الگوریتم های جدید اینستاگرام در سال ۲۰۲۰

در سال ۲۰۱۹ با بروزرسانی هایی که در اینستاگرام ایجاد شد میزان بازدید پست ها و استوری ها به حداقل خود رسید . دلیل این افت بازدید ، تنها آن بود که پست یا استوریی که به اشتراک گذاشته می شد ، تنها به ۳-۵ درصد از فالور هایتان نمایش داده می شد .

با توجه به واکنش آن ۳-۵ درصد کاربران به محتوای به اشتراک گذاشته شده درصد نمایش و اشتراک آن به ۱۰ درصد افزایش می یافت و با توجه به روند تکرار مخاطبین درصد اشتراک گذاری افزوده می شد .

با توجه به مشکلی که پیش آمده بود و بازدید بسیار کمی را همراه داشت در سال ۲۰۲۰ نسخه جدیدی با ویژگی های جدید به دست شما رسید تا بتوانید از آن استفاده کنید .

شما با شناخت این الگوریتم ها می توانید به بهترین نحو از اینستاگرام استفاده کنید و فعالیت های خود را انجام دهید .

سیر صعودی بازدید ها در اینستاگرام
سیر صعودی بازدید ها در اینستاگرام

چه کار کنیم تا بازدید محتوا ها افزایش یابد ؟!

اولین کاری که باید انجام دهید و برایتان مهم باشد آن است که محتوایی که به اشتراک می گذارید دیده شود ؛

  • محتوایی جذاب بسازید که مخاطب را برای دیدن جذب کند و بخواهد که آن محتوا را ببیند .
  • محتوایی بسازید که مخاطب را در گیر کند که به دنبال آن باشد و به محتواهای دیگرتان نیز سر بزند .
  • از هشتگ ها به درستی استفاده کنید نه بیش از حد نه خیلی کم .
  • محتوایی بسازید که مخاطب دوست داشته باشد بار دیگر آن را ببیند و آن را در لیست saved خود نگه دارد .
  • محتوایی بسازید که مخاطب مورد نظر بخواهد آن را با دوستانش به اشتراک بگذارد .
  • در هنگام استفاده از هشتگ ها ، به هشتگ های استان و شهر زندگی خود استفاده کنید .
  • تعداد هشتگ هایی که استفاده می کند بیش تر از ۱۵ تا نباشد .
  • از لوکیشن ها برای بازاریابی در محلی که ساکن هستید استفاده کنید .
  • زیبایی ظاهری پیج یکی از مهم ترین و اثرگذارترین عوامل به روی مخاطب است .
  • سعی کنیدنسبت به پست ، استوری های بیشتری در صفحه خود قرار دهید.
  • سعی کنید از پست های آلبومی استفاده نکنید .
  • ازویدئو ها برای پست هایتان استفاده کنید .
  • سعی کنید همیشه آپدیت باشید و محتوایتان را بروز کنید .
  • از تبلیغات برای بهتر دیده شدن استفاده کنید .

در وبلاگ پین بخوانید : ویژگی جدید اینستاگرام در سال ۲۰۲۰

چگونه با الگوریتم ها مقابله کنیم ؟!

با توجه به آن که کارو افزایش فالور در اینستاگرام ۲۰۲۰ سخت است . اما شما می توانید با یک پروسه ۳ ماهه و با توجه به نکات بالا در مورد اشتراک محتوایتان ، توسط الگوریتم های اینستاگرام به صفحه اکسپلور راه پیدا کنید و با مخاطبین بیشتری آشنا شید .

در ادامه به نکاتی می پردازیم که می توانید با رعایت آنها به راحتی نتایج را به نفع خودتان برگردانید .

  • سعی کنید در هفته یک یا دو پست بگذارید و هر روز استوری بگذارید تا بتوانید با این شیوه مخاطبن خود را حفظ کنید .
  • اگر ۲ هزار فالور دارین نباید تا رسیدن حداقل ۳۰۰ لایک پست جدید بگذارید . البته این امر به میزان جذابیت پستی که به اشتراک گذاشتید نیز بستگی دارد .
  • سعی کنید از کپشن های پر مفهوم و گیرا استفاده کنید تا مخاطبینتان جذب نوشته هایتان نیز شوند .
  • سعی کنید تا یک ساعت بعد از اشتراک گذاری پستتان هیچ گونه ادیتی را اعمال نکنید ، زیرا ربات شناخته می شوید و اینستاگرام شما را برای فعالیت هایتان بلاگ می کند .
الگوریتم های اینستاگرام 2020
الگوریتم های اینستاگرام ۲۰۲۰

۴ نکته اساسی در مورد مقابله با الگوریتم های اینستاگرام

۱٫ فالو = فالو بک

یکی از روش های جذب و جلب مخاطبین در اینستاگرام تا به امروزه فالو بک کردن در برابر فالو کردن است . با اینکه هنوز هم خیلی از افراد این کار را انجام می دهند ، باید دانست آیا از نظر اینستاگرام این کار درستی است ؟

اینستاگرام همیشه بر روی فعالیت هایی که توسط ربات انجام شود حساسیت بالایی دارد و از این رو کاربرانی که بی دقت و بدون احتیاط در اینستاگرام فعالیت می کنند را action blocked می کند و شما دیگر نمی توانید فغالیتی انجام دهید .

پس اگر برای جذب مخاطب خود از این ربات ها استفاده می کنید همین الان آنها را از کار بیندازید .

برای اینکه شما ربات شناخته نشوید باید چند فعالیت را انجام دهید . در ابتدا اگر می خواهید یک پیج را تازه باز کنید و فعالیت خود را آغاز کنید تعداد افراد کمی را فالو کنید و منتظر جواب آنها باشید برای مثال در هر ساعت ۱۰ نفر را فالو کنید و در این تایم به مابقی فعالیت های خود رسیدگی کنید که اعم از ، تولید محتوایی جذاب برای اولین پست ، ساخت استوری با جذابیت و گیرایی بالا ، ساخت تبلیغاتی که مخاطبینتان بخواهند پیگیری کنند و پاسخگویی به کامنت هایی که برایتان ارسال می شود .

بهتر است بعد از رسیدن به ۱۰۰ و نهایتا ۱۰۰۰ فالور از فالو کردن بپرهیزید و تمرکز خود را به روی تولید محتوایی مخاطب پسند بگذارید .

۲٫ ربات ممنوع

ربات ها فعالیت بسیاری را انجام می دهند ، برای مثال رباتی وجود دارد که میزان فعالیت و دیده شدن شما را بالا میبرد به این صورت که در صفحه اکسپلور جستجو می کند و استوری ها را میبیند ، صاحبان آن پیج ها از آنجا که شما فرد جدیدی هستید کنجکاو شده به صفحه شما سر میزنند و شاید هم شما را فالو کردند .

امااا ….

به حساسیت فراوان اینستاگرام بر روی ربات ها توجه داشته باشید . الگوریتم های اینستاگرام به روی فعالیت ربات ها بسیار حساسند پس به هیچ عنوان از ربات ها استفاده نکنید چون قطعا شما را محدود می کنند و دیگر نمی توانید فعالیت های خود را انجام دهید .

افزایش بازدید کاربران
افزایش بازدید کاربران
۳٫ افزایش کاربران

می دانیم که در سال ۲۰۱۹ کاربران پیگیری زیادی در استوری ها و پست هایی که به اشتراک گذاشته میشد نداشتند . با اینکه این موضوع هیچ ربطی به ما ندارد ولی می توانیم این فعالیت را بهبود ببخشیم .

در کسب و کارهای امروزی که بیشترشان به صورت اینترنتی و آنلاین شده است برای جذب مخاطب بایستی دائما تغییراتی را برای بهبود عملکرد و افزایش بازدید انجام داد تا از رقبای خود عقب نمانیم .

برای بهبود سازی در ابتدا باید خونسردی خود را حفظ کرده و تمامی تمرکز خود را به روی تولید محتوایی پر مخاطب ، جذاب و تاثیر گذار بگذارید .

۴٫ ترفند هشتگ گذاری

می توان گفت مهم ترین بخش از الگوریتم های اینستاگرام ۲۰۲۰ قسمت هشتگ گذاری است که استفاده از این هشتگ ها نیاز به ترفند های خاصی دارد .

در گذشته از هشتگ های در قسمت میانه کپشن ها استفاده میشد تا بازخورد بهتری داشته باشد بعد از آن هشتگ ها را در انتهای کپشن می نوشتند . بیشتر افراد یک لیست از هشتگ ها داشتند که در آخر هر پست آنها را کپی می کردند و یک سری افراد هم برای اینکه بازخورد بهتری داشته باشند از هشتگ ها در کانت ها استفاده می کردند.

اما باید دید الگوریتم های اینستاگرام ۲۰۲۰ این فعالیت ها را می پذیرد ؟!

باید گفت امروزه در سال ۲۰۲۰ برای پاسخگویی و مجاز شدن الگوریتم های اینستاگرام و دور زدن آن ها باید به صورت لیستی در یک کامنت در زیر هر پست هشتگ ها را بگذاریم تا الگوریتم های اینستاگرام آن را قبول کنند و همچنین ظاهر بهتری در کپشن نوشته شده رعایت می شود .

در وبلاگ پین بخوانید : ۱۱ روش برای بهبود جذب فالوور در اینستاگرام شما

خیلی ها فکر می کنن که گوگل ، لینکدن ، اینستاگرام و یا سایر شبکه های مجازی و یا سایت ها الگوریتم های خود را به عموم می گویند که این یک فرضیه اشتباه است . زیرا اینستاگرام با این الگوریتم هاست که می تواند شما را محدود کند .

تمامی اطلاعات منتشر شده از تجارب و پیش بینی هایی است که طی زمان زیادی بدست آمده اند . پس باید برای رسیدن به هدفی که می خواهید و ساخت بهترین صفحه ها با درآمد بالا و فالور های بالا وقت بگذارید و صبر داشته باشید تا به هدفتان برسید .

برای آموزش صفر تا صد اینستاگرام روی این لینک کلیک کنید .

۰
Nazanin Jolokhani
Author: Nazanin Jolokhani

من می نویسم که اطلاعات تو بیشتر شه ...

FavoriteLoadingافزودن به مورد علاقه

من می نویسم که اطلاعات تو بیشتر شه ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *