Ahrefs ابزار قدرتمند برای تحلیل SEO سایت

امروزه برای بهینه سازی وب سایت خود در موتور های جست و جو نیازمند ابزاری برای این کار هستید ،حتما برای بررسی ساییتان ابزار زیادی می شناسید ، اما یکی از پرکاربردترین و مطرح ترین ابزار برای تحلیل سایتتان ابزار Ahrefs است .

سئو کارهای فنی از این ابزار قدیمی که در بحث خزندگی یکی از مهمترین خزنده ها است استفاده می کنند و بسیاری از سئو کاران آن را قبول دارند .

این ابزار سایت ها و مقالات شما را تا حد زیادی مورد بررسی قرار می دهد وشما می توانید وب سایتی بهینه ، در فضای وب داشته باشید .

در وبلاگ پین بخوانید :۱۹ مرحله برای بررسی سئو در سال ۲۰۲۰

بخش های مختلف Ahrefs چیست ؟

Ahrefs قسمت های مختلفی دارد که استفاده از آنها به بهینه سازی بهبود می بخشد ؛ همچنین شما می توانید در این سایت به بررسی رقبای خود بپردازید .

اگر می خواهید به بهترین شکل سایت خود را بهینه سازی کنید Ahrefs می تواند این کار را به درستی و به کامل ترین شکل ممکن انجام دهد .

Ahrefs به عنوان ابزاری چند گانه شناخته شده است که در بحث هایی مانند تحلیل سئو درون صفحه ، تحلیل لینک های داخلی و خارجی ، تحقیق کلید واژه ها ، تحلیل موضوعی و …. مورد استفاده قرار می گیرد .

ابزار Ahrefs چگونه کار می کند ؟!

همان طور که گفته شد ابزار Ahrefs با استفاده از خزندگی بسیار عالی در موتور های جستجو وب سایت ها را مورد بررسی قرار داده و آنالیز می کند . این کار باعث می شود تا کاربران از میزان فراوانی داده ها مطلع شوند و لینک های ورودی را ببینند .

علاوه بر این Ahrefs تحلیلی از صفحه وب سایت شما را نیز در اختیارتان قرار می دهد و محتویات را بر اساس داده های مختلف از قبیل محبوبیت رتبه بندی می کند .

با استفاده از این ابزار شما می توانید به راحتی محتوایی تولید کنید که کاربران آن را دوست داشته باشند .

 ورود به Ahrefs
ورود به Ahrefs

نحوه ورود به Ahrefs

برای استفاده ازابزار Ahrefs در بار اول می توانید به صورت۷ روزه با قیمت ۷$ از آن استفاده کنید ولی برای ادامه آن باید مبلغ ۹۹$ در ماه را بپردازید تا بتوانید از آن استفاده کنید .

در واقع این مبلغ در یک ماه مبلغ کمی نیست ولی اگر در مورد سئوی سایت خود جدی هستید بدون شک بهترین گزینه برای تحلیل سایت شماست .

برای امتحان و یا آزمایش این ابزار شما می توانید به مدت دو هفته از نسخه آزمایشی آن استفاده کنید تا بتوانید به کاربردی بودن آن پی ببرید .

 Ahrefs
نحوه ورود به Ahrefs

ویژگی های Ahrefs

ابزار Ahrefs ازخزنده ها و ایندکس هایی که متعلق به خودش است و توسط خود سایت طراحی شده است ، برای تحلیل و بهینه سازی سایت ها استفاده می کند .

با توجه به چیزی که ادعا می کند ایندکس این سایت که توسط خودشان طراحی شده است شامل بیش از یک تریلیون وب سایت می شود !!

از مزایای این ابزار آن است که داده ها در مدت زمان کوتاهی بروز رسانی شده و در اختیار کاربران قرار می گیرند . این ابزار ۹ زبان دنیا را ساپورت می کند که بیش از ۴۵ میلیون کلید واژه در خود دارد .

در وبلاگ پین بخوانید :۱۷ راه برای بهبود رتبه بندی سئو در سال ۲۰۲۰

خرید اشتراک در Ahrefs

بعضی از ابزار ها در Ahrefs با خرید اشتراک در اختیار شما قرار می گیرد از قبیل :

  • نظارت و بررسی وب (Web Monitroing)
  • جستجوی بک لینک ها (Backlink Research)
  • جستجوی کلیدواژه ها (Keyword Research)
  • بررسی رنک (Rank Tracking)
  • تحلیل رقبا (Competitive Analysis)
  • بررسی محتوا (Content Research)

در ادامه توضیح مختصری در مورد هر یک از بخش ها می بینید .

نظارت و بررسی وب (Web Monitroing)

ساده ترین بخش در Ahrefs ، این بخش است و به این صورت عمل می کند که هر زمان شما یا یکی از رقیبانتان بک لینکی دریافت کرد به شما ایمیل ارسال شود علاوه بر این می توانید روی کلید واژه های خاص اعلان بگذارید .

جستجوی بک لینک ها (Backlink Research)

ابزار Ahrefs بهترین و بزرگترین ایندکس لایو بک لینک ها را دارا است . ربات هایی که در این سایت موجودند در هر ۲۴ ساعت بیش از ۴ میلیارد صفحه را کرال کرده و هر یک ربع ساعت برای کاربران آن ها را بروز رسانی می کنند .

جستجوی بک لینک ها
Backlink Research

برای دیدن بک لینک های و علاوه بر آن یک سری اطلاعات کاربردی و مورد استفاده در مورد سئوی سایت ، کافی است هر آدرسی را که مایل هستید در ابزار site explorer قرار دهید .

گزارشات موجود و فیلتر هایی که وجود دارند باعث می شود داده های موجود به صورت عمیق مورد بررسی قرر گیرند .

جستجوی کلیدواژه ها (Keyword Research)

در این بخش ازAhrefs شما می توانید بیش از ۳ میلیارد کید واژه را در اختیار داشته باشید ک علاوه بر ایده برای کلید واژه ، می توان میزان سختی این کلید واژه ها را نیز مورد بررسی قرار داد و میزان ترافیک به وجود آمده توسط این کلید واژه ها نمایان می شود .

جستجوی کلیدواژه ها در Ahrefs
Keyword Research

خصوصیات ابزار جستجوی کلیدواژه Ahrefs

در ادامه با برخی خصوصیات ابزار جستجوی کلیدواژه آشنا می شویم که آن را با بقیه ابزار متمایز می کند .

  • میزان سرچ دقیق : شما می توانید تعداد دقیق سرچ یک کلید واژه را داشته باشید که بتوانید به راحتی مورد بررسی قرار دهید .
  • بررسی SERP : با این ویژگی می توانید سئو را در سایت های تاپ مورد بررسی قرار دهید و در مدت یک سال جایگاه سایت خود را بدانید .
  • معیار میزان کلیک : از آنجایی که اگر یک کلید واژه سرچ زیادی داشته باشد حتما نمیتوان گفت که کلیک زیادی نیز دارد ؛ این ویژگی ایجاد شده است تا به شما نشان دهد که سایتتان چه مقدار کلیک خورده است .
  • میزان سختی کلید واژه : در ابزار Ahrefs فاکتوری وجود دارد به نام KD که به شما نشان می دهد رنک گرفتن با این کلید واژه چقدر سخت است و این اطلاعات را بر صفحات تاپ به شما نشان می دهد .
  • پیشنهاد هزاران کلید واژه : این ابزار برای آن است که شما با کلید واژه های زیادی آشنا باشید و آنها را در نظر بگیرید این داده های کلید واژه هر ماه آپدیت شده و اطلاعات جدید به آن افزوده می شود .
  • پشتیبانی از بیش از ۱۰۰ کشور : برخلاف دیگر ابزار های بررسی سئو سایت ، Ahrefs در بیش از صد کشور پشتیبانی شده و اطلاعات آنها را به نمایش می گذارد .
  • معیار های پیشرفته : ابزار Ahrefs دارای امکاناتی است که بیشتر ابزار ها آن ها را ندارند از قبیل ؛ نسبت کلیک به سرچ ، درصد کلیک ها ، نرخ بازگشت ، در صد کلیک های تبلیغاتی و ….

بررسی رنک (Rank Tracking)

از مزایای ابزار Ahrefs میتوان به داده های نموداری آن اشاره کرد شما می توانید اطلاعات هر ماه خود را به روی نمودار دیده و میزان کلیک سایت خود را بررسی کنید.

بررسی رنک
Rank Tracking

شما می توانید ؛

  • گزارشاتی که دارید را از طریق ایمیلتان در یافت کنید .
  • با استفاده از فیلتر ها و تگ ها لیست کیبورد خود را مرتب کنید .
  • وضعیت سئو سایت خود را در روی نمودار ببینید .
  • زنک خود را روی دسک تاپ و موبایل مقایسه کنید .
  • و همچنین وضعیت خود را در مقابل رقبا مورد بررسی قرار دهید .

تحلیل رقبا (Competitive Analysis)

این بخش از ابزار Ahrefs کمک می کند که بدانید کلمات کلیدی که رقبای شما استفاده کرده اند، کدامند .

در بخش top pages ، ابزار Ahrefs میتواند یک ترافیک ارگانیک را که به سایت می آورد را بررسی کنید . همچنین در بخش content gap کلید واژه هایی که رقبا با آنها رنک گرفته اند را مورد مقایسه قرار دهید .

در بخش site explorer می توان سه ابزار قوی و قدرتمند سئو را به گونه ای با هم مرتبط ساخت .

تحلیل رقبا در Ahrefs
Competitive Analysis
  • Organic traffic research : این ابزار به شما کمک می کند که بدانید رقبای شما با چه رنک هایی در چه جایگاهی با چه ترافیکی قرار دارند .برای فهمیدن این موضوع کافی است شما سایت رقیب خود را در بخش site explorer وارد کرده و organic search را در گزارش ها بررسی کنید.
  • paid traffic research : این ابزار به شما کمک می کند تا بفهمید رقبای شما از چه تبلیغاتی استفاده می کنند و برایشان چه نتیجه ای داشته است .
  • back link cheker : این قسمت لیستی از تمامی بک لینک های موجود برای سایت مورد نظر را برای شما به نمایش می گذارد برای بدست آوردن این لیست کافی است شما در قسمت site explorer سایت مورد نظر را وارد کرده و بخش backlink profile را بررسی کنید .

بررسی محتوا (Content Research)

در این بخش از Ahrefs به این صورت عمل می کند که ، شما هر واژه ای را که می خواهید مورد بررسی قرار دهید را وارد می کنید و می توانید محتوایی را که بهترین عملکرد را دارد ببینید .

 بررسی محتوا
Content Research
  • بررسی لینک ها : برای این کار کافی است هر موضوع را در بخش content explorer وارد کنید و با استفاده از Highlight unlinked domains ببینید که در چه دامنه هایی لینک ندارید .
  • یافتن اطلاعات با استفاده از فیلتر ها : از آنجا که تعداد مقالات موجود خیلی زیاد است شما می توانید با استفاده از فیلتر ها به راحتی اطلاعات مد نظر خود را بیابید .
  • جستجو برترین محتوا ها : برای بررسی برترین مقالات با کلید واژه مورد نظر به این بخش مراجعه کنید .
  • مشاهده جزئیات در موضوع : می توانید با کلیک کردن به روی details اطلاعاتی را در مورد بک لینک ها ، کلید واژه ها ، نمودار ها و … بیابید .

سخن آخر

اگر سئو سایتتان برایتان اهمیت بالایی دارد ابزار Ahrefs بی شک یکی از برترین های تحلیل سئو است . شما می توانید با پرداخت هزینه از مزایای آن برخوردار باشید .

*** نکته قابل توجه آن است که Ahrefs از ۲۲ سپتامبر ابزار خود را رایگان کرده و شما می توانید به راحتی به آن دسترسی داشته باشید .

اگر از Ahrefs استفاده کردید از مزایای دیگرش کامنت کنید تا دیگران نیز از این ابزار قدرتمند استفاده کنند .

در وبلاگ پین بخوانید : Woorank ابزاری قوی برای سئو کاران

۰
Nazanin Jolokhani
Author: Nazanin Jolokhani

من می نویسم که اطلاعات تو بیشتر شه ...

FavoriteLoadingافزودن به مورد علاقه

من می نویسم که اطلاعات تو بیشتر شه ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *