چرا هر استارتاپی به یک برنامه و استراتژی بازاریابی محتوایی نیاز دارد؟؟!!

بازاریابی محتوایی برای استارتاپ

به عنوان یک استارتاپ ، هنگام بازاریابی کسب و کار جدید خود ، موارد زیادی را باید در نظر بگیرید. شما باید بازاریابی محلی و آفلاین و همچنین بازاریابی محتوایی و گسترده آنلاین را در به‌ کار بگیرید.

برای داشتن بازاریابی آنلاین به چند ابزار و تجهیزات نیاز دارید؛ نظیر وبسایت با طراحی مناسب برای کسب و کار شما که برای موتور های جستجو نظیر گوگل بهینه شده است و رسانه های اجتماعی و…که مسیر را برای بازاریابی آنلاین شما فراهم میکنند.

حالا با آماده‌سازی بسترهای بازاریابی آنلاین به سراغ استراتژِی و برنامه ریزی برای بازاریابی استارتاپ خود بروید. هنگام ایجاد استراتژی بازاریابی استارتاپ خود ، درک نقش حیاتی بازاریابی محتوا ضروری است.

بازاریابی محتوا نه تنها مقرون به صرفه است ، بلکه شکل موثری از بازاریابی است که برای جلب مخاطبان بالفعل و بالقوه شما از جمله مخاطبین B2B و مخاطبین وفادار خود به آن نیاز دارید.

بازاریابی محتوایی چیست؟

بازاریابی محتوا به تولید محتوای آنلاین مانند در قالب فیلم ها ،تصاویر ، مقالات مرجع، اطلاعیه های مطبوعاتی ، پست های رسانه های اجتماعی ، خبرنامه ها ، کمپین های بازاریابی که از طریق ایمیل ، وبلاگها و… مربوط است. در واقع بازاریابی محتوایی با هدف ارتباط و تعامل شما با مخاطبان هدف‌تان در اینترنت به کار گرفته میشوند.

بنابراین بازاریابی محتوایی برای استارتاپ ها ضروری است و بر اساس مطالعه جدید CMI ، بیش از ۹۰ درصد شرکت های B2B از بازاریابی محتوایی به عنوان بخشی از استراتژِ بازاریابی خود استفاده میکنند.

بنابراین، برای هر استارتاپی بازاریابی محتوایی بسیار ارزشمند است حتی بیشتر از سایر کسب و کارها چرا که در برخی موارد حتی بیشتر به دیده شدن نیاز دارید.

رقابت در بستر آنلاین شدید است و بازاریابی محتوا بهترین راه برای معرفی خود به عنوان یک رهبر و پیشرو در صنعت است. فراموش نکنید بازاریابی محتوایی کاری فراتر از بهینه سازی صفحات و پست ها است و بلکه شما به ارائه اطلاعات ارزشمند نیز نیاز دارد.

برای موفقیت میتوان کمپین های بازاریابی محتوایی را با در نظر گرفتن عوامل زیر طراحی کرد:
بازاریابی محتوایی برای استارتاپ

ایجاد آگاهی از ارزش برند شما

وقتی مشتری احتمالی بصورت آنلاین با شما روبرو می شود ، می خواهد بداند چه چیزی شما را در دنیای رقابت متمایز می کند. به همین دلیل ضروری است که محتوای آنلاین خود را به روشی تهیه کنید که شما را به عنوان یک متخصص و رهبر صنعت معرفی کند.

افزایش تعامل با مشتری

همانطور که قبلاً اشاره شد ، برنامه بازاریابی محتوای شما باید شامل محتوایی باشد که به مخاطبان هدف شما ارزش می بخشد. به عنوان مثال ، یک پست وبلاگ فروش نامناسب احتمالاً کمتر از یک پست وبلاگ که داستانی در مورد چگونگی حل مشکلات مربوط به مصرف کنندگان در مورد محصولات و خدمات شما دارد ، کارآیی دارد.

افزایش اعتماد

به عنوان یک شرکت نوپا ، هیچ کس نمی داند شما کی هستید؟ ، بنابراین برنامه بازاریابی محتوای شما باید شامل محتوای جذاب باشد. بنابراین ، در پست های خود محتوایی تولید کندی که نشانگر شخصیت ، فرهنگ شرکت ، اعتقادات ، دانش صنعت و توانایی شما در پاسخگویی موثر به نیازهای مشتری شما باشد. توجه داشته باشید که همه این موارد برای اعتماد سازی ضروری است.

گسترش دستیابی شما

یکی از مهمترین جنبه های تأثیرگذار در بازاریابی محتوایی این است که به شما امکان می دهد در معرض مشتری های احتمالی از سراسر کشور باشید .همچنین، این فرصت را برای شما فراهم می کند تا تجارت خود را به خوبی در خارج از منطقه محلی خود رشد دهید. استراتژی بازاریابی محتوای شما باید شامل بازاریابی باشد که هم نیاز مشتریان محلی و راه دور شما را برطرف کند.

در وبلاگ پین استارتاپ بخوانید: برترین ابزارهای تولید محتوا که به شما در ایجاد محتوای بهتر کمک می کنند

هنگام تهیه برنامه بازاریابی محتوایی برای استارتاپ ، باید از کجا شروع کرد؟

در حالی که بازاریابی محتوا موثراست ، روش های زیادی برای پیاده‌سازی و اجرا وجود دارد. اما برای اجرایی کردن آن ها به رعایت نکات زیر نیازمندید:

بازاریابی محتوایی برای استارتاپ

مخاطب هدف خود را تعریف کنید

شما باید بدانید که مخاطبان اصلی و ثانویه شما چه کسانی هستند؟ این به شما کمک می کند نحوه نوشتن و ایجاد محتوای خود را به روشی که نیازهای آنها را برطرف کند ، شناسایی کنید

بدانید مخاطب هدف شما کجا قرار دارد

هنگامی که مخاطبان خود را به طور واضح مشخص کردید ،بسترهایی که مخاطب شما از آ« ها استفاده میکند را بیابید. باید بدانید سیستم عامل های مورد علاقه آنها در شبکه های اجتماعی کدامند؟ چه نوع نشریات آنلاینی را مرور می کنند؟ آنها از چه نوع دستگاهی همچون موبایل و لپتاپ استفاده می کنند؟

برنامه اجرایی بازاریابی خود را مشخص کنید

همانند اکثر موارد در زندگی ، هنگامی که برنامه ریزی محکم در پیش دارید شانس موفقیت شما افزایش می یابد. برای ایجاد برنامه عملیاتی بازاریابی محتوایی خود ، سوالات زیر را از خود بپرسید:

  • اهداف شما چه هستند؟
  • موضوع شما چیست؟
  • چگونه موفقیت را ردیابی و اندازه گیری می کنید؟
  • آیا اعتماد زیادی به شبکه های اجتماعی خواهید کرد؟
  • چگونه می توانید اطمینان حاصل کنید که همه محتوای شما به راحتی به اشتراک گذاشته می شود؟
  • آیا می خواهید در وبلاگ ها پست ارسال کنید یا در درجه اول در وبلاگ خود فعالیت کنید؟
  • آیا ماهانه یک خبرنامه یا ایمیل ارسال می کنید؟
  • چه کسی محتوای شما را توزیع و نشرمی دهد؟
  • ابتدا چه روش های بازاریابی محتوا را آزمایش کنید؟

یک تقویم محتوایی بنویسید

برای اطمینان از برنامه ریزی استراتژی خود ، یک تقویم بازاریابی محتوا ایجاد کنید. این تقویم شامل تعداد دفعات استفاده از محتوا ، برنامه ارسال پیام ، و تحقیق در مورد ابزارها و منابع جدید است.

کلام آخر

بازاریابی استارتاپ شما در ابتدا فقط به کمک بازاریابی محتوا انجام می شود، به همین دلیل استراتژی بازاریابی برای استارتاپ مورد نیاز است. اما با ادامه رشد کسب و کار شما ، ممکن است به روش‌های دیگر بازاریابی آنلاین و آفلاین نیازمند شوید

توجه داشته باشید نکات بالا به شما کمک می کند تا یک استراتژی بازاریابی محتوایی خوب ایجاد کنید که میتواند باعث موفقیت استارتاپ شما بشود.

اگر تجربه نوشتن استراتژی بازاریابی محتوایی داشته‌اید با ما در پین استارتاپ به اشتراک بگذارید.

ویدیو ایلان ماسک، در جستجو خوشبختی را از دست ندهید.

۰ FavoriteLoadingافزودن به مورد علاقه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *