محتوای سبز ، برای آنکه همیشه وبلاگتان پر بازدید باشد

محتوای همیشه سبز

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که تولید محتوا برای وبلاگ خود دارید احتمالا همیشه به این موضوع فکر کرده اید که راجع به چه موضوعی مطلب بنویسید.

در این مقاله قصد داریم به معرفی روشی به نام تولید محتوای سبز بپردازیم.

با این روش میتوانید همیشه وبلاگی پر بازدید داشته باشید.

محتوایی که هیچگاه قدیمی نشود و همیشه افرادی به دنبال آن باشند.

پس این مقاله را با پین استارتاپ تا انتها بخوانید.

محتوای همیشه سبز چیست؟

Evergreen Content

محتوای همیشه سبز یا Evergreen Content که به اختصار محتوای سبز نامیده میشود، یکی از اصطلاحات رایج و شناخته‌شده در دنیای تولید محتوا است.

همان‌طور که از مفهوم صفت همیشه سبز می‌توانید حدس بزنید، این اصطلاح در مورد محتواهایی به کار می‌رود که به سرعت قدیمی نمی‌شوند و برای مدت طولانی، معنا و مفهوم و کاربرد خود را حفظ می‌کنند.

همچنین بخوانید: آموزش تولید محتوا با کیفیت ، چگونه اثرگذاری محتوای تولیدی خود را افزایش دهیم؟

چگونه محتوا همیشه سبز را تشخیص دهیم؟

چگونه محتوای همیشه سبز را تشخیص دهیم؟
چگونه محتوای همیشه سبز را تشخیص دهیم؟

تشخیص یک محتوای سبز کار سختی نیست.

فقط کافی است به این فکر کنید که آیا این موضوع با گذر زمان دچار تغییر میشود یا نه.

اگر یک موضوع در تمامی دوران بدون تغییر باشد، یک محتوای همیشه محبوب و سبز است.

حالا با توجه به توضیحات داده شده، فکر میکنید کدامیک از این موضوعات در دسته بندی سبز قرار  میگیرند؟

  1. قیمت طلا و سکه باز هم در بازار آزاد افزایش پیدا کرد
  2. خودروی کوییک آر به‌تازگی به بازار عرضه شده است
  3. مشخصات فنی یخچال سایدبای‌ساید سامسونگ را در این مقاله می‌خوانید
  4. قدمت سی‌وسه‌ پل به دوران صفویه برمی‌گردد و نام قدیم آن الله وردیخان بوده است

خب اگر دقت کنید، می‌بینید که متن اول کاملاً وابسته به زمان است؛ بنابراین نمی‌توان آن را محتوای سبز دانست.

متن دوم نیز بستگی به تاریخ انتشار مطلب دارد.

شاید به‌طور کلی‌تری بتوان گفت اخبار روز و مطالبی که پیرامون خبرها و اتفاقات روز به‌صورت اطلاع‌رسانی (و نه تحلیل اخبار) مطرح می‌شوند، محتوای سبز نیستند و با گذر زمان دیگر ارزشی ندارند.

اما مطلب سوم که به مشخصات فنی یک ماشین اشاره دارد، تا زمانی که این ماشین در بازار حضور دارد، (یا حتی بعد از آن به‌صورت یک مطلب شامل اطلاعات) می‌تواند برای خوانندگانش مفید و ارزشمند باشد.

بنابراین می‌توان آن را تا حد زیادی محتوای سبز دانست.

مطلب چهارم نمونه‌ی بارزی از یک محتوای همیشه سبز است. هر زمان و هر کس که بخواهد درباره‌ی قدمت سی و سه پل بداند، این مطلب برایش مفید خواهد بود.

این واقعیتی است که خدشه‌دار نخواهد شد و در تمام زمان‌ها یکسان خواهد بود. به‌طور کلی مطالبی که درباره‌ی وقایع تاریخی و آثار قدیمی تولید می‌شوند، محتوای همیشه سبز محسوب می‌شوند.

همچنین بخوانید: راهنمایی بر تولید محتوا

تولید محتوا سبز برای چه کسب و کارهایی مناسب است؟

تولید محتوا سبز برای چه کسب و کارهایی مناسب است؟

قطعا هیچ دستورالعمل ثابت و مشخصی برای تولید محتوا وجود ندارد.

قبل از آنکه شروع به تولید هر نوع محتوایی کنید باید ببینید موضوع کسب و کار شما چیست.

موفقیت برخی از کسب و کارها مانند سایت های خبری در این است که خبرهای داغ منتشر کنند.

و خبرهای داغ در اکثر مواقع در دسته بندی محتوا های سبز قرار نمیگیرند.

بنابراین تولید محتوای غیر سبز نیز بسته به نوع کسب و کارتان می تواند برای شما مفید یا غیر مفید باشد.

در وبلاگ پین بخوانید: چگونه اثرگذاری محتوای تولیدی خود را افزایش دهیم؟ (قسمت اول)

سخن پایانی

تولید محتوای مناسب
تولید محتوای مناسب

بدون شک محتوای مناسب، کلید موفقیت هر کسب و کاری است.

در این مقاله قصد داشتیم به معرفی نوع خاصی از تولید محتوا بپردازیم.

چنانچه شما هم بر اساس نوع کسب و کارتان اقدام به تولید محتوایی با رنگ مناسب با کسب و کارتان نمایید، شاید رشد مطلوبی خواهید بود.

همچنین در صورتیکه برای تولید محتوا با کیفیت احتیاج به کمک داشتید، پین استارتاپ با داشتن سابقه ای درخشان در تولید محتوا در خدمت شماست.

۰
nastaran zareie
Author: nastaran zareie

FavoriteLoadingافزودن به مورد علاقه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *