آیا نباید جلوی فعالیت های بیشتر اسنپ گرفته شود؟

اسنپ این روزها به عنوان یکی از بزرگترین و مطرح ترین استارتاپ های ایران شناخته می شود.

این کسب و کار آنلاین که این روزها زمینه اشتغال افراد زیادی را فراهم کرده است ظاهرا قصد ورود به بسیاری از بازارها را دارد.

همین عامل باعث شده است که صدای بسیاری از کسب و کارها در بیاید.

در این مقاله قصد داریم به بررسی زمینه های مختلفی که این کسب و کار به آن ورود کرده است بپردازیم.

تاکسی اینترنتی، اولین سرویس ارائه شده توسط اسنپ

تاکسی اینترنتی اسنپ
تاکسی اینترنتی اسنپ

اسنپ را بیشتر از همه به خاطر سرویس درخواست آنلاین تاکسی می شناسند.

این استارتاپ که مدتی بعد از ورود به بازار حمل و نقل، به ارائه سرویس اسنپ باکس و اسنپ بایک شروع نمود بازار خود را تا حد زیادی گسترش داد.

پس از آن، اسنپ در راستای تکمیل سیستم حمل و نقلی خود اقدام به ارائه خدمات خرید بلیط هواپیما، قطار، اتوبوس و حتس وانت نمود.

اسنپ تریپ، سرویس دوم ارائه شده توسط اسنپ

اسنپ تریپ
اسنپ تریپ

اسنپ پس از آن که توانست به خوبی در جامعه شناخته شود، اقدام به معرفی سرویس جدیدی به نام اسنپ تریپ نمود.

در این سرویس، علاقه مندان به سفر میتوانند با تخفیفات ویژه اقدام به خرید بلیط هواپیما، قطار، هتل و … نمایند.

شاید فکر کنید ماجرا جویی های اسنپ همینجا به پایان رسیده است ولی اینطور نیست.

اسنپ با معرفی خدمات جدید هر روز به بازر جدیدی ورود میکرد که صدای بسیاری از کسب و کارها را در می آورد.

شارژ سیم کارت، سرویسی عجیب از اسنپ

اسنپ

شاید خیلی منطقی نباشد که یک استارتاپ فعال در حوزه حمل و نقل به ارائه خدمات فروش شارژ بپردازد.

این خدمت که آمار و ارقام دقیقی از میزان سودآوری آن برای اسنپ در دسترس نیست ظاهرا به عنوان یکی از خدماتی بود که در راستای تبدیل اپلیکیشن اسنپ به یک سوپر اپ (ابر اپلیکیشن) بوده است.

اسنپ فود، سرویس خوراکی اسنپ

شاید بعد از سرویس درخواست ماشین، سفارش آنلاین غذا توسط اسنپ فود دومین و شناخته شده ترین سرویس اسنپ باشد.

در این سرویس، افراد می توانند از میان تعداد زیادی رستوران و کافه به سفارش آنلاین غذا بپردازند.

البته گفتنی است چندی پیش مشخص شد اسنپ فود قیمت خود را با درصد بسیار بالاتری نسبت به سایر کسب و کارهای رقیب مانند چیلیوری، قزوین فود، ریحون و … ارائه می دهد.

در وبلاگ پین بخوانید: اسنپ فود بزرگترین سامانه سفارش آنلاین غذا در ایران

نیکوکاری در اسنپ

ظاهرا هدف اسنپ از اضافه کردن گزینه خیریه فقط سهیم شدن در کار خیر کاربرانش بوده است.

بر اساس آن چیزی که در بخش نیکوکاری اپلیکیشن اسنپ درج شده است، کمک های نقدی واریز شده به حساب موسسات خیریه از طریق این اپ به صورت مستقیم به حساب این موسسات واریز میشود و اسنپ سهمی از آن بر نمیدارد.

خرید بسته اینترنت با اپلیکیشن همه کاره اسنپ

واقعا معلوم نیست که چرا اسنپ تصمیم گرفت که خرید بسته اینترنت را هم به خدماتش اضافه کند!

احتمالا برای آن است که اگر یک وقت کسی در وسط خیابان اینترنتش تمام شد در خیابان نماند و بتواند اسنپ بگیرد! 🙂

کلوب بازی، آپشن جدید اسنپ برای درگیر کردن مخاطب

برخلاف سرویس دیگر اسنپ که شاید خیری به حوزه کاری اصلی اش مرتبط نبود، شاید این آپشن را بتوان یک ابزار خلاقانه دانست.

اسنپ با اضافه کردن گزینه گیم به مجموع خدمات قابل اراده اش شاید سعی کرده است مسافرانش را در طول سفر سرگرم کند.

در این بخش کاربران اسنپ میتوانند با انتخاب حریف دلخواه و یا یک حریف تصادفی، به بازی بپردازند.

مشاوره سلامت، جدیدترین سرویس اسنپ

مشاوره سلامت اسنپ
مشاوره سلامت اسنپ

اسنپ را می توان یکی از زرنگ ترین کسب و کارهای آنلاین ایران دانست.

درست در روزهایی که مردم به شدت درگیر کرونا بودند و به دنبال مشاوره پزشکی میگشتند سرویس مشاوره خود را راه اندازی کرد.

این کار اسنپ سبب شد بسیاری از کسب و کارهای فعال در حوزه سلامت آنلاین احساس خطر کنند.

اسنپ با در اختیار داشتن تعداد زیادی کاربر فعال از همان باتدای ورودش به حوزه سلامت می توانست جلوتر از بسیاری از رقبای خود بیوفتد.

رقبایی که برای رسیدن به جایگاه فعلی خود سالها تلاش کرده اند.

یکی از کسانیکه با ورود اسنپ به حوزه سلامت مخالف بود استارتاپ دکتر ساینا بود.

استارتاپی که در حوزه سلامت آنلاین فعالیت میکند و پیشنهاد همکاری با اسنپ و آپ را رد کرده بود.

به گفته مدیر عامل این استارتاپ، دکتر ساینا نتیجه زحمات ۶ ساله یک تیم است.

قرار گرفتن زیر پرچم اسنپ سبب میشد دیگری نامی از دکتر ساینا باقی نماند.

در وبلاگ پین بخوانید: اپلیکیشن آپ با همکاری استارتاپ مشورت وارد حوزه سلامت شد

اسنپ تا چه حد میتواند اجازه رشد داشته باشد؟

وجود استارتاپ های یونیکورن در هر کشوری نشان دهنده رشد خوبی در آن کشور است.

ولی این استارتاپ ها شاید سبب نابودی کسب و کارهای نوپا هم شوند.

این اتفاقی بود که آمریکا سال هاست درگیر آن است.

زمانیکه فیسبوک اقدام به خرید استارتاپ هایی همچون اینستاگرام، واتس اپ و گیفی نمود بسیاری اعلام نمودند که این خرید صرفا برای جلوگیری از رشد آن ها بوده است.

همین اتفاق باعث شد فیسبوک به دلیل اقدامات سلطه طلبانه اش مجبور به پرداخت میلیون ها دلار جریمه گردد.

شاید لازم باشد در ایران هم تا حدی جلوی ورود بیش از اندازه استارتاپ های بزرگ به بازارهای مختلف گرفته شود.

در غیر این صورت دیگر توانی برای استارتاپ های نوپا و با سرمایه محدود برای رشد باقی نخواهد ماند.

در وبلاگ پین بخوانید: وقتی دست به نقد بودن بیش از حد فیسبوک آن را راهی دادگاه می کند

۰
nastaran zareie
Author: nastaran zareie

FavoriteLoadingافزودن به مورد علاقه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *