آموزش تولید محتوا با کیفیت ، چگونه اثرگذاری محتوای تولیدی خود را افزایش دهیم؟

روش های تولید محتوا با کیفیت

در قسمت قبلی از مقاله چگونه اثرگذاری محتوای تولیدی خود را افزایش دهیم به بررسی سه روش مهم و کاربردی در تولید محتوا با کیفیت و افزایش اثر بخشی و کیفیت آن پرداختیم.

در این مقاله قصد داریم به ادامه این موضوع بپردازیم.

اگر شما هم به اهمیت محتوا به عنوان شاه کلید کسب و کار خود واقف هستید، در این مقاله با ما همراه باشید.

ضمنا این مقاله، ترجمه اختصاصی پین استارتاپ و برگرفته از وبلاگ Brian Dean یکی از مطرح ترین چهره ها در زمینه سئو می باشد.

مرحله ۴: خط و مشی تولید محتوای خود را مشخص کنید

تا اینجا یاد گرفتید که چطور یک برنامه تولید محتوت دقیق بنویسید.

حالا در این مرحله شماره ۴ باید مشخص کنید که دقیقا به چه صورت قصد دارید محتوای تولیدی خودتون رو منتشر کنید.

منظورم این هست که Outline دقیقی از محتوا های خودتون رو مشخص کنید.

و این یعنی قراره در خصوص چه مسائلی، چه مقدار و در چه زمانی محتوا تولید و منتشر کنید.

بهتره این برنامه زمانی رو برای حداقل ۶ ماه مخشص کنید.

با این کار میتونید سرعت و کیفیت کار خودتون رو افزایش بدید.

البته خود من هم در اوایل کار بلاگری شخصیم، مثل ارنست همینگوی صبح به صبح یک فنجون قهوه برای خودم میریختم و شروع میکردم به نوشتن.

در صورتیکه الان به این نتیجه رسیدم که این کار به شدت سرعت و کیفیت کارتون رو پایین میاره.

بهترین راه اینه که قبل از تولید محتوا، خیلی دقیق و حساب شده به این موضوع فکر کنید.

بعد از نوشتن یک برنامه دقیق محتوایی بر اساس اون جلو برید.

این کار باعث میشه که قبل از شروع به تولید محتوا با کیفیت یک پیش زمینه کلی از کاری که قراره انجام بدین داشته باشین.

برنامه تولید محتوا
برنامه تولید محتوا با کیفیت

با این کار میتونید بدون اینکه چیزی رو از قلم بندازید یک محتوای عالی تولید کنید.

مرحله ۵: در ابتدای کار به جای “تولید” محتوا به “گردآوری” محتواهای موجود بپردازید

راستش رو بخواید، بر خلاف تصور خیلی ها، تولید محتوا با کیفیت اونقدرها هم آسون نیست.

مخصوصا در ابتدای کار که خیلی هم حرفه ای نیستید تواید محتوا میتونه واقع چالش برانگیز باشه.

توصیه من براتون اینه که در ابتدای کار، به دسته بندی و طبقه بندی محتواهای موجود بپردازید.

فقط یادتون نره که منظورم از این حرف کپی کردن محتواهای موجود نیست.

بلکه منظور من اینه که یک مقاله جامع و کامل در خصوص یک موضوع با استفاده از محتواهای پراکنده موجود تولید کنید.

تولید محتوا

بزارید یک مثال شخص بزنم.

چند وقت پیش قصد داشتم که یک مقاله با موضوع CRO بنویسم.

ولی یک مشکلی وجود داشت!

من هیچ چیزی راجع به CRO نمیدونستم!

البته قبلا یک سری آزمون و خطاهایی در خصوص این موضوع انجام داده بودم.

ولی خب صادقانه اگر بگم اصلا کارهای تخصصی نبود.

برای همین بعد از این تجربه تقریبا ناموفق که کلی از زمان و انرژی من رو گرفتن یک تصمیم گرفتم.

یا محتواهایی تولید کنم که کاملا در خصوص اونها تخصص دارم

یا در خصوص موضوعاتی بنویسم که میدونم کلی اطلاعات پراکنده در خصوص اون در اینترنت هست و من فقط لازمه که اونها رو گردآوری کنم.

مرحله ۶: برای تولید محتوا با کیفیت از نویسنده های باتجربه کمک بگیرید

تک تک کلماتی که در سایت Backlinko میبینید رو خودم نوشتم.

ولی اگر شما هم مثل خیلی های دیگه تخصص و یا زمان کافی برای نوشتن محتوا رو ندارید بهتره این کار رو بسپرید به اهل فن.

ولی خیلی از افراد فکر میکنند با استخدام یک فریلنسر تازه کار که پول کمتری هم دریافت میکنه میتونن ارزون تر به هدفشون برسن.

ولی اونها این رو نمیدونن که با این کار فقط پولشون رو هدر میدن.

توصیه میکنم که به جای استخدام افراد غیر متخصص، هزینه بیشتری پرداخت کنید.

ولی برید سراغ افرادی که کارشون رو خوب بلدن.

یک مثال خوب در این زمینه، سایت NerdFitness  هست.

سایتی که تا چند وقت پیش هیچ خبری ازش نبود.

ولی یهو در یک دنیای به شدت رقابتی به وجود اومد و به لطف یک تیم قوی که کارش رو خوب بلد بود تونست خیلی زود حسابی معروف بشه.

ولی سوال اینجاست که چطور میشه این افراد حرفه ای رو پیدا کرد و ازشون کمک گرفت؟

خب خیلی راحته.

فرض کنید شما در زمینه personal finance فعالیت میکنید.

فقط کافیه توی گوگل سرچ کنید بهترین وبلاگ های personal finance.

خیلی راحت میتونین لیستی از این وبلاگ ها رو پیدا کنید.

حالا کافیه به این بلاگ ها ایمیل بزنید و بهشون پیشنهاد کار بدید.

مطمئن باشد که خیلی از اونها از این پیشنهاد استقبال میکنند.

فقط یادتون نره که سر قیمت خیلی باهاشون چونه نزنید! 🙂

راه حل دوم این هست که کسب و کارهایی که مشابه و یا نزدیک به شما هستند رو پیدا کنید.

اینطوری خیلی راحت میتونید از تولید کننده های محتوای این کسب و کارها کمک بگیرید.

به عنوان مثال BuzzSumo صفحه ای به نام Top Authors که میتونید لیستی از بهترین نویسنده هاش رو در اون ببینید.

فقط کافیه موضوع و یا کلمه مورد نظرتون رو در این صفحه سرچ کنید و لیستی از افرادی که در اون موضوع تولید محتوا کردند رو مشاهده کنید.

به همین سادگی.

یک سخن از پین استارتاپ:

پین استارتاپ هم مانند BuzzSumo در وبلاگ خودش به صورت کامل دسته بندی دقیقی از موضوعاتی که بر روی اونها تولید محتوا با کیفیت داشته رو مشخص کرده.

اگر شما هم دوست دارید در این زمینه ها تولید محتوا کنید و به کمک احتیاج دارید، میتونید خیلی راحت از طریق صفحه تماس با ما، باهامون تماس بگیرید.

ضمنا خدمات قابل ارائه و همینطور نمونه کارهای تولید محتوا ما رو میتونید در این لینک مشاهده کنید.

مرحله ۷: تیمتون رو تکمیل کنید

حواستون باشه که در خصوص تولید محتوا دچار یک مشکل نشید!

تولید محتوا فقط به معنی داشتن نویسنده خوب نیست.

شما برای تولید محتوا احتیاج به یک تیم خوب دارید.

این تیم خوب یعنی هم نویسنده خوب داره و هم طراح گرافیک خوب و هم هر فرد دیگه ای که شما برای تولید محتوای مورد نظرتون بهشون احتیاج دارید.

اگر در دنیای تولید محتوا تازه کار باشید شاید گفتن این اطلاعات بهتون کمک کنه.

برای داشتن یک تولید محتوای خوب به این تخصص ها احتیاج دارید:

مسئول کنترل تولید محتوا: این فرد با مهارت و تخصصی که داره مدام در حال چک کردن اینه که چیزی در پروسه تولید محتوای شما از قلم نیوفته و پیگیری های لازم رو انجام میده.

طراح: یک محتوای خوب باید طراحی خوبی هم داشته باشد. با کمک یک طراح خوش سلیقه میتونید از نظر بصری محتوای خودتون رو بهبود ببخشید.

ادیتور: ادیتورها به عنوان چشم های دوم نویسندگان محتوا هستند. اونها محتواهای تولیدی رو با دقت بالا بررسی میکنند تا مطمئن بشن که همه چی درست نوشته شده و غلط تایپی و یا گرامری وجود نداره.

دولوپر: برنامه نویس ها کسانی هستند که در هر کسب و کار آنلاینی بهشون احتیاجه. پس فراموش نکنید که در تیمتون حتما یک برنامه نویس خوب احتیاج دارین.

گردآوری کننده محتوا: اگر شما بخاطر نوع کسب و کارتون باید محتواهای خاص با درج کلی منبع و ماخذ داشته باشید، حتما به یک فرد که حسابی گوگل کردن رو بلده احتیاج دارین. فقط کافیه بهش یک کلمه کلیدی رو بدین تا براتون کلی اطلاعات بدست بیاره.

تبلیغ کننده: بعد از اینکه محتوای شما تولید شد، کارتون تازه شروع شده. باید با کمک یک فرد آشنا به سیستم های مختلف Promotion به معرفی و انتشار هرچه بیشتر محتواتون بپردازید تا بیشتر دیده بشه و فیدبک های بهتری براتون به همراه داشته باشه.

تحلیلگر: این فرد با تجزیه و تحلیل محتوای شما در شبکه های مجازی مختلف و همینطور بررسی تعداد بازیدها، کلیک ها و … بهتون کمک میکنه تا محتواهاتون رو روز به روز بهتر کنید و نتایج بهتری بگیرید.

متخصص سئو: احتمالا اسم سئو رو شنیدین. چیزی که بدون اون احتمال دیده شدن مقالات و محتواهاتون تقریبا خیلی کمه.

با کمک یک متخصص سئو میتونید محتواتون رو به صورتی بهینه کنید که در صفحه اول گوگل قرار بگیرید.

و خب این چیزیه که همه ما دنبالش هستیم.

مگه نه؟ 🙂

۰
nastaran zareie
Author: nastaran zareie

FavoriteLoadingافزودن به مورد علاقه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *