چگونه اثرگذاری محتوای تولیدی خود را افزایش دهیم؟ (قسمت اول)

تولید محتوا

تولید محتوا به ویژه تولید محتوای اختصاصی، با کیفیت و یونیک یکی از بهترین راه های اثر گذاری بر دیگران و جذب مخاطب است.

در این مقاله از سری مقالات ترجمه اختصاصی پین استارتاپ قصد داریم مرحله به مرحله به بررسی تکنیک هایی بپردازیم که اثرگذاری آن را افزایش دهیم.

بنابراین اگر شما هم به مباحث تولید محتوا علاقه مند هستید این مقاله را از دست ندهید.

لازم به ذکر است که این مقاله، ترجمه شده مقاله اصلی نوشته شده توسط Brian Dean یکی از نوابغ سئو می باشد.

مرحله اول: تولید محتوای خود را به بخش های کوچک تر تبدیل کنید

خود من هم در گذشته تصور میکردم تولید محتوا فقط یک مرحله دارد.

اما الان مدتی است که متوجه شده ام تولید محتوا شامل چندین مرحله کوچک است.

مراحل تولید محتوا

در زمان های قدیم، من تمامی این مراحل را به تنهایی انجام میدادم.

همین کار باعث میشد تولید یک مقاله با کیفیت ۴ الی ۶ هفته طول بکشد!

و خوشبختانه بخاطر اینکه به جای کمیت بر روی کیفیت تمرکز کرده بودم، وب سایتم یعنی Backlinko دارای رشد بسیار خوبی بود.

مراحل تولید محتوا

ولی از یک جایی به بعد، میزان ترافیک وبلاگم مدام در حال درجا زدن بود!

و اینجا بود که متوجه شدم داشتن یک ولاگ خوب با تولید فقط ۱۰ الی ۱۲ مقاله در سال اصلا امکان پذیر نیست.

و اینطوری متوجه شدم که لازم نیست تمامی مراحل مورد نیاز برای تولید محتوا را به تنهایی انجام دهم.

و به بیان دیگر:

من میتونستم وقتم رو بر روی کارهایی که خوب انجام میدادم مثل جستجوی کییورد و نگارش متن بگذارم.

و بقیه کارها رو بسپارم به کسانیکه در اون زمینه های خوب هستند.

و این کمک کرد که تولید محتوام از این حالت :

مراحل تولید محتوا
مراحل تولید محتوا

برسه به این حالت:

مراحل تولید محتوا

و این کار باعث شد که میزان تولید محتوا توسط تیم ما به ۳ برابر قبل برسه.

و این بدون هیچگونه کاهشی در سطح کیفی مقالات بود.

یک نکته دیگر رو هم باید بگم.

سعی نکنید تمام مراحل تولید محتوا برای وب سایت خودتون رو مشابه تیم ما برنامه ریزی کنید.

برای شما ممکنه تعداد مراحل کمتر یا بیشتر باشه.

فقط هدف از بیان این مرحله این بود که بهتون یاد بدم باید برای یک تولید محتوای خوب، این فرایند رو به بخش های کوچک تر تقسیم کنید.

مرحله دوم: یک تقویم محتوای خوب درست کنید

این مکته درسی بود که من خیلی سخت یاد گرفتم.

زمانیکه من وب سایتم رو شروع کردم خودم همه چیز رو انجام میدادم.

و این یعنی تقویم محتوا هم یک چیزی درون ذهن خودم بود.

و اتفاقات توی ذهن من اینجوری بودند:

اول باید یه اینفوگرافیک برای on-page SEO بزنم.

بعدش ایمیل های مربوط به link building رو برای روز سه شنبه ارسال کنم.

توی ۵ مارچ هم باید یک مطالعه موردی انجام بدم

و….

و صادقانه بگم این یک کابوس بود.

و این عکسی که میبینید تمام چیزی بود که برای برنامه ریزی داشتم.

و اینجا بود که شروع کردم به کمک کردم از بقیه اعضای تیمم.

ولی حتی داشتن یه تیم محتوا هم ممکنه بهتون کمک نکنه.

چرا؟

چون ممکنه هنوز هم همه چیز رو در ذهن خودتون نگه دارید.

ولی اگر مثل من یک Google Sheet برای اعضای تیم محتوا درست کنید میتونید خیلی مشکلا رو حل کنید.

 Google Sheet
Google Sheet

همونطوری که میبینید این برگه خیلی هم ترتمیز و مرتب نیست.

ولی خب بهتر از اینه که همه چیز رو در مغز خودتون جا بدید.

ولی بعد از یه مدت متوجه شدم که داشتن یک تقویم محتوا خیلی هم خوب نیست.

تنها چیزی که میتونه واقعا موثر باشه اینه که یک تقویم محتوایی به شدت منظم داشته باشید.

بنابراین حواستون حسابی به کیفیت برنامه محتواییتون باشه.

و این برنامه خوب یعنی تک تک مراحل رو به ترتیب بنویسید.

تقویم محتوایی

و حداقل برای تیم ما، تقویم محتواییمون بیشتر شبیه یک کنترل پروژه هست تا تقویم.

و توی این تقویم محتوایی میتونید تسک ها رو بر اساس اولویت هاشون هم طبقه بندی کنید.

برنامه محتوا برای ۶ الی ۸ ماه آینده را مشخص کنید

ایجاد نقویم محتوایی خوب برای وبلاگ ما یک عامل مهم در موفقیتمون بود.

قبلا، من و تیمم برای ۲ الی ۳ پست بعدی برنامه ریزی میکردیم.

و حتی بعضی وقتا بدون برنامه خاصی و بالافاصله بعد از اتمام مقاله قبلی ام شروع به نوشتن مقاله جدیدی میکردم.

و این باعث میشد که اعضای تیممون رو دچار استرس کنم و حتی باعث کاهش کیفت نهایی کار شوم.

ولی الان برای ۶ الی ۸ ماه آینده برنامه ریزی داریم.

با این کار، تمامی اعضای تیم دچار هیچ استرسی نیستند و دقیقا میدونند که برنامه بعدی چیست؟

و یکی دیگر از مزیت های این کار این است که خیلی از کارها رو میتونید به صورت یکجا انجام دهید.

مخصوصا سرچ کییورد ها رو

و اینطوری به جای اینکه هر روز مدتی رو صرف این کنید که در سایت های مختلف دنبال کلمات کلیدی بگردید، میتونید یک روز کامل رو صرف این کار کنید و کلی کلمه کلیدی پیدا کنید.

و به این ترتیب این کلمات رو در تقویم محتوایی برای چند ماه آیندتون قرار بدید.

و حالا یک نکته دیگه رو هم باید بدونید:

این برنامه ریزی که انجام میدید نباید خیلی سفت و سخت باشه.

باید بتونید که هر وقت که مایل بودید برنامه محتوایی رو تغییر بدید.

این تغییر میتونه اضافه کردن یا حذف یا یا چند مورد و یا تمرکز و تکرار باشه.

به عنوان مثال ما قصد داشتیم که چند روز پیش یکی از مقالات محبوب قدیمیممون رو آپدیت کنیم.

ولی بعد من متوجه یک موضوع بهتر برای تولید محتوا شدم.

و به همین راحتی یه تغییر کوچیک ولی اثرگذار در تقویم محتوایی ایجاد کردم.

تقویم محتوایی
تقویم محتوایی

ولی حواستون باشه که نباید هر روز یه تغییری در برنامتون ایجاد کنید.

و اگر این کار رو کنید، به جای اینکه داشتن تقویم محتوایی کمک کننده باشه میتونه باعث سردرگمی شما باشه.

۰
nastaran zareie
Author: nastaran zareie

FavoriteLoadingافزودن به مورد علاقه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *