خرید Giphy توسط فیسبوک ، اینبار برای رقابت با تیک تاک

خرید استارتاپ Giphy

انگار خرید های دست و دلبازانه فیسبوک تمامی ندارد. خرید Giphy توسط فیسبوک نیز جدیدترین خبری است که از خرید و فروش استارتاپی در این روزها شنیده شده است.

به نظر میرسد این کمپانی بزرگ این بار با هدف رقابت با برنامه محبوب تیک تاک (Tik Talk) این بار اقدام به خرید Giphy که بستری برای انتشار گیف های متنوع است کرده است.

در این مقاله با پین استارتاپ همراه بمانید تا بیشتر در این خصوص بخوانیم.

استارتاپ گیفی را بیشتر بشناسیم

استارتاپ گیفی
استارتاپ گیفی

هر کسی که از پیام رسان های اجتماعی به ویژه تلگرام استفاده کرده باشد قطعا با گیف ها (Gif) آشنایی دارد.

گیف ها تصاویر متحرک تکرار شونده و یا فیلم های کوتاهی هستند که خیلی وقت ها بهتر از هر استیکری منظورمان را منتقل میکنند.

با استفاده بیشتر مردم از پلتفرم های شبکات اجتماعی، یک استارتاپ در سال ۲۰۱۳ به فکر ایجاد پایگاهی برای فراهم کردن تعداد بسیار زیادی گیف افتاد.

این استارتاپ که گیفی نام دارد و گفته می شود بیشتر از ۳۰۰ الی ۴۰۰ میلیون دلار می ارزد ظاهرا توجه فیسبوک را هم به شدت جلب کرده.

این استارتاپ همچنین روزانه تعداد زیادی گیف نیز به گیف های قبلی خود اضافه می کند.

همین باعث میشود هر بار که به این وب سایت سر بزنید با تعداد زیادی فیلم های کوتاه جذاب مواجه شوید.

این جذابیت باعث شد فیسبوک یکبار دیگر دست در جیبش کند و ۴۰۰ میلیون دلار برای تصاحب این استارتاپ خرج کند.

در وبلاگ پین بخوانید: بیانیه رسمی اینستاگرام در خصوص بسته شدن اینستاگرام تتلو

چرا استارتاپ گیفی تا این حد برای فیسبوک جذاب بود؟

خرید Giphy توسط فیسبوک

اگر با مباحث مربوط با سئو سایت آَنا باشید، میدانید که یکی از عواملی که در تعیین رتبه سایت ها اثر دارد مدت زمانی است که بازدید کنندگان یک سایت در آن باقی میمانند.

در میان محتواهای مختلف قابل انتشار در یک وب سایت، فیلم ها و گیف ها باعث درگیر شدن بیشتر مخاطب و باقی ماندن بیشتر آنها در وب سایت می شوند.

این مدت زمان باقی ماندن در صفحات نیز برای شبکات اجتماعی بسیار مهم است.

شاید علت خرید Giphy توسط فیسبوک هم افزایش مدت زمان ماندن کاربران در فیسبوک و متعلقات آن مانند اینستاگرام و واتس اپ باشند.

هرچند فیسبوک بیان کرده است Giphy بعد از این هم قادر خواهد بود آزادانه و مانند قبل به انتشار محتوا بپردازد، با این حال به نظر میرسد فیسبوک قصد استفاده از گیف ها برای منافع خود باشد.

دلیل دومی که برای خرید Giphy توسط فیسبوک پیشبینی میشود، رقابت فیسبوک با تیک تاک است.

شبکه احتماعی تیک تاک که چند وقتی است به شدت در دنیا معروف شده است زنگ های خطر را برای فیسبوک به صدا درآورده.

به همین دلیل فیسبوک برای رقابت با این استارتاپ تازه به شهرت رسیده دست به کار شده است.

چانه زنی های فیسبوک برای خرید Giphy 

برخلاف خرید اینستاگرام که گفته میشد فیسبوک با دست و دلبازی تمام برای آن هزینه کرده بود، انگار برای خرید Giphy خیلی هم خرج نکرده است.

این استارتاپ پس از آنکه در سال ۲۰۱۷ موفق به جذب ۱۵۰ میلیون دلار شده بود، تخمین زده شد که ارزشی بالغ بر ۶۰۰ میلیون دلار دارد.

با این حال انگار فیسبوک برای خرید آن حسابی چانه زنی کرده است.

هرچند رقم دقیق پرداخت شده به این استارتاپ مشخص نیست، با این حال گفته میشود این خرید با رقمی بین ۳۰۰ الی ۴۰۰ میلیون دلار صورت گرفته است.

در وبلاگ پین بخوانید: وقتی دست به نقد بودن بیش از حد فیسبوک آن را راهی دادگاه می کند

قانون عجیب آمریکا برای خرید و فروش در زمان بحران کرونا

قانون منع خرید و فروش استارتاپ ها در آمریکا
قانون منع خرید و فروش استارتاپ ها در آمریکا

کرونا شاید بیشتر از هر کسب و کاری برای استارتاپ ها بحرانی بود.

این بیماری همه گیر باعث شد بسیاری از این کسب و کارهای نوپا با مشکلات مالی شدیدی مواجه شده و حتی ورشکست شوند.

به عامل سبب شد قانونی در حمایت از استارتاپ ها در آمریکا تصویب شود.

بر طبق این قانون، کسب و کارها و کمپانی های بزرگ در زمان بحران کرونا مجاز به خرید استارتاپ ها به ویژه استارتاپ های کوچک نیستند.

این قانون به منظور جلوگیری از چانه زنی های کمپانی های بزرگ برای پرداخت مبلغ کم در ازای خرید استارتاپ ها ایجاد شده است.

این قانون جدید سبب شد برخی از کمپانی های بزرگ مانند گوگل و فیسبوک برای مدتی دست از خرید بکشند.

با این حال، فیسبوک که قبلا برای خرید اینستاگرام هم دادگاهی شده بود انگار چیزی برای از دست دادن ندارد.

فیسبوک درست در زمانیکه قانون منع خرید استارتاپ ها در آمریکا اجرایی بود اقدام به خرید Giphy کرد.

جزئیات خرید Giphy توسط فیسبوک را در این لینک بخوانید.

۰
nastaran zareie
Author: nastaran zareie

FavoriteLoadingافزودن به مورد علاقه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *