سرمایه گذاری دیجی کالا بر روی استارتاپ مد و فشن کمدا

سرمایه گذاری دیجی کالا روی استارتاپ کمدا

شاید در اسفندماه سال پیش که کرونا جهان را درگیر کرده بود کسی فکر نمیکرد در سال ۹۹ خبری از سرمایه گذاری بر روی استارتاپ ها باشد. ولی با شروع سال خبرهای متعددی از جذب سرمایه استارتاپ های مختلف شنیده شد. خبری که خیلی ها را متعجب کرد.

این بار استارتاپ خوش ذوق کمدا، توانست از دیجی کالا جذب سرمایه داشته باشد.

جزئیات این جذب سرمایه را در این مقاله پین استارتاپ بخوانید.

استارتاپ کمدا را بیشتر بشناسیم

استارتاپ کمدا
استارتاپ کمدا

طبق چیزی که استارتاپ کمدا در بخش معرفی کسب و کار خودشون نوشته است، این کسب و کار را می توان اینگونه تعریف کرد.

“چیز میزای خوشگل تر و تمیز که دوستش داری، هدیه گرفتی، اندازت نیست، یا فقط یه بار استفاده کردی و توی کمدت فقط جا گرفته و خاک میخوره رو بیار توی کُمُدا، به پول تبدیل کن!

از اون طرف هم با ۵۰-۷۰% تخفیف هم از کمد بقیه چیز میز جدید و عتیقه بخر، به بی نهایت کمد سرک بکش، فالوشون کن، باهاشون گپ بزن، ازشون خرید کن!

 ما یه جمع دوستانه با دغدغه های محیط زیستی هستیم که هدف‌مون توی کمدا بازگردوندن آیتم های مازاد (نو،در حد نو ) به چرخه مصرف، کاهش مصرف گرایی و حفاظت از محیط زیست هست”.

افتخار آفرینی های کمدا

جذب سرمایه استارتاپ کمدا
استارتاپ کمدا

وقتی صحبت از سرمایه گذاری دیجی کالا بر روی یک کسب و کار نوپا میشود، قطعا نمیتوان توقع داشت این سرمایه گذاری بر روی استارتاپی مقدماتی باشد.

از افتخار آفرینی های این استارتاپ خوش رنگ و لعاب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جزو ۱۰ استارتاپ برتر ایران در مسابقه Seedstars سوئیس | ۲۰۱۷
  • رتبه اول مسابقه سالانه نوآوری و کارآفرینی در حوزه M-commerce | دانشگاه شیراز | ۲۰۱۷
  • رتبه اول در رویداد Silkroad Startup | شیراز | ۲۰۱۷
  • رتبه اول رویداد Dmond Fashion | تهران | ۲۰۱۸
  • رتبه دوم رویداد Dmond Expo | تهران | ۲۰۱۸

نخستین جذب سرمایه استارتاپ کمدا

جذب سرمایه استارتاپ کمدا
سرمایه گذاری اسمارت آپ ونچرز در کمدا

کمدا استارتاپی بود که فعالیت خود را از شیراز شروع کرد.

و اکنون به حدی توجه همگان را جلب کرده است که دیجی کالا بر روی آن ها سرمایه گذاری کرده است.

ولی این جذب سرماهی نخستین سرمایه جذب شده برای این استارتاپ نیست.

پیش از این استارتاپ کمدا با جذب سرمایه ۳۰۰ میلیون تومانی توسط اسمارت آپ توانسته بود به درآمد زایی برسد و رشد خوبی را هم تجربه کند.

با این حال کمدا به دلیل نیازهای فنی و زیر ساختی و همچنین لزوم انجام فعالیت های مارکتینگ به جذب سرمایه مجدد احتیاج داشت.

از این رو این استارتاپ با بررسی ۱۴ سرمایه گذار در نهایت با دیجی کالا به تفاهم رسیده است.

در وبلاگ پین بخوانید: آیا کرادفاندیگ راه حل مناسبی برای جذب سرمایه است؟

سرمایه گذاری دیجی کالا بر روی کمدا

سرمایه گذاری بر روی کمدا
سرمایه گذاری بر روی کمدا

ظاهرا ورود دیجی کالا به جمع خانواده کمدا چندان از دید اسمارت آپ ونچرز خوش نیامده است.

با ورود دیجی کالا به عنوان سرمایه گذار، اسمارت آپ ونچرز از خانواده کمدا خارج شد.

هنوز رقم دقیقی از میزان سرمایه گذاری دیجی کالا بر روی این استارتاپ اعلام نشده است. ولی خانم ثنا خالصی به عنوان بنیانگذار این استارتاپ بیان نموده است که پیشنهادهایی بین ۱۷ الی ۲۰ میلیارد تومانی هم از سرمایه گذاری های مختلفی داشته اند.

در این لینک می توانید حوزه هایی که دیجی کالا مایل به سرمایه گذاری بر روی آن ها می باشد را ملاحظه نمایید.

مشکلات جذب سرمایه استارتاپ کمدا با یک فاندر خانم

ثنا خالصی، بنیانگذار استارتاپ کمدا
ثنا خالصی، بنیانگذار استارتاپ کمدا

خانم خالصی در یکی از مصاحبه های خود با شنبه، در خصوص مشکلات خود اینطور صحبت کرده است:

در کل دنیا به این صورت است که اگر بنیانگذار، یک مرد باشد، توانایی آن مرد را در نظر می‌گیرند و نه رزومه را.

اما وقتی بنیانگذار یک زن باشد، علاوه‌بر توانایی فردی، به رزومه و کارهایی که قبلا کرده هم توجه می‌کنند. من از حوزه دیگری آمده بودم و روزمه کاری در این زمینه نداشتم. الان اگر رویکردها به کمدا مثبت شده به این دلیل است که نامش بر سر زبان‌ها افتاده و به نوعی اسم و رسمش را شنیده‌اند.

حجم بازار کمدا چه میزان است؟

استارتاپ کمدا
استارتاپ کمدا

به گفته خود کمدا، بزرگی این کسب و کار اینگونه محاسبه شده است:

” برای تخمین بازار ما مبنا را بر آمار جهانی قرار دادیم. البته با رعایت جنبه احتیاط به جای ۲۴میلیارد دلار، مبنا را بر ۲۰میلیارد دلار قرار دادیم. بعد از آن محاسبه کردیم که چه میزان از این بازار متعلق به ایران است و چه میزان از بازار ایران را کمدا می‌تواند هدف‌گذاری کند.

بعد از آن با محاسبه میزان هزینه‌کرد هر فرد ایرانی برای پوشاک که یک میلیون و ۲۰۰هزار تومان در سال است، به این نتیجه رسیدیم که کمدا با در نظر گرفتن ۴ ویژگی کاربران یعنی:

۱-همه زن باشند،

۲-بین ۱۶ تا ۴۴ ساله باشند،

۳-شهرنشین بوده و به اینترنت دسترسی داشته باشند

۴- دهک اقتصادی‌شان بین ۴ تا ۸ باشد

به عدد ۳هزار و ۶۰۰میلیارد تومان در سال رسیدیم. این عدد اندازه بازار ایران نیست بلکه بازار هدف‌گذاری شده توسط کمداست که می‌خواهد به آن برسد.”

آمار و ارقام جالب کمدا

استارتاپ کمدا
استارتاپ کمدا
  • تعداد آیتم های آپلود شده: ۸۰۰ هزار عدد
  • ارزش کل آیتم های آپلود شده: ۲۱۷ میلیارد تومان
  • درصد تخفیف های ارائه شده: بین ۵۰ الی ۷۰ درصد
  • میزان درآمد زایی: کمدا مایل به اعلام آن نیست
  • میزان سود دهی کمدا: هنوز به سود دهی نرسیده است
  • سهم کمدا از هر تراکنش: ۱۵% حق کمیسیون
  • قیمت پروموشن پروفایل ها: ۲۰ هزار تومان به ازای هر ۲۴ ساعت
  • تعداد لایک ها: ۱۸ هزار لایک در روز
  • تعداد کامنت ها: ۱۵ هزار کانت در روز
  • تعداد کاربران کمدا: ۴۰۰ هزار
  • تعداد کاربران فعال کمدا: ۱۰۰ هزار

در وبلاگ پین بخوانید: دیجی کالا، تپسی، کافه بازار کدامیک در بازار بورس موفق تر خواهند بود؟

۰
nastaran zareie
Author: nastaran zareie

FavoriteLoadingافزودن به مورد علاقه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *