بعد از دیجی کالا و تپسی، شیپور هم وارد بورس می گردد

ورود شیپور به بورس

در این روزها که تب و تاب سرمایه گذاری مردم در بازار بورس به شدت داغ است، استارتاپ ها نیز خیزی برای ورود به این بازار داشته اند. بعد از دیجی کالا، تپسی و احتمالا کافه بازار، این بار باید منتظر حضور شیپور بر روی تابلوی بورس ایران باشیم.

در این مقاله قصد داریم به بررسی جزئیات ورود شیپور به بورس بپردازیم.

پس با پین استارتاپ همراه باشید.

با استارتاپ شیپور بیشتر آشنا شوید

ورود شیپور به بازار بورس

سایت شیپور از مرداد ماه سال ۱۳۹۱ با موضوع نیازمندی های آنلاین راه اندازی گردیده و هدف اصلی آن در ارتباط قرار دادن خریدار و فروشنده به صورت مستقیم می باشد.

لازم به ذکر است نام و برند تجاری شیپور/ sheypoor نیز به نام شرکت نت تجارت اهورا (سهامی خاص) در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ثبت گردیده است.  

در سایت شیپور خرید به صورت مستقیم انجام نمی شود و تراکنش مالی امکان پذیر نیست.

جذب سرمایه ۳۸ میلیارد تومانی شیپور

جذب سرمایه استارتاپی

به گزارش سایت خبری جوانان ایرانی، جی پلاس، شیپور، استارتاپ فعال حوزه نیازمندی‌های آنلاین، اخیراً موفق به جذب بیش از ۳۸ میلیارد تومان سرمایه داخلی و خارجی جهت توسعه فعالیت‌های خود شده است.

به گزارش جی پلاس، این جذب سرمایه که با همراهی برخی از سهامداران قبلی و سرمایه‌گذار جدید، صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه رویش لوتوس انجام شد، ارزش این شرکت را به بیش از ۲۶۸ میلیارد تومان رساند. 

شیپور یکی از مطرح‌ترین شرکت‌های نوپا در حوزه نیازمندی‌های آنلاین کشور است که پس از گذشت ۵ سال از شروع فعالیت، کماکان به صورت صد در صد رایگان، خدمات خود را به خریداران و فروشندگان در تمام استان‌های کشور ارائه می‌کند.

اربابیان، مدیر عامل شیپور درباره این جذب سرمایه عنوان کرد: این جذب سرمایه ما را در بهبود زیر ساخت، گسترش خدمات و دستیابی به اهداف بلند مدت شرکت کمک خواهد کرد.

ورود شیپور به بازار بورس

ورود شیپور به بازار بورس

با توجه به رشد درآمدزایی و بلوغ مجموعه شیپور، عرضه اولیه سهام این شرکت در بازار سرمایه به تصویب هیئت مدیره رسید.

 درپی رونق اخیر بازار سرمایه ایران و شرایط مساعد جهت ورود شرکت‌های خصوصی پیشرو به این بازار، هیئت مدیره شرکت نت تجارت اهورا (شیپور) با پیشنهاد عرضه عمومی سهام این شرکت موافقت کردند.

بر این اساس رضا اربابیان، مدیرعامل شیپور با بیان اینکه عرضه عمومی سهام این شرکت یکی از اهداف سال ۱۳۹۹ شیپور است، از انعقاد قرارداد مشاوره پذیرش این شرکت در پی تصویب این استراتژی با یکی از مشاوران مالی خوشنام خبر داد.

 وی افزود: با توجه به رشد و دستاورد‌های اخیر این شرکت در صنعت نیازمندی‌ها به‌نظر می‌رسد هم‌اکنون زمان مناسبی جهت ورود این شرکت به بازار سهام باشد.

مجید آنت مدیرمالی شیپور نیز که سابقه مشارکت در عرضه عمومی چندین شرکت دیگر را در رزومه خود دارد، با اشاره به شفافیت صورت‌های مالی، رعایت استانداردهای بالای حسابداری و حسابرسی، و انضباط مالی موجود در این شرکت در کنار وجود سهامداران بورسی و نهادهای مالی این مجموعه مانند شرکت سرمایه‌گذاری اعتبار ایران، صندوق سرمایه‌گذاری رویش لوتوس، شرکت سرمایه‌گذاری ایران و فرانسه و شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران ابراز امیدواری کرد که فرآیند عرضه این شرکت به مراتب از دیگر استارتاپ‌های ایرانی سریع‌تر و هموارتر خواهد بود.

این در حالی است که در سال های اخیر شیپور توانسته با توجه ویژه به فرایند رشد و جذب نیروهای متخصص، نقشی قابل توجه را در بازار نیازمندی های آنلاین ایفا کند و هم اکنون بیش از ۲۵۰ نفر پرسنل در بخش های مختلف این مجموعه مشغول به کار هستند.

مجید آنت، مدیر مالی شیپور در گفتگو با دیجیاتو جزییات بیشتری از برنامه شیپور را اعلام می‌کند و می‌گوید برنامه برای عرضه اولیه سهام، ورود به فرابورس است.

زمان ورود شیپور به بورس

زمان ورود شیپور به بورس

مدیر مالی شیپور همچنین می‌گوید که این اتفاق احتمالا در تابستان ۱۳۹۹ رخ خواهد داد. او در پاسخ به این سوال دیجیاتو که بعضی استارتاپ‌ها بیشتر از یک سال‌ است که علی‌رغم تلاش، برای ورود به بازار سرمایه موفق نبوده‌اند و شیپور چگونه می‌خواهد در عرض چند ماه این اقدام را انجام دهد، می‌گوید:

«مزیتی که ما داریم و تصور می‌کنیم می‌توانیم سریع‌تر این‌کار را انجام دهیم، این است که شیپور سابقه‌ای طولانی‌تر از بسیاری از استارتاپ‌ها دارد و از صورت‌های مالی حسابرسی شده‌ی شفافی برخوردار است.

گزارش‌های مالی که ما داریم بی‌نقص هستند و صورت‌های مالی ما مشکلی ندارند و اطلاعات ما هم شفاف است. این مسائل کمک زیادی به تسریع روند می‌کند.

نکته بعدی این است که ما تجربه کار با بازار سرمایه و عرضه اولیه را در مجموعه داریم؛ هم مجموعه سهامداران ما در بازار سرمایه ایران شناخته شده هستند و داخل خود مجموعه شیپور افرادی را داریم که تجربه عرضه اولیه در بازار سرمایه را دارند.

بنابراین ما با چالش‌های کار آشنایی کاملی داریم و می‌دانیم گره‌ها کجاست. از این رو، به شکل‌ حساب‌شده‌تر جلو می‌رویم و برنامه‌ریزی کاملی داریم. در نتیجه شیپور مزیت‌های زیادی نسبت به مجموعه‌های دیگر دارد.

۱
nastaran zareie
Author: nastaran zareie

FavoriteLoadingافزودن به مورد علاقه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *