Rankbrain چیست ؟ ( بخش ۵: بهینه سازی محتوا)

بهینه سازی محتوا

حتما با اصطلاحات Bounce Rate و Dwell Time آشنا هستید و می دانید که رعایت بهینه سازی محتوا در گرفتن نتیجه مطلوب برای سئو و گرفتن رنک خوب در نتایج موتورهای جستجو چقدر می تواند مهم باشد.

خوب ، تا اینجا در مقالات قبل شما از نکات تقویت کننده CTR که آموزش دادم استفاده کردید و تعداد بیشتری از افراد نسبت به گذشته روی نتیجه شما کلیک می کنند.

حالا چی؟

خوب ، شما باید به Google نشان دهید که بهینه سازی محتوا را انجام داده اید و نتیجه شما کاربران را خوشحال می کند.

و بهترین راه برای انجام این کار؟ زمان dwell time را بهبود ببخشید.

آیا Google واقعاً از Dwell Time استفاده می کند؟

Dwell Time مدت زمانی است که جستجوگران گوگل پس از کلیک بر روی نتیجه شما در سایت شما می گذراند .

بدیهی است ، هرچه کسی بیشتر در صفحه شما وقت بگدراند و ماندگار باشد، بهتر می شود.

این به گوگل می گوید: “مرد ، مردم عاشق این نتیجه هستند. بگذارید رنک آن را به بالاتر ببریم. “

و اگر شخصی بعد از ۲ ثانیه از سایت شما بیرون رود ، این کار به Google می گوید: “این نتیجه بیخود است! بگذارید چند رتبه سقوط کند! “

بنابراین منطقی است که RankBrain زمان Dwell را اندازه گیری کند و نتایج به دست آمده را بر اساس این سیگنال تغییر دهد.

در حقیقت ، اخیراً یکی از کارمندان Google گفته است که Google قبلاً ۱۰۰٪ به سیگنالهای سایت های خارجی (به خصوص بک لینک ها) اعتماد می کرد.

بهینه سازی محتوا
بهینه سازی محتوا

با وجود اینکه Google هنوز از بک لینک استفاده می کند ، این کارمند خاطرنشان کرد:

بهینه سازی محتوا
بهینه سازی محتوا

وقتی مجموعه عظیمی از نتایج جستجوی Google را تجزیه و تحلیل کردیم ، ارتباطی بین رتبه بالا و bounce rate پایین مشاهده کردیم :

چگونه Bounce Rate را کاهش و Dwell Time را افزایش دهیم؟

اکنون زمان آن رسیده است که چند استراتژی ساده را که می توانید برای افزایش Dwell Time سایت خود استفاده کنید ، به اشتراک بگذارم:

اول اینکه وقتی شخصی روی سایت شما ازنتایج Google کلیک می کند ، می خواهد همان لحظه جواب سؤالش را پاسخ دهید.

به عبارت دیگر ، آنها نمی خواهند به خواندن مطالب شما بپردازند.

به همین دلیل من اکیداً توصیه می کنم هر چیزی را که محتوای شما را تحت فشار قرار می دهد حذف کنید ، مانند این:

در همان چند ثانیه نخست کاربر باید محتوا و سوالی را که به دنبالش است را پیدا کند.

به این دو نتیجه درباره On-Page SEO نگاهی کنید:

بهینه سازی محتوا
بهینه سازی محتوا

درعوض ، شما می خواهید اولین جمله از محتوای شما درست جلوی چشم مخاطب جلوه کند :

بهینه سازی محتوا
بهینه سازی محتوا

همچنین در وبلاگ پین بخوانید : ۱۷ راه برای بهبود رتبه بندی سئو در سال ۲۰۲۰ (قسمت آخر)

دوم اینکه ، از معرفی و مقدمه های کوتاه استفاده کنید (۵-۱۰ جمله ماکزیمم)

باور کنید یا نه ، اما بیشتر از عناوینم ، وقت بیشتری را برای مقدمه و معرفی می گذرانم.

به این دلیل است که معرفی و مقدمه شما جایی است که ۹۰٪ از خوانندگان شما تصمیم می گیرند که بمانند یا بروند.

و بعد از انجام آزمایش های فراوان ، دریافتم که مقدمه های کوتاه بهتر کار می کنند.

چرا؟

وقتی شخصی در Google چیزی جستجو می کند ، از قبل درباره آن موضوع اطلاع دارد. بنابراین نیازی به مقدمه گسترده نیست.

در عوض ، از مقدمه خود برای فروش مطالب موردنظر برای خواننده استفاده کنید ، مانند این:

بهینه سازی محتوا

وقتی شخصی به جستجوی ” white hat SEO ” می پردازد وقتی مقدمه خوب شما را میخواند را می گوید: “عالیه! من دقیقا جای درستی را انتخاب کردم

همچنین در وبلاگ پین بخوانید : RANKBRAIN چیست ؟ ( بخش سوم: جستجوی کلمات کلیدی در RankBrain)

سوم اینکه، محتوای طولانی و عمیق را منتشر کنید

با اطمینان می توانم به شما بگویم که :

محتوای طولانی تر = Dwell Time بهتر

بدیهی است ، خواندن یک مقاله ۲۰۰۰ کلمه ای بیشتر از یک پست وبلاگ ۴۰۰ کلمه ای طول می کشد.

دلیل دیگر اینکه محتوای طولانی باعث افزایش Dwell Time می شود این واقعیت است که محتوای طولانی تر می تواند به طور کامل به سؤال جستجوگرها پاسخ دهد.

به عنوان مثال ، بیایید بگوییم که شما ” how to run a marathon ” را جستجو می کنید.

و اولین نتیجه ای که بر روی آن کلیک می کنید یک پست ۳۰۰ کلمه ای است.

بهینه سازی محتوا
بهینه سازی محتوا

بنابراین ممکن است شما بر روی دکمه عقب کلیک کنید تا چیزی بهتری پیدا کنید.

در نتیجه بعدی برای شما :

بهینه سازی محتوا

شما یک راهنمای جامع پیدا می کنید که هر چیزی را که باید در مورد اجرای ماراتن بدانید ، در بر می گیرد.

بنابراین شما یک فنجان قهوه را دست می گیرید و راهنما را از ابتدا تا انتها می خوانید.

شما حتی بخش های خاصی را دوباره مطالعه می کنید.

تمام این خواندن باعث می شود زمان جدی Dwell Time بیشتر شود.

محتوای طولانی چنان خوب کار می کند که من تمایل دارم فقط محتوا را منتشر کنم که حداقل ۲۰۰۰ کلمه باشد.

محتوای خود را به تکه های کوچک تقسیم کنید

خواندن ۲۰۰۰ کلمه سخت است.

و حتی اگر این ۲،۰۰۰ کلمه به عنوان یک منبع غنی ارائه شود ، حتی خواندنش سخت تر می شود.

خوشبختانه ، یک راه ساده برای حل این مشکل وجود دارد: subheaders.

Subheaders محتوای شما را به قطعات قابل هضم و کوچک تقسیم می کند.

این باعث بهبود خوانایی می شود و بنابراین، بهبود Dwell Time در ادامشه

من به همین دلیل بسیاری از Subheaders ها را در Backlinko استفاده می کنم:

به طور خاص ، من سعی می کنم برای هر ۲۰۰ کلمه از Subheaders استفاده کنم.

پایان بخش پنجم

۱
amir mohammadbeigi
Author: amir mohammadbeigi

من مینویسم که تو بخونی.....

FavoriteLoadingافزودن به مورد علاقه

من مینویسم که تو بخونی.....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *