۱۷ راه برای بهبود رتبه بندی سئو در سال ۲۰۲۰ (قسمت آخر)

SEO

بهبود سئو و داشتن یک رنک خوب چیزیه که همه ما به دنبالش هستیم. در این بین، گلمات کلیدی که بتونیم به واسطه اونها در صفحه اول سئو قرار بگیریم هم خیلی مهم هستند. در این مقاله که در ادامه قسمت اول و دوم از سری مجموعه مقالات بهبود سئو سایت نوشته شده باهم به بررسی این موضوع می پردازیم.

پس با پین استارتاپ همراه باشید.

از روش لینک های شکسته(Broken Link Building) برای بهبود سئو استفاده کنید.

قبلا یک مقاله در خصوص روش Broken Link Building نوشتم. پس خیلی اینجا با جزئیات توضیح نمیدم.

در عوض، توضیح میدم که چطور تونستم با استفاده از این روش بک لینک زیر رو دریافت کنم.

دریافت بک لینک

اول از همه، یک مقاله توی بلاگم پیدا کردم که میدونستم مردم علاقه زیادی به لینک دهی بهش دارند. مثل مقاله زیر.

بهبود سئو سایت

بعد، سایتی رو پیدا کردم که در خصوص بازاریابی محتوا مطلبی رو نوشته بود. سپس URL اون صفحه رو به Ahrefs تبدیل کردم.

شناسایی لینک های شکسته شده

سپس با کلیک بر روی قسمت Outgoing Links می تونید Broken link درست کنید.

شناسایی لینک های شکسته شده

با این کار تمامی Broken link های خارجی اون سایت مشخص میشه.

شناسایی لینک های شکسته شده

سپس زمانیکه یک Broken link با محتوایی مشابه محتوای خودم پیدا کردم، با مسئول محتوای اون بلاگ ارتباط گرفتم.

و واسشون توضیح دادم که مقالشون دارای Broken link هست و می تونن برای اصلاحش که منجر به بود سئو سایت هم میشه از مقاله من که موضوع مشابهی داره استفاده کنند.

افزایش بک لینک سایت

و چون من با این کار براشون ارزش افزوده ای از نوع سئو داشتم، با خوشحالی به مقاله من لینک دادند.

افزایش بک لینک سایت

به همین سادگی.

با استفاده از روش Link Intersect شانس های دریافت بک لینک رو پیدا کنید

بدون شک روش مهندس معکوس برای دریافت بک لینک و ارتقا سئو یک استراتژی فوق العاده است.

اما نمیشه بگیم خیلی عالی هم هست.

حالا بیاید فرض کنیم که شما سایتی رو میشناسید که فقط به رقیب شما لینک داده.

ولی شما نمیدونید که دلیل این کار اونها آیا فقط ارتباط خوب بین اونها، ارتباط های کاری موثر و … است تا مسئله چیز دیگه ایست.

اما زمانیکه متوجه میشید یک سایت به تعدادی از رقبای شما لینک داده، مسئله کمی روشن تر میشه.

چون در این حالت احتمال اینکه همکاری خاصی بین اون سایت و تک تک رقبای شما باشه کمتر میشه.

و اینجا همون جاییه که روش Link Intersect برای سئو بهتر به کارتون میاد.

برای این کار به سایت Ahrefs برید و URL سه تا از سایت های رقیبتون که خیلی توسط بقیه بهشون لینک میشه رو وارد کنید.

افزایش بک لینک سایت

و در قسمت But doesn’t link to آدرس سایت خودتون رو وارد کنید.

افزایش بک لینک سایت

و به راحتی میتونید لیستی از تمام سایت هایی که به رقباتون لینک دادن ولی به شما لینک ندادند رو پیدا کنید.

افزایش بک لینک سایت

و اگر از محتوای سایتتون مطمئن هستید، حتما با این سایت ها ارتباط بگیرید تا بتونید ازشون بک لینک دریافت کنید.

از کلمات کلیدی خیلی جدید استفاده کنید.

میخواید کلمات کلیدی محبوب ولی کم رقیب رو پیدا کنید؟

البته که هممون میخوایم

ولی سوال اینه:

چطور؟

بهتون میگم.

خیلی از کلمات کلیدی هستند که به دلیل اینکه تعداد زیادی سایت سعی میکنن راجبشون مطلب بنویسن و سئو بگیرن به شدت رقابتی شدند.

اما زماینکه برید سراغ کامات کلیدی جدید، یعنی باید با آدم ها و سایت های کمتری رقابت کنید.

و این یعنی شانس اینکه به صفحه اول گوگل و حتی نتایج اول اون صفحه راه پیدا کنید خیلی بیشتره.

به عنوان مثال، سال پیش من یک مقاله راهنما راجع به Voice Search نوشته بودم.

پیدا کردن کلمه کلیدی مناسب برای سئو

به دلیل اینکه کلمه کلیدی Voice Search جدید محسوب میشد (مخصوصا در مقایسه با کلمات به شدت محبوبی در حوزه تخصصی من مثل Link Building) مقاله من خیلی زود رسید به صفحه اول گوگل.

و الان برای کلمه کلیدی Voice Search مقاله من توی صفحه یک گوگل قرار داره.

پیدا کردن کلمه کلیدی مناسب برای سئو

از محتوای تصویری مفهومی استفاده کنید.

این یک روش مناسبه تا بدون اینکه خیلی به زحمت بیوفتید بتونید بک لینک دریافت کنید.

من اینجوری برای دریافت بک لینک با استفاده از این روش عمل می کنم:

محتوای تصویری برای سئو

و همینطور:

محتوای تصویری برای سئو

بدون اینکه برای معرفی محتوام مجبور باشم ایمیل کنمش یا کارهای دیگه.

اما مراحل کار به چه صورته؟

اول از همه یم کمحتوای تصویری خوب راجب موضوع مهمی که اکثر مردم باهاش مشکل دارند ایجاد کنید.

برای این کار میتونید از گراف، جدول، یا هر محتوای بصری دیگه ای استفاده کنید.

بگذارید یک مثال بگم:

محتوای تصویری برای سئو

در مرحله بعدی این محتوای تصویری رو وارد محتوای متنی کنید.

محتوای تصویری برای سئو

و اینطوری کسایی که در مورد موضوعات مشابه شما مطلبی مینویسن با احتمال خیلی زیادی از مطالب شما اسفاده خواهند کرد.

محتوای تصویری برای سئو

همین کار رو برای تک تک پست هایی که تولید میکنید انجام بدید.

راهنمایی: این تکنیک رو برای موضوعات جدید به کار ببرید. با این کار میتونید جزو معدود سایت هایی باشید که در مورد مطالب جدید و بحث برانگیز یا چالشی، محتوای متنی و تصویری خوب تولید میکنه.

از واژه نامه های صنعتی برای پیدا کردن کلمات کلیدی استفاده کنید

دنبال چندتا ایده خوب میگردید؟

برید سراغ واژه نامه های صنعتی

به عنوان مثال این واژه نامه که درخصوص صنعت تغذیه هست، بیشتر از ۱۰۰ تا لغت خوب داره.

پیدا کردن کلمه کلیدی برای سئو سایت

میتونید از این کلمات به صورت مستقیم استفاده کنید. و یا با اسفاده از ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی کمی تغییرشون بدید.

در هر صورت لغت نامه ها منبع خیلی خوبی برای پیدا کردن کلمات کلیدی هستند.

راهنمایی: برای پیدا کردن یک لیست خیلی بزرگ از کلماتی که توی لغت نامه ها پیدا کردید، URL اون صفحه از فرهنگ لغت رو توی Google Keyword Planner کپی کنید.

پیدا کردن کلمه کلیدی برای سئو سایت

با این کار یک لیست از کلمات کلیدی مشابه پیدا می کنید.

برای گرفتن بک لینک به سراغ مخازن محتوا برید

بیشتر مردم به دلیل اینکه متن های مزخرفی مثل این رو میفرستن هیچوقت بک لینک دریافت نمیکنند:

دریافت بک لینک سایت

اما مشکل این ایمیل چیه؟

خیلی واضحه. من توی سایتم هیچ جایی برای انتشار محتوای تولیدی این دوستمون ندارم.

چرا؟

چون محتوای تولیدیش هیچ شباهتی به موضوعاتی که من راجبشون پست میزارم نداره.

واسه همین خیلی راحت دکمه Delete رو میزنم و تمام.

ولی اگر این فرد، به جای من به کسانیکه مخازن تولید محتوا هستند ایمیل میزد شانس بیشتری برای دریافت بک لینک داشت.

ولی مخازن محتوا چیه؟

مخازن محتوا، افراد و یا سایت هایی هستن که در خصوص یک موضوع خاص همه نوع مطلبی رو منتشر میکنند.

به عتوان مثال SEO Marketing Hub که خودم چند وقت پیش ایجادش کردم رو در نظر بگیرید.

دریافت بک لینک سایت

توی این سایت که یک هاب و یک چورایی مخزنی برای محتواهای با موضوع سئو هست مطلب من در معرض دید خیلی از آدم ها قرار میگیره.

همین باعث میشه خیلی راحت بتونم تعداد زیادی بک لینک دریافت کنم.

دریافت بک لینک سایت

و اما دو تا راهنمایی دیگه به عنوان جایزه

راهنمایی کلیدی اول: از کلمات کلیدی سوالی استفاده کنید.

استفاده از کلمات کلیدی سوالی مثل این میمونه که به سوال یک جماعت بزرگی بخواید جواب بدید.

کلمه کلیدی مناسب

اما از نظر من حتی از این هم بهتره

چرا؟

اول از همه بخاطر اینکه خیلی راحته.

برخلاف جواب دادن به سوال ها که ملی آدم اون بیرون دارند توی سایت هاشون منتشر میکنند، کلمات کلیدی سوالی هم پر جستجو هستند و هم تولیدکنندگان محتوای کمتری دارند.

کلمه کلیدی مناسب

و چون این کلمات کلیدی بر اساس سوال هاییه که مردم در فضاهایی مثل Reddit پرسیدند، میتونید کلمات کلیدی خوبی رو پیدا کنید که خیلی ها ازش بی خبرن.

کلمه کلیدی مناسب

راهنمایی کلیدی دوم: برای اسم برند ها رنک خوبی پیدا کنید

رقابت کم

ارزش بالا

میزان خوب CPC

اینها همه فواید کلمات کلیدی برند ها هستند

به عنوان مثال: به این دوتا کلمه کلیدی نگاه کنید.

 سئو سایت

درسته. Mailchimp که اسم یک برند هست ۲۸۰ مرتبه بیشتر از email marketing software جستجو میشه.

و این داستان تقریبا برای هر دسته بندی دیگه هم درسته.

اسم برند ها خیلی بیشتر از حوزه فعالیتشون جستجو میشن.

البته مشکل این روش اینه که هرچقدر هم که خوب کار کنید هیچوقت نمیتونید بالاتر از خود اون برند در صفحات گوگل قرار بگیرید.

ولی بازم ارزشش رو داره که روی اسم برندها کار کنید.

برای همین من هم تصمیم گرفتم محتواهایی با طراحی گرافیکی خاص برای اسم برند ها ایجاد کنم.

به عنوان مثال در این مقاله راجع به BuzzStream Review نوشتم.

 کلمات کلیدی مناسب

و نتیجه این شد که نه تنها برای کلمه کلیدی BuzzStream Review رنک خوبی دریافت کردم.

پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب ب

بلکه برای کلمه به شدت پر جستجو و محبوبBuzzStream  هم در جایگاه خوبی در صفحه اول گوگل قرار گرفتم.

پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب
۰
nastaran zareie
Author: nastaran zareie

FavoriteLoadingافزودن به مورد علاقه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *