RANKBRAIN چیست ؟ ( بخش سوم: جستجوی کلمات کلیدی در RankBrain)

RANKBRAIN چیست

RankBrain یک الگوریتم یادگیری ماشینی (AI) است که گوگل برای مرتب کردن نتایج جستجو از آن استفاده می کند. همچنین به Google کمک می کند تا پردازش و درک سؤالات جستجو را انجام دهد.

همانطور که دز مقاله های قبل دیدید ، Google اکنون می تواند قصد و نیت را پشت هر کلمه کلیدی درک کند.

بنابراین آیا این بدان معنی است که جستجوی کلمات کلیدی به روش قدیمی و سنتی از بین رفته است؟

جواب منفیه!

طبق این جمله شما از این به بعد باید تغییراتی را در کلمات کلیدی که استفاده می کنید لحاظ کنید.

کلمات کلیدی بلند را فراموش کنید

کلمات کلیدی بلند منسوخ شده اند.

به عنوان مثال ، شما یک صفحه بهینه سازی شده برای ” best keyword research tool ” ایجاد کرده اید. و یکی دیگر از بهینه سازی شده برای ” “best tool for keyword research “.

در روش قدیمی، گوگل هر یک از آنها را نسبت به طول کلمات کلیدی رتبه بندی می کرد.

RankBrain

امروز ، RankBrain می فهمد که این اصطلاحات اساساً یکسان هستند. بنابراین برای آنها نتایج جستجو تقریباً یکسان را نشان می دهند.

RankBrain

به طور خلاصه ، بهینه سازی برای کلمات کلیدی بلند دیگر معنی ندارد.

همچنین در وبلاگ پین بخوانید : GOOGLE RANKBRAIN چیست ؟ ( بخش دوم :RankBrain چگونه کار می کند؟)

در عوض چه کاری باید انجام دهید؟

به جای کلمات کلیدی بلند و طولانی ، بهینه سازی محتوا را در مورد کلید واژه های با طول متوسط ( نه خیلی کوتاه نه خیلی بلند) توصیه می کنم.

به عنوان مثال ، در اینجا مجموعه ای از کلمات کلیدی پیرامون موضوع “Paleo Diet” وجود دارد. اصطلاحاتی که در وسط قرار دارند شامل عبارت کلیدی با طول متوسط هستند.

RankBrain

وقتی صفحه خود را در برای یک کلید واژه با طول متوسط بهینه می کنید (و آن صفحه را عالی می کنید) ، RankBrain به طور خودکار شما را برای آن اصطلاح رتبه بندی می کند و همینطور برای هزاران کلمه کلیدی مشابه دیگر.

به طور خلاصه ، توصیه می کنم صفحه خود را حول تنها یک کلمه کلیدی بهینه کنید.

(فقط مطمئن شوید که این یک کلید واژه طول متوسطی دارد)

سپس ، اجازه دهید RankBrain صفحه شما را برای تعداد زیادی کلمه های کلیدی مرتبط، وصل کند.

در مورد نمونه ای از این روند در عمل چطور؟

نمونه ای از جستجوی کلمات کلیدی و سئوی صفحات در دنیای RankBrain

مدتی قبل، تصمیم گرفتم برای تمام ابزارهای جستجوگرها که قبلاً از آنها استفاده کرده ام ، مرور دوباره ای داشته باشم.

همچنین در وبلاگ پین بخوانید : ۱۹ مرحله برای بررسی سئو در سال ۲۰۲۰ ( قسمت اول)

نتیجه؟ لیست ابزار سئو

GOOGLE RANKBRAIN چیست ؟

در این مثال نگاهی بیاندازید که حجم عنوان من برای این مقاله چقدر است و به دلیل استفاده از کلمات کلیدی با طول متوسط من جز ۵ مقاله برتر در رنگ و جستجوی گوگل هستم برای مقاله : ابزارهای سئو

GOOGLE RANKBRAIN چیست ؟

اما مهمتر از آن ، RankBrain می فهمد که صفحه من در مورد مفاهیمی مانند: “ابزارهای جستجوگرها” ، “نرم افزار سئو” ، “ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی” و غیره است.

به همین دلیل است که تنها این صفحه برای ۱۸۰۰ کلمه کلیدی مختلف (طبق آمار SEMrush) رتبه و رنک می گیرد:

GOOGLE RANKBRAIN چیست ؟

این قدرت بهینه سازی محتوای شگفت انگیز پیرامون یک کلمه کلیدی متوسط است.

پایان بخش سوم

۱
amir mohammadbeigi
Author: amir mohammadbeigi

من مینویسم که تو بخونی.....

FavoriteLoadingافزودن به مورد علاقه

من مینویسم که تو بخونی.....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *