GOOGLE RANKBRAIN چیست ؟ ( بخش دوم :RankBrain چگونه کار می کند؟)

GOOGLE RANKBRAIN

RankBrain یک الگوریتم یادگیری ماشینی (AI) است که گوگل برای مرتب کردن نتایج جستجو از آن استفاده می کند. همچنین به Google کمک می کند تا پردازش و درک سؤالات جستجو را انجام دهد.

RankBrain دو وظیفه اصلی دارد:

  • درک سؤالات جستجو (کلمات کلیدی)
  • اندازه گیری نحوه تعامل مردم با نتایج (رضایت کاربر)

با این مقاله از پین استارتاپ همراه باشید تا هرکدام از دو مورد گفته شده را تجزیه کنیم :

چگونه RankBrain هر کلمه کلیدی را که جستجو می کنید درک می کند؟

چند سال پیش ، گوگل یک مشکل داشت:

۱۵٪ کلمات کلیدی که افراد در Google تایپ می کردند قبلاً استفاده نشده بودند!

۱۵٪ ممکن است خیلی زیاد به نظر نرسد. اما وقتی میلیاردها جستجو در روز پردازش می کنید ، این تعداد ۴۵۰ میلیون کلمه کلیدی است که هر روز گوگل را گیج می کرده.

قبل از الگوریتم RankBrain ، گوگل صفحات را اسکن می کرد تا ببیند آیا آنها صفحه شامل دقیقا همان کلمه کلیدی که قبلا آن را برخی سرچ کرده بودن هست یا نه.

اما از آنجا که این کلمات کلیدی کاملاً جدید بودند ، گوگل هیچ خبری از آنچه جستجوگرها در واقع می خواستند نبود. بنابراین می توانست فقط آنها را حدس بزند.

به عنوان مثال ، بیایید بگوییم که شما “کنسول خاکستری ساخته شده توسط سونی” را جستجو کرده اید.

Google به دنبال صفحاتی است که شامل اصطلاحات “خاکستری” ، “کنسول” ، “ساخته شده” و “سونی” باشد می رفت.

RANKBRAIN

امروز ، الگوریتم RankBrain در واقع آنچه شما را می خواهید را میداند و ۱۰۰٪ به طور دقیق نتایج را ارائه می دهد:

چه چیزی عوض شد؟

پیش از این ، Google سعی می کرد کلمات موجود در پرس و جو جستجو شما را با کلمات موجود در یک صفحه مطابقت دهد.

امروز ، RankBrain تلاش می کند تا بفهمد منظور شما چیست! مانند یک انسان.

چطور؟ با تطبیق کلمات کلیدی که پیش از این دیده نشده با کلمات کلیدی که Google HAS قبلاً دیده بود.

به عنوان مثال ، Google RankBrain ممکن است متوجه شده باشد که افراد زیادی “کنسول خاکستری تولید شده توسط Nintendo” را جستجو می کنند.

آنها آموخته اند که افرادی که “کنسول خاکستری تولید شده توسط Nintendo ” را جستجو می کنند می خواهند مجموعه ای از نتایج مربوط به کنسول های بازی را ببینند.

بنابراین وقتی شخصی “کنسول خاکستری تولید شده توسط سونی” را جستجو می کند ، RankBrain نتایج مشابهی را با کلمه کلیدی که از قبل می داند به دست می آورد (“کنسول خاکستری تولید شده توسط Nintendo “).

همچنین در وبلاگ پین بخوانید : GOOGLE RANKBRAIN چیست ؟ ( آموزش جامع بخش اول)

بنابراین نتایج مربوط به کنسول ها را نشان می دهد. در این حالت ، پلی استیشن را نمایش می دهد.

RANKBRAIN

به عنوان مثالی دیگر: مدتی به قبل Google یک پست وبلاگ در مورد نحوه استفاده آنها از یادگیری ماشین برای درک بهتر قصد جستجوگرها منتشر کرد:

در این پست آنها فناوری ای به نام “Word2vec” را توصیف می کنند که کلمات کلیدی را به کانسپت و یا نفهوم تبدیل می کند.

به عنوان مثال ، گوگل می گوید که این فن آوری میفهمد که ” پاریس و فرانسه با یکدیگر ارتباط دارند ، برلین و آلمان (پایتخت و کشور) ، و برعکس مادرید و ایتالیا با هم هیچ ارتباطی ندارند”.

RANKBRAIN

حتی اگر این پست به طور خاص در مورد RankBrain صحبت نمی کرد ، RankBrain احتمالاً از فناوری مشابهی استفاده می کند.

به طور خلاصه: Google RankBrain فراتر از تطبیق کلمات کلیدی ساده است.

اون عبارت جستجوی شما را به مفاهیم تبدیل می کند … و سعی می کند صفحاتی را پیدا کند که آن مفهوم را پوشش دهند.

در فصل ۳ به شما نشان خواهم داد که چگونه این شیوه انجام تحقیقات کلید واژه SEO را تغییر می دهد.

اما در ابتدا ، بیایید در مورد جالب ترین عنصر کاری که RankBrain انجام می دهد صحبت کنیم :

چگونه RankBrain رضایت کاربر را اندازه می گیرد؟

مطمئناً ، RankBrain می تواند در فهمیدن کلمات کلیدی جدید هوشمندانه عمل کند و حتی می تواند الگوریتم را به تنهایی تغییر دهد.

اما یک سوال بزرگ پیش می آید:

وقتی RankBrain مجموعه ای از نتایج را نشان می دهد ، چگونه تشخیص می دهد که آیا آنها واقعاً خوب هستند؟

RANKBRAIN

به عبارت دیگر ، RankBrain مجموعه ای از نتایج جستجو را به شما نشان می دهد که فکر می کند دوست دارید.

اگر تعداد زیادی از افراد یک صفحه خاص را در نتایج دوست دارند ، به آن صفحه رتبه و رنک خوبی می دهد.

و اگر از آن متنفر هستید؟

آنها آن صفحه را رها می کنند و صفحه دیگری را جایگزین آن می کنند .

RankBrain دقیقاً چه چیزی را مشاهده می کند؟

این الگوریتم توجه زیادی به نحوه تعامل با نتایج جستجوها می کند.

به طور خاص ،به :

اینها به عنوان سیگنال های تجربه کاربر (سیگنال های UX) شناخته می شوند.

بیایید به یک مثال نگاه کنیم:

در بازی تنیس عضله پشت شما کشیده شده است . بنابراین شما “کشیدگی عضله پشت” را در Google جستجو می کنید.

RANKBRAIN

مانند اکثر افراد ، روی اولین نتیجه کلیک می کنید. متأسفانه ، مقدمه پرآن مطلب و پست پر شده است از محتوای کپی شده و بی استفاده!

بنابراین شما یک صفحه به عقب می آیید و نتیجه ۲ را بررسی می کنید:

RANKBRAIN

این یکی هم خیلی بهتر از اولی نیست و پر از توصیه های عمومی مانند “استراحت و پشت خود را یخ بزارید و…”.

بنابراین دکمه برگشتی مرورگر خود را دوباره زده و به نتیجه شماره ۳ را می زنید:

RANKBRAIN

آهااان! این نتیجه دقیقاً همان چیزی است که شما به دنبال آن هستید.

بنابراین به جای زدن دوباره دکمه برگشتی مرورگر خود ، شما ۵ دقیقه “روال فیزیوتراپی ” را در صفحه می خوانید و از آنجا که آنچه شما می خواستید ، به نتایج جستجو مراجعه نکردید.

این عقب و جلو کردن صفحات “Pogo-stick” نام دارد و این دقیقا چیزی است که RankBrain به آن توجه زیادی می کند.

همچنین در وبلاگ پین بخوانید : ۱۹ مرحله برای بررسی سئو در سال ۲۰۲۰ ( قسمت اول)

اگر Google متوجه شود که افراد به سرعت یک صفحه را ترک میکنند و روی نتیجه دیگه و ازصفحه متفاوتی کلیک می کنند این عملکرد یک پیام قوی به Google ارسال می کند: که “این صفحه بدرد نمی خورد!

RANKBRAIN

بنابراین گوگل وقتی می بیند در یک مدت زمانی مقاله رنک بالاتر بازدید و فیدبک خوبی از کاربران دریافت نمی کند و مقاله ای پایین تر رضایت بیشتری برای کاربر دارد جای آنها را عوض می کند:

پایان بخش دوم

۰
amir mohammadbeigi
Author: amir mohammadbeigi

من مینویسم که تو بخونی.....

FavoriteLoadingافزودن به مورد علاقه

من مینویسم که تو بخونی.....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *