۸ ترند محتوا در ۲۰۲۰ که از آن نباید غافل شد

ترند محتوا

آیا تاکنون به کلمه ترند محتوا فکر کرده اید که باید چه نوع محتوایی را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید تا بتوانید بازدید بالایی را بدست بیارید ؟

یا چگونه محتوا را پیدا کنید که به شما در گرفتن لایک بیشتر در اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی کمک کند؟

مهم ترین نکته رعایت استراژی محتوا است اما نکاتی وجود دارد که جدا از استراتژی به شما کمک میکند در صدر بمانید و یا صدر نشین شوید.

در این مقاله ۸ ترند محتوا در سال۲۰۲۰ میتواند گزینه بسیار مناسبی برای شما باشد که به هدفتان برسید.

در ادامه به بیان آن ها میپردازیم.

۱.محتوای تولید شده توسط کاربر یاUGC

این را یک قانون برای خودتان در تولید محتوا در نظر بگیرید :

برای خوانندگان یا دنبال کننده های خودتان محتوای باکیفیت تولید کنید حتی شده تعداد کم ولی به علایق آنها احترام بگذارید.

و این کار را فقط با بررسی ترند محتوا مورد نیاز آنها می توانید بدست آورید.

زمانی که شما محتوای پست خود را خودتان مینویسید این حس را به دنبال کننده خود القا میکنید که به او اهمیت میدهید و دقیقا هم همین طور است.نیازی نیست حتما قلم خیلی خوبی داشته باشید کافیست صادقانه بنویسید .

اما اگر قلم خوبی دارید نوشتن مطالبی مثل متن ادبی یا شعر وداستان این حس را به مخاطب میدهد که چون با صاحب اثر مواجه است میتواند احساسات بیشتری خرج کند.

این موضوع همیشه ارزشمند بوده اما اهمیت UGC  را هرگز نادیده نگیرید. محتوای تولید شده توسط کاربر یا کاربرساز به شدت ترند محتوا سال های اخیر است.زمانی که مخاطب شما محتوایی تولید میکند که برای شما ساخته شده یا به شما مرتبط میشود، به راحتی آن را نادیده نگیرید بلکه به شدت از آن استقبال کنید این موضوع به شما کمک میکند تا هویت برند خود را مردمی و محبوب کنید و این حس را در مخاطب ایجاد کنید که به آن اهمیت میدهید.

سعی کنید محتوایی را پیدا کنید که به کمک محصولات شما ایجاد شده است یا مطلبی که محصول شما را نشان می دهد.آن را به اشتراک بگذارید و این موضوع را حتما در استراتژی محتوای خود قرار دهید.

GoPro این کار را خیلی خوب انجام می دهد.

ترند محتوا
ترند محتوا

در GoPro محتوایی را که طرفدارانشان ایجاد کرده اند به اشتراک میگذارد.استفاده از UGC باعث ایجاد ترافیک در شبکه شما میشود و مخاطب را درگیر میکند.چیزی که این روزها در اینستاگرام به شدت شاهد آن هستیم.

با استفاده از ترند محتوای ساخته شده توسط مشتری و اشتراک در پست ها ، باعث می شوید مشتریان شما احساس “دوست داشتن” و مراقبت از برند کنند.

یک حقیقت ساده این است که ممکن است محصول شما آنقدر ها هم که فکر میکنید خوب نباشد اما UGCبه شما کمک کند که خیلی هم خوب به نظر برسید.به عنوان مثال شما صاحب برند لباس زنانه هستید و عکس هایی که مشتریان هنگام استفاده از لباس های شما برایتان میفرستند را در اینستاگرام به اشتراک میگذارید.در این لحظه فرد از دیدن عکس خودش در صفحه شما که قاعدتا فالوور بالایی هم دارد احساس جذابیت میکند و آن را به دوستانش نشان میدهد شاید لباس طراحی شده توسط شما دوخت خیلی آنچنانی هم نداشته باشد و این موضوع را خود فرد هم بداند اما برای آنکه تصویر او را به اشتراک گذاشته اید در مورد لباس پیش دوستانش کمی بلوف هم میزند و شما را نسبت به چند برند مشابه بهتر جلوه میدهد. البته فراموش نکنید که آیدی فرد صاحب عکس را هم ذکر کنید.در واقع شما با این کار اعتبار عکس را بالا میبرید.

همین موضوع خیلی ساده تکنیکی است که گروه تولید محتوا هرگز آن را رها نمیکند تا این حد که حتی در ابتدای کار ممکن است برای تحریک شما خودش محتوای UGC فیک درست کند تا شما هم تشویق شوید که از آن خرید کنید وعکسی را از شما هم به اشتراک بگذارند.

اگر محتوای تولید شده توسط کاربر ، به ویژه در اینستاگرام را به اشتراک نمی گذارید ، باید به آن توجه کنید.

نتیجه می تواند بسیار مفید باشد!

سیستم عامل های اجتماعی خود را کنترل کنید ، خواه اینستاگرام ، توییتر ، فیس بوک و غیره.ببینید کدام یک متناسب کسبوکار شماست.

۲. محتوا در پادکست ها

محتوا پادکست
ترند محتوا

پادکست ها مدت زمان زیادی است که تولید میشوند، اما به تازگی مسیر خوبی پیدا کرده اند و با استقبال مواجه شدند. بعضی ها حتی این اعتقاد را دارند که پادکست ها ورژن جدیدی از رادیو هستند. با توجه به محبوبیت آنها و مزایای استفاده از آنها ، برای جذب شنوندگان بیشتر باید بر بازاریابی پادکست خود تمرکز کنید.

از آنجا که برخی از سایت های اجتماعی ، مانند فیس بوک،توییتر و اینستاگرام  اجازه بارگذاری مستقیم صدا را نمی دهند ، مجبور هستید که:

پیوند پادکست به اشتراک بگذارید.

یک تصویر استاتیک ایجاد کنید ، صدای پادکست را در بالای صفحه قرار دهید و به عنوان یک فیلم بارگذاری کنید.

در انتخاب پادکست ها هم به دنبال انتخاب ترند محتوا باشید.

به این ترتیب مخاطبان شما می توانند بدون نیاز به بازدید از یک صفحه خارجی ، به طور مستقیم در همان رسانه های اجتماعی گوش دهند.

حتی قرار دادن صدای پادکست روی سری اسلاید شو با تصاویر مرتبط نیزمیتواند جذابیت بصری ایجاد کند.

۳.بخش لایو یا  Livestreams

اینستاگرام
ترند محتوا

اینستاگرام کم کم از توئیتر پیشی گرفت و الان آن را می توانید محبوب ترین شبکه اجتماعی و منبعی برای ترند محتوا بدانید.

پخش لایو در فیس بوک به یک ضرورت تبدیل شده است. ازآنجا که اینستاگرام در حال حاضر محبوب ترین مدیا در ایران است میتوانید در آن به صورت رندوم از بخش لایو استفاده کنید و توصیه دیگر این است که آن را بعد از اتمام ذخیره کنید. اما از آنجایی که بعد ۲۴ساعت پاک میشود بهتر است خلاصه ای از آن را یک پست یا استوری ذخیره کنید.دقت کنید هنگام لایو مطالب را به گونه ای بچینید که مخاطب هم درگیر موضوع شود.

۴. محتوا به سبک اینفوگرافیک

محتوا اینفوگرافیک
ترند محتوا

همه عاشق اینفوگرافیک هستند. معمولاً چشم نواز و آموزنده هستند. به همین دلیل ، اینفوگرافیک ها معمولاً مخاطب بیشتری کسب می کنند و بعضی اوقات می توانند سهم زیادی را به خود اختصاص دهند

اگر به دنبال ایجاد یک اینفوگرافیک هستید اما مطمئن نیستید از کجا شروع کنید ،canav و picktochart گزینه های راحت و مناسبی هستند.

همچنین میتوانید از اینفوگرافیک های آماده هم استفاده کنید که موضوع مورد نظر شما را شرح داده اند.برخی از سایت های داخلی نیز مجموعه خوبی از اینفوگرافیک ها را جمع اوری کرده اند و با یک سرچ ساده در گوگل میتوانید آن ها را پیدا کنید.

اینفوگرافیک ها در صفحات وب ،پوستر سازی و صفحات بازاریابی اینستاگرام خیلی خوب جواب گرفته اند.

۵.محتوای VR

ترند محتوا
ترند محتوا

بازاریابان B2B بر این باورند که تولید محتوای واقعیت مجازی با رویکرد تعاملی می‌تواند به مشتریان در درک مفاهیم پیچیده کمک زیادی کند و این کار از طریق انتقال تجربه‌های دست اول در نمایشگاه‌های مجازی امکان پذیر است.

VR که در غیر این صورت با عنوان واقعیت مجازی شناخته می شود ، در حال حاضر یک واقعه  بسیار بزرگ است. جای تعجبی هم ندارد – مارک هایی که در حال تولید و اشتراک گذاری محتوای نوع VR هستند ، شاهد افزایش تعامل باشند.

برخی از مارکها حتی با استفاده از واقعیت مجازی محتوای تعاملی  هم ایجاد می کنند. برخی دیگر با این سبک از محتوا محصولات خود را بهتر به مشتری نشان میدهند و همزمان تغییرات را نیز در مصحول یا محتوا اعمال میکنند.

با ما همراه باشید:بهترین ابزارهای طراحی که باید آن ها بشناسیم

۶.آزمایش مشتری

ترند محتوا
ترند محتوا

توصیفات مشتری یک روش عالی برای بدست آوردن چشم اندازهای احتمالی شما برای احساس امنیت در انتخاب شما نسبت به یک رقیب است.

از این گذشته ، اجازه می دهد قبل از تصمیم گیری برای سرمایه گذاری ، نظرات  مشتریانی که درباره شرکت / محصول صحبت کرده اند  را ببینند.

در صورتی که بتوانید رابطه عالی و قابل اعتماد با مشتری یا مخاطب بیزینس خود پیدا کنید قطعا نظرات بهتری دریافت خواهید کرد.شاید این روش همیشه در حال انجام باشد اما تفاوتی که در ترند امسال شاهد هستیم کلیدی است که باعث تغییر و پیشرفت شما نسبت به رقبا میشود و آن

اشتراک توصیف مشتری از محصول است.

بیاید کلیشه ها را کنار بگذاریم.مشتری دیر یا زود میفهمد چرا یک محصولی حذف شده.بهتر است به جای آنکه بعد از حذف محصولی مشتری زیر لب بگوید گفتم که به درد نمیخورد حالا هیچ جا دیگر خبری از آن محصول به درد نخور نیست! این موضوع را حس کند که شما به نظر او احترام گذاشته اید و تولید این محصول را متوقف و یا ایراد آن را بنا به نظر آن ها تغییر داده اید.بهترین پیشنهاد نیز تهیه یک فیلم از گزارش مردمی صادقانه است.

شما میتوانید این کلیپ را در صفحات اجتماعی خود به اشتراک بگذارید .

همچنین میتوانید از یک تست ساده در اینستاگرام و در بخش استوری استفاده کنید البته میتوان گفت این راحت ترین و ازران ترین روش تست گیری است درنتیجه این حق را بدهید که درصد خطای بالایی را هم در بر بگیرد.

۷. تولید محتوا به سبک کتاب های  الکترونیکی

ترند محتوا

تقریباً همه افراد کتاب را دوست دارند . کتابهای الکترونیکی خود را در کانالهای رسانه های اجتماعی خود تبلیغ کنید و متوجه می شوید که آنها منبع خارق العاده ای هستند که منجر به بازدید بالا میشوند.

اگر در مورد تبلیغ کتاب الکترونیکی بسیار جدی هستید ، تبلیغات پولی را در شبکه های اجتماعی در نظر بگیرید. این باعث می شود کتاب شما در مقابل مخاطب هدفمند قرار بگیرد.

۸.روش جایزه یا تخفیف در شبکه های اجتماعی

قبل از اجرای روش جایزه باید مخاطبان زیادی را از آن مطلع کنید . روش های متفاوتی در این زمینه وجود دارد.ایجاد کد تخفیف برای مشتریان برد بیشتری را نصیب شما میکند چراکه قشر وفادار شما را افزایش میدهد.

در آخر لیستی  از ابزارهای تبلیغاتی ترند محتوا وجود دارد:

  • بوم – ایجاد Infographics ، تصاویر و غیره.
  • Adobe Spark Post – تصاویر با کیفیت بالا ایجاد کنید
  • Adobe Spark Video – فیلم های کوتاه چشم نواز ایجاد کنید
  • VidLab –  ابزاری که کمک میکند فیلمی را ویرایش کنید.
  • THETA + – تصاویر و فیلم های VR مناسب برای ارسال در سایت های رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام را ایجاد یا ویرایش کنید
  • بزرگنمایی – میزبان وبینارهای با کیفت مناسب بینایی

با ما همراه باشید:اینستاگرام در تلاش برای مبارزه با کرونا اینبار با برچسب ” درخانه بمانیم”

۰ FavoriteLoadingافزودن به مورد علاقه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *