نسل Z پیشتازان اینترنتی دنیا هستند

زمانی که رسانه های اجتماعی و اینترنت به شکل امروزی  اهمیت حضور خود را به رخ کشید ،جوانان را بیشتر از هر گروهی به خود جلب کرد.چرا یک تکنولوژی جدید افراد تازه نفسی را میطلبید تا ارتقا خود را به واسطه آن ها محقق کند.

کودکان ،نوجوانان و جوانان امروزی اما از وقتی که چشم های خود را باز کرده اند اینترنت را در خانه هایشان دیده اند .ارتقا سیستم ها مثل قدیم با فاصله زمانی مواجه نیست و روزانه آپدیت های جدید از نرم افزار ها، برنامه ها و سیستم های عامل را میبینیم که اصلا هم ساده نیستند .آمیختگی اینترنت با متولدین سال ۲۰۰۰میلادی به بعد به قدری زیاد است که تقریبا هیچ جوره نمیتوان این اتصال را قطع کرد.

نسل جدیدی که  شاهد آن هستیم نوزادان دیجیتال خوانده میشوند.نسل آیپد،نسل اینترنت ….نسل Z

نسلی که با گذر زمان امتیاز بیشتری از اینترنت میخواهند و مالکان کسب وکار اینترنی بیشتر از هر زمان دیگری باید به آن ها اهمیت بدهند.در واقع ، تا سال ۲۰۲۰ نسل Z 40٪ از کل مشتریان را تشکیل می دهند.

بنابراین چگونه مارک ها می توانند با این نسل جدید مشتریان درگیر شوند؟ در این مقاله ، ما چند روش ساده را عنوان میکنیم تا کسبو کار ها بتوانند باقی بمانند و مشتریان نسل Z را هم وفا دار کنند.

فعالیت  در رسانه های اجتماعی را بهینه کنید

نسل Z به دلیل توانمند بودن  در استفاده از ابزار های امروزی، کاربران فعال رسانه های اجتماعی شناخته شده اند.  این نسل آزادانه ارتباط برقرار می کند ، شبکه ها را بررسی می کند و کامنت های خود را مینویسد .آن ها به نسبت نسل قبلی خود احتیاط کمتری در خرید آنلاین از خودشان نشان میدهند .پس میتوان گفت آن ها به راحتی میتوانند بزرگ ترین وقدرتمند ترین منتقدان یک فروشگاه آنلاین باشند.

تقریبا  53% از بازخورد های نظری در انواع مدیا توسط آن ها ایجاد شده است. نسل Z به یک قشر مشتری تأثیرگذار و مهم برندها تبدیل شده است. این امر به بازاریابان یادآوری میکند تا تولید محتوا را تغییر دهند تا به یک جمعیت تعاملی تر تبدیل شوند. مشتری نسل قدیم علاقه مند به خواندن مقالات و توضیحات بیتشر است اما نسل Z به دنبال اتفاقات به روز است تا جایی که آن ها عاشق اطلاعات جدید از برند های مختلف هستند.

تغییر در تعامل ممکن است به معنای تکیه بیشتر بر روی نظرسنجی ها ، آزمونها یا پاسخ دادن به شخصی سازی نظرات و گفتگوها باشد. علاوه بر این ، نسل Z به دلیل رشد در دوره آمازون و خرید اینترنتی  که نمونه آن در کشور خودمان هم کم نیست ، محتوای تولید شده توسط کاربر را دوست دارد.

همچنین بخوانید:استراتژی محتوا چیست و چه کاربردی دارد

در واقع آن ها بدون خواندن نظرات دیگران، پست های مربوط به یک محصول  ،امتیاز فروش برند یا محصول دست به خرید نمیزنند.باور کنید آن ها حتی بدون خواندن نظرات دیگران یک اپیلیکیشن رایگان و ساده را هم دانلود نمیکنند.

بهتر است به سمت محتوای  تولید شده توسط کاربر بروید .در واقع با این کار شما یک امیتاز ساده به آن ها داده اید تا محصولی را بدون هزینه ی زیاد تبلیغات در ترند فروش قرار دهند و یا با وجود  میلیون ها تبلیغات به انتهای لیست بکشانند.

همه چیز بستگی به نظر آن ها دارد.پس…

برای نسل  Z معتبر باشید

ظهور تأثیر گذاران رسانه های اجتماعی در اینستاگرام به طور تصادفی نیست. آیا می دانید ۶۳٪ از مشتریان نسل Z ترجیح می دهند افراد واقعی را در تبلیغات ببینند ، در حالی که تنها ۳۷٪ از نسل گذشته نیز  همین احساس را دارند؟

در نتیجه ، حساب های  افراد معروف اینستاگرام ،کلید های طلایی برای مارک ها هستند. مدل های دنیای فشن ومد  ، جهانگرد ها ، بدنسازها و… با زندگی به ظاهر عادی در حال تبدیل شدن به چهره سکو و مصرف گرایی هستند. برندها در حال افزایش استفاده از این حساب های اینستاگرامی برای شبکه بزرگی از کاربران و همچنین اصالت آنها هستند.

معتبر بودن خیلی ساده هم نیست اما اگر محصول با کیفیتی هستید وتوسط آن ها هم معرفی شوید قطعا با کیفیت تر میشوید.

شاید بی رحمانه به نظر برسد اما یک حقیقت است.

برای نسل z مختصر و مفید باشید

اینترنت

در یک مقطع ، بسیاری از بازاریاب ها  وقتی متوجه شدند که طول توجه نسل  های قبل از نسل Z به طور متوسط ۱۲ ثانیه است ، دچار حیرت شدند اما نکته جالب اینست که دامنه توجه مصرف کنندگان نسل Z در حال حاضر تنها ۸ ثانیه اندازه گیری می شود.

یکی از راههای جالب توجه این نسل استفاده از تصاویر بجای متن ساده – مخصوصاً متن بلند است.در عصر اینترنت در حال تغییر ، نوشتن فرم کوتاه یک مهارت اساسی است. برای دستیابی به این  موضوغ ،تولید کننده محتوا  باید مطالب خود را با عناصر بصری مانند:

Memes،ایموجی ها وGIFs  استفاده تولید کند.

علاوه بر این ، عبارات جدید و کلمات اختصاری به بازاریاب ها کمک می کنند تا سرعت را بیشتر کنند. برای برقراری تعامل ، مهم است که به نحوه برقراری ارتباط نسل  Z ،اشاراتی  که آنها استفاده میکنند و تیکه کلام هایشان تسلط داشته باشیم.

نسل Z فرهنگ خاص خود را دارد ،به آن توجه کنید.

نسل Z

شاید برند های لوکس برای نسل های قبل نسل Z خیلی جذاب بوده باشد ولی برای Z ها شبیه مصرف گرایی است. برای همین بیشتر برند ها سعی دارند  ساز و کار جدید تری انجام دهند و خودمانی تر باشند برند هایی مثل Hermès ، Revolve و Supreme .

علاوه بر این موضوع باید بدانید آن ها  یک هویت شخصی قابل انطباق دارند. اما این موضوع به معنای شخصیت متغیر نیست بلکه آن ها دیدگاه های سنتی و خود خواهانه نسل گذشته را یدک نمیکشند و تعصب ها برای آنان معنای زیادی ندارد.آن ها ساختار های سنتی را در همه سطوح میشکنند و تعاریف جدیدی را ایجاد میکنند.

در ساده ترین مثال طبق آمار JWT Intelligence تنها %۴۴ نسل Z لباس های مختص به جنس خودشان را میپوشند.آن ها حتی دیدگا ه های مذهبثی افراطی، جنسیت گرایی و نژاد پرستی را ندارند و از آنجایی که در دنیای اینترنت به راحتی از همه جای جهان با هم ارتباط برقرار میکنند،بر این باورند که میتوان با هر عقیده در یک جامعه در صلح کنار هم زندگی کرد.

 نسل Zآنلاین می آموزند

اینترنت

آن ها تمایل دارند چیزهای زیادی را آنلاین یاد بگیرند .بیشتر ازهر نسلی اهل کتاب اینترنی هستند و تحقیق در بستر وب را دوست دارند.تمایل آن ها به کلاس مجازی و دوره آنلاین بسیار بالاست.

اما این  موضوع برای مارک ها چه معنی دارد ؟ باید بدانید  آنها بیش از هر زمان دیگری در مورد شما تحقیق می کنند. داشتن حضور قدرتمند آنلاین و شهرت دیجیتالی در هنگام بازاریابی برای این گروه محرک اصلی خواهد بود. سعی کنید یک برند قدرتمند وهوشمند در رسانه های اجتماعی باشید.

چیزی فراتر از یک برند باشید.

کمپین ها

باور کنید نسل Z   بیشتری از هر نسلی به بشر اهمیت میدهد. ۹۳٪ از این نسل  می گویند تصمیمشان برای کار در یک شرکت تا حد زیادی تحت تأثیر، تأثیر آن سازمان بر جامعه است. برای اثبات این نکته ، ۳۰٪ از نسل Z ادعا می کنند که فقط برای همکاری با شرکتی که به مسائل روز توجه میکنند و آن ها را  اشتراک می گذرد حاضر هستند ۱۰-۲۰٪  با کاهش دستمزد دریافت کنند.

در واقع میتوان گفت آن ها صرفا به دنبال درآمد نیستند و دوست دارند شغلشان دارای ارزش  و هدفمند باشد.برای همین بسیاری از شکرت ها برای خود شعار های مختلفی را ایجاد میکنند .

از این موضوع استفاده کنید و خود را حامی کمپین ها و مسائلی بدانید که برای آن ها اهمیت دارد.

با گذشت زمان ممکن است ذائقه این نسل نیز تغییراتی داشته باشد اما مطمعن باشید به هر جهتی که برود ما را هم با خود تغییر میدهد. زمان نشان خواهد داد که چگونه مارکها واقعاً می توانند از این مصرف کننده در حال تغییر استفاده کنند. اما نکته مهم در شرکتها این است که از روند  رو به رشد آگاه باشند تا  از خدمات و نیازهای آنها برای حفظ ارتباط و رقابت جا نمانند.

۰ FavoriteLoadingافزودن به مورد علاقه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *