هر لوگو در دنیا بخصوص لوگو های معروف علاوه بر زیبایی و خاص بودنشان راز هایی پشت شان است که باعث شده آن لوگو مختص همان کمپانی شود در واقع پشت هر رنگ ,طراحی و منحنی راز های پنهانی نهفته که به نظر جالب می آیند .


لوگو چیست ؟
لوگو نمادی است که برند شما با آن شناخته میشود. لوگو معمولا از تصویر و متن تشکیل شده و مختص کمپانی مربوطه است. با اینکه لوگو نمادی تصویری از کمپانی است، ولی هدف از آن چیزی فراتر از زیبا دیده شدن است. لوگو به کسانی که آن را میبینند، چیزی که یک کمپانی ارئه میدهد را انتقال داده و ارزشهای آن کمپانی و چیزی که آن را با سایر کسبوکارها متمایز میکند، نشان میدهد. لوگوها کاملا برای برند شما شخصیسازی میشوند و باید موارد مختلفی در طراحی آنها در نظر گرفته شوند. این موارد شامل تصویر اصلی، رنگ و نحوه ارائه متن میشود که همه اینها باید با هم سازگار باشند تا بتوانند هدف لوگو را به خوبی منتقل کنند.


همچنین بخوانید : تاریخچه ی جذاب لوگوهای Adidas، Nike وPuma
واما رازلوگو های معروف دنیا :
Hyundai:


بسیاری از افراد تصور میکنند لوگوی “هیوندای” کره جنوبی تنها حرف اول نامش است. اما حرف “H” نماد دو فرد است (مشتری و نماینده شرکت) که با همدست میدهند.
APPLE :


“راب یانوف” طراح لوگوی معروف اپل، درباره رسیدن به این ایده گفت: “مقداری سیب خریدم، آنها در کاسهای قرار دادم و یک هفته مشغولِ کشیدن شکل آنها بودم و سعی داشتم تصویر را به قسمتهای سادهتری تقسیم کنم. وسط کار یک سیب را گاز زدم. و بعد ناگهان متوجه شدم “Bite” (به معنی گاز زدن) همانند اصطلاح بیت “Byte” در کامپیوتر است.
Sony Vaio:


دو حرف اول آرم یک موج را تشکیل میدهند که نماد آنالوگ است، درحالیکه دو حرف آخر شبیه اعداد ۱ و ۰ هستند که نماد سیگنال دیجیتالاند.
Amazon:


در نگاه اول، لوگوی آمازون چیز خاصی به نظر نمیرسد. اما با در نظر داشتن فلسفه شرکت طراحیشده است. فلش نارنجی شبیه به یک لبخند است، که نشان میدهد شرکت به دنبال رضایت مشتریان است. همچنین، این فلش از حرف a به z کشیده شده است که نشان دهد شرکت هر نوع محصولی را میفروشد.
Olympic:


المپیک که از سال ۱۹۱۲ در سراسر دنیا شناخته میشود، دارای لوگوی معروفی است که از پنج حلقه متصل به هم تشکیل شده است. این پنج حلقه نماد ۵ قاره آمریکا، آسیا، آفریقا، اروپا و اقیانوسیه است و رنگهای این لوگو، نماد پرچمهای تمام کشورهای شرکت کننده در آن هستند.
Baskin-Robbins:


بخشهای صورتیرنگ “BR” شماره ۳۱ را نشان میدهند که نشاندهنده تعداد طعمهای بستنی است که توسط شرکت فروخته میشد.
Toblerone:


این شرکت معروف شکلات در شهر “برن”، سوئیس، در لوگوی خود تصویر نیمرخ یک خرس را دارد. شهر برن به “شهر خرسها” شهرت دارد.
BMW:


اغلب تصور میشود قسمت مرکزی لوگوی BMW نماد پرههای هواپیماست و به سابقه فعالیت شرکت در فناوری حملونقل هوایی اشاره دارد. اما این لوگو بخشی از پرچم “باواریا” است، منطقهای در آلمان که شرکت از آنجا نشأت گرفت.
LG:


لوگوی شرکت الجی چهره یک فرد را نشان میدهد. شرکت الجی این لوگو را نمادی برای حفظ روابط عادی و انسانی با مشتریان خود میداند.
Coca- Cola:


در لوگوی معروف کوکا کولا، در فضای بین حرف “O” و “L” میتوان پرچم دانمارک را دید. این تشابه کاملاً اتفاقی بوده و شرکت هرگز از این موضوع برای تبلیغ محصولش در کشورهای اسکاندیناوی استفاده نکرد.
Pepsi:


باورش سخت است، اما پپسی برای طراحی این لوگو و معانی مخفی در آن بیش از یکمیلیون دلار هزینه کرد. طرحی جدید به موضوعات مرموز و مخفی مانند میدان مغناطیسی زمین، فنگ شویی، ژئودینامیک، نظریه نسبیت و نسبت طلایی اشاره دارد. طراح لوگو گفته به مونا لیزا، پارتنون و حتی رنه دکارت نیز اشاره دارد. رنگهای قرمز، سفید و آبی همیشه نماد پرچم آمریکا بودهاند.
Dove:


خب واضح است که شکل این لوگو نماد پرندهای را تداعی میکند که با نام تجاری Dove مرتبط شده است. جالب است بدانید این شرکت به تولید طیف وسیعی از محصولات بهداشتی و آراشی ملایم و خالص کلاسیک معروف است. در این راستا رنگهای به کار رفته در این لوگو نیز به خوبی این موضوع را نشان میدهند. درواقع رنگ آبی تیره در این لوگو به معنی اصالت، اعتبار و برتری بوده و رنگ طلایی پرنده نیز احساس شادی و رفاه را در ذهن مخاطب خلق خواهد کرد. با این حساب میتوان گفت که چنین نمادی برای یک شرکت پیشگام در عرصه تولید لوازم آرایشی و بهداشتی نشان دهنده دید رو به جلو و تفکر اندیشمندانه آن در استفاده از طرح و رنگ به جای استفاده از زنان در تبلیغات حکایت دارد.
Toyota:


بسیاری از افراد لوگوی تویوتا را همانند یک کابوی با کلاه کابویی میدانند. اما درواقع نشاندهنده دهانه سوزن و نخی است که از آن رد شده است. این لوگو به گذشته شرکت اشاره دارد که تولیدکننده ماشینآلات بافندگی بود. درعینحال، بخشهای مختلف لوگو حروف نام شرکت را نشان میدهند.
همچنین بخوانید : شرکت تویوتا غول خودرو سازی جهان
audi:


چهار دایره ی صاف و ساده…درست است؟ در حقیقت این چهار دایره نشان از ائتلاف و یکی شدن چهار شرکت بزرگ خودروسازی به نام های DKW, HORCH,WANDERER و Audi دارد
Mitsubishi:


لوگوی میتسوبیشی به شکل عمیقی از تاریخچه ی ژاپن الهام گرفته است. این لوگو از ترکیب گیاهی با سه برگ و الماس های سه گانه تشکیل شده است و کلمه ی میتسوبیشی هم به معنای سه لوزی می باشد.
Walt Disney:


والت دیزنی نام تجاری موفق، پیشرو و شناختهشدهای بین کودکان است که توانسته در بین همه مخاطبان برندی شناخته شده باشد. خب فکر میکنید چه چیزی بهتر از این است که لوگوی یک برند، امضای صاحب آن باشد؟ بله درست است. شما در لوگوی دیزنی، امضای والت دیزنی بنیانگذار محصولات این شرکت را میبینید و این یعنی اینکه صاحب یک برند، اعتبار کسب و کار خود را با این امضا تایید کرده است. البته فونت این امضا چندان شبیه خط والت دیزنی نیست اما هنوز قدرت به تصویر کشیدن مفاهیم مهمی را در خود جای داده است. مانند اینکه نام شخصی تاثیرگذار را به روشی جادویی نشان میدهد و همچنین این موضوع که برند دیزنی تاکنون کارهای قابل تحسینی در کارنامه کاری خود دارد را در ذهن تداعی میکند.
NASA :


ناسا در سال ۱۹۵۸ از منحل شدن کمیته رایزنی ملی هوانوردی آمریکا ایجاد شد. ناسا دارای سه لوگوی رسمی است که مورد بالا، بیشترین استفاده را دارد و استفاده از یکی دیگر نیز به کلی کنار گذاشته شده است. در این لوگوی اصلی، ستارهها نماد فضا، خط قرمز به شکل بال نماد هوانوردی و درنهایت، یک فضاپیما در حال حرکت به دور آنها است.
همچنین بخوانید : چرا برندها و کسب و کارها برای خود یک شعار انتخاب می کنند ؟
۰


