این روزها همه به دنبال سئو بهتر و تبدیل شدن به رتبه یک گوگل هستند. هرچند این کار ممکن است کمی سخت به نظر برسد، اما Brian Dean به عنوان نابغه سئو به شما می گوید که چطور به این نقطه برسید.
در این مقاله که در ادامه قسمت اول منتشر شده است، به بررسی ۶ نکته دگیر در خصوص سئو می پردازیم. به کارگیری و پیاده سازی درست این تکنیک ها، قطعا شما را هم به رتبه یک گوگل نزدیک تر خواهد کرد.
پس با پین استارتاپ در مقاله ترجمه شده اختصاصی همراه بمانید.
از کلمات کلیدی با ارزش تجاری (خرید) بالا استفاده کنید
در ابتدای کارم بر روی کلمات کلیدی، فقط به حجم جستجوی آن کلمه توجه می کردم.
اگر کلمه ای حجک جستجوی بالایی داشت، من آن را به اندازه کافی خوب میدانستم تا بر رویش کار کنم.
اما الان چنین نظری ندارم.
امروزه من بیشتر به ارزش تجاری آن کلمات توجه می کنم.
(به عبارت دیگر: تبلیغ کنندگان Google Ads چقدر برای کلیک بر روی آن کلمه هزینه می کنند؟)
به عنوان مثال، من اخیرا بر روی کلمه خدمات ساهت لینک تمرکز کرده ام.


این کلمه کلیدی، خیلی تعداد کلید و حجم جستجوی بالایی ندارد.


اما هزینه ۲۵ دلاری برای CPC ابن کلمه نشان دهنده ارز تجاری آن است.


یک حقیقت جالب: من چندی پیش یک مقاله به عنوان Ghost Post با موضوع خدمات لینک سازی منتشر کردم که خیلی زود رتبه یک گوکل شد.
این نشان می دهد، این کلمه آنقدرها هم که بسیاری از ابزار تجریه و تحلیل می گویند رقابتی نیس.


همچنین بخوانید: ۵ ابزار جستجوی برترین کلمات کلیدی برای سئو در سال ۲۰۲۰
SERPهای بیشتری بدست آورید
جدیدا کلمه کلیدی ای پیدا کرده اید که به خوبی برایتان ترافیک کاربری می آورد؟
پس برایش یک ویدئو در یوتیوب هم منتشر کنید که ترافیکتان از آن هم بیشتر شود.
به عنوان مثال: من در این مقاله کلمه کلیدی ” چطور ترافیک بیشتری بدست آوریم” را به عنوان کلمه اصلی مقاله خود در نظر گرفته ام.


اما متاسفانه در رتبه ۴ نتایج سرچ گوگل گیر کرده بودم.


و از آن بدتر اینکه در زیر ۳ ویدئو قرار گرفته بودم.


اما همچنان بر روی آن کلمه کلیدی کار میکردم.
به طور همزمان، یک ویدئو هم با همان موضوع برای یوتیوب درست کردم.


و چون به شیوه ای کاملا اصولی آن را درست کرده بودم، توانستم به رتبه ۱ گوگل برسم.


اما اگر دوست دارید بدونید که چطور این کار رو کردم، این ویدئو آموزشی رو ببینید.
در کلمات کلیدی “عنوان + آمار” رنک خوبی بدست آورید
این یک روش تاحدی کثیفه که خیلی از سایت ها برای گرفتن بک لینک های بیشتر استفاده می کنند.
به عنوان مثال، Student Loan Hero برای پیج US Student Loan Statistics بیشتر از ۱۳٫۴K بک لینک دارد!


می گویم این اتفاق چطور رخ داده و چطور هنوز هم کارایی دارد.
اول از همه، آن ها موضوعی را پیدا کردند که بسیاری از بلاگر ها و ژورنالیست ها مایل به نوشتن متن درباره آن موضوع هستند.
(در این مثال، موضوع مورد هدف بدهی وام دانشجویی بود)
سپس ، آنها یک صفحه وب ایجاد کردند که آمار را از منابع مختلف جمع آوری کرده است.


در انتها، با کار بر روی تگ عنوان، متا تگ و همینطور بخش توضیحات در خصوص کلمه کلیدی ” آمار بدهی وام دانشجویی” کار را تمام کردند.
و همین باعث شد الان برای این کلمه کلیدی در صفحه اول گوکل قرار بگیریند.


اما چرا این کار انقدر خوب جواب می دهد؟
خب بیایید کمی درموردش فکر کنیم.
چه کسانی برای “موضوع + آمار” سرچ میکنند؟
معلوم است. ژورنالیست ها
مخصولا ژورنالیست هایی که به دنلال درج عدد و رقم و آمار درون مقالاتشان هستند.
و زمانیکه برای چنین کلمالت کلیدی رنک مناسبی در گوگل داشته باشید، به طرز معجزه آسایی بک لینک دریافت خواهید کرد.
محتواهای قدیمی را بهینه و به روز کنید.
قبلا در خصوص متناسب کردن مطالب با سلایق مردم در سرچ مطالب، مقاله ای منتشر کرده ام.


اما خلاصه مطلب
این است:
اگر سایت شما آن چیزی که مردم در سرچ به دنبالش هستند را ندارد، گوگل هیچگاه رنک
خوبی به آن نخواهد داد”
حتی مهم نیست که چه تعداد بک لینک دارید.
اما زمانیکه وب سایت شما، جستجوکنندگان گوگل را راضی و خوشحال کند، به راحتی می توانید رنک گوگل خود را ارتقا دهید.
به عنوان مثال، من این مقاله را در سال ۲۰۱۵ منتشر کردم.


همانطوری که میتوانید حدس بزنید، کلمه کلیدی مورد نظر من در این مقاله “کمپین سئو” بود.
و خیلی زود هم توانستم در میانه های صفحه اول گوگل قرار بگیرم.
خب، تا اینجا که همه چیز خوب بوده.
اما یک روز متوجه شدم که رنک و میزان ترافیک ارگانیک دریافتی برای این مقاله درحال افت است.


از آنجایی که این مقاله خیلی مهم نبود، موضوع را نادیده گرفتم و امیدوار بودم مجدد وضعیت به حالت قبلی برگردد.
اما این طور نشد.
و این دقیقا همان زمانی بود که متوجه شدم آن مطلب منتشر شده دیگه برای مخاطبین جذاب به نظر نمیرسید.
به خصوص اینکه من در آن مقاله خیلی هم در خصوص “کمپین سئو” صحبت نرکده بودم و فقط در خصوص استراتژی Guestographics مطالبی را نوشته بودم.


و این یعنی مقاله من یک تجربه کاربری بسیار بد را برای کسانی که به دنبال مطالبی با موضوع کمپین سئو بودند ایجاد می کرد.
بنابراین دوباره به سراغ مقاله ام رفتم و همه چیز را از اول نوشتم.
و به طرز معجزه آسایی مجدد میزان ترافیک دریافتی برای آن مقاله افزایش پیدا کرد و حتی برای آن کلمه کلیدی به رتبه ۱ گوگل نیز رسیدم.


همکاری محتوایی داشته باشید
من یکی از طرفدارهای بزرگ انجام همکاری در تولید محتوا هستم.
چرا؟
چون این کار میزان و قدرت انتشار محتوا رو ۲ برابر میکند.
زمانیکه مطلبی در وب سایتتان منتشر میکنید، تمام مخاطبانی که میتوانند از طریق شما از آن مطلب دیدن کنند را به سایت خود منتقل می کنید.


اما شما فقط یک شخص (یا شرکت) هستید و بنابراین تعداد این افراد بازدید کننده محدود خواهد بود.
اما زمانیکه با شخصی به صورت مشترک تولید محتوا می کنید، هر دوی شما مخاطبین را به سمت محتوای تواید شده هدایت می کنید.


و این به معنای دوبرابر شدن هرگونه بزدید و تعاملی است که کاربران نسبت به پست شما خواهند داشت.
به عنوان مثال، اوایل امسال من به همراه BuzzSumo مطلبی با موضوع content marketing study تولید کردیم.


و چون هر دوی ما به تبلیغ این محتوا پرداختیم، تعداد زیادی مخاطب و بازدید کننده دریافت کردیم.


محتوا را در قالب های مختلف مجدداً تکرار کنید
سال گذشته فهمیدم که تاکنون اشتباه بزرگی را مرتکب میشدم.
هر وقت برای نوشتن یک پست جدید وبلاگ ، خبرنامه ایمیل یا … دست به کار میشدم، از صفر شروع می کردم.
و این باعث میشد گاهی اوقات ۱۴ روز طول بکشد تا یک پست وبلاگ را به پایان برسانم.
این همان زمانی بود که متوجه یک نکته مهم شدم …
من تعداد زیادی محتوای خوب در یوتیوب داشتن که با استقبال خوبی از سمت بازدید کنندگان روبرو شده بودند.


بنابراین تصمیم گرفتم که پست بعدی بلاگ را در خصوص یکی از این ویدئوها با موضوع دریافت subscriber بیشتر در یوتیوب بنویسم.


هرچند نوشتن این پست هم احتیاج به زمان داشت.
اما نوشتن این پست تقریبا ۱۰ برابر زودتر از پست هایی که همه چیز را از صفر شروع میکردم به پایان رسید.
و اما نتیجه این پست ….
واقعا یک پست عالی بود
این پست هر ماه ۱۵٫۷۰۱ بازدید کننده را از طریق موتورهای جستجوگر به وبلاگ من می آورد.


این پست همچنین، رتبه ۳ گوگل را دارد و در قسمت Featured Snippet گوگل نیز قرار گرفته است.


در وبلاگ پین بخوانید: ابزار سئو :این قسمت بررسی ریسپانسیو بودن(Responsive ) سایت
۰


