این روزها هر رسانه ای را که دنبال کنید آماری از تعداد مبتلایان و کشته شدگان کرونا را می شنوید. اما قربانیان کرونا فقط انسان ها نیستند. استارتاپ ها و کسب و کارهای نوپا نیز از گروه های به شدت آسیب پذیر در برابر بحران های جهانی مانند کرونا بودند.
در این مقاله قصد داریم تا به بررسی استارتاپ های نه چندان کوچکی بپردازیم که نتوانستند در برابر مشکلات ناشی از این بحران جهانی مقاومت کنند و از بین رفتند.
زمانیکه شرکت های سرمایه گذاری تصمیم می گیرند فعلا پولی خرج نکنند


یکی از جریان های حیاتی مهم برای هر کسب و کاری چریان های مالی هستند.
این نکته به ویژه برای استارتاپ های به شدت نوآور مهم تر است.
اما زمانیکه به دلیل بحران های جهانی ایجاد شده مانند ویروس کرونا، این شرکت ها سرمایه گذاری های خود را متوقف می کنند، بسیاری از استارتاپ ها مجبور به تعطیلی کسب و کار خود خواهند شد.
استارتاپ های اشاره شده در لیست زیر هم با چنین سرنوشتی مواجه شدند.
این استارتاپ ها که روزی جزو استارتاپ های موفق آمریکا برشمرده می شدند، به دلیل عدم دریافت حمایت های مالی و معنوی مورد نیاز خود تعطیل شدند.
استارتاپ Starsky Robotics


تعداد اعضای تیم: +۱۰ نفر
سرمایه جذب شده: ۲۰ میلیون دلار از طریق سرمایه گذاری های: Y Combinator, Shast Ventures و نیز ۹Point Ventures
محل استقرار: سانفرانسیسکو
زمینه فعالیت: معرفی و عرضه تکنولوژی در زمینه حمل و نقل خودران
دلیل شکست: عدم اطمینان از جذب میزان سرمایه مورد نیاز، زمان بندی نامناسب برای معرفی استارتاپ در شرایط بحران حاصل از کرونا، عدم رشد مناسب در زمینه AI
استارتاپ Consider


تعداد اعضای تیم: +۱۰ نفر
سرمایه جذب شده: ۵ میلیون دلار از طریق سرمایه گذاری های Kleiner Perkins و Bedrock Capital
محل استقرار: سانفرانسیسکو
زمینه فعالیت: بستری برای ایمیل های سازمانی
دلیل شکست: عدم موفقیت این استارتاپ در رسیدن به میزان سود پیش بینی شده و نیزproduct-market fit
استارتاپ خلاق Essential


تعداد اعضای تیم: +۱۰۰ نفر
سرمایه جذب شده: ۳۳۰ میلیون دلار از طریق سرمایه گذاری Tencent Holdings
محل استقرار: سانفرانسیسکو
زمینه فعالیت: کمپانی موبایل و سخت افزار که توسط هم بنیانگذار اندروید، Andy Rubin تاسیس شده بود.
دلیل شکست: عدم تحقق اهداف به منظور ساخت دستگاه هایی از قیبل Project Gem و نیز عدم فروش مناسب محصول عرضه شده قبلی (Essential Phone)
همچنین بخوانید: از استارتاپ پزشکی چند میلیارد دلاری Babylon چه می دانید؟
پلتفرم فروش آنلاین Brandless


تعداد اعضای تیم: +۱۰۰ نفر
سرمایه جذب شده: ۲۹۲ میلیون دلار از طریق سرمایه گذاری های Redpoint، SoftBank Vision Fund، و نیز Stephen Curry
محل استقرار: سانفرانسیسکو
زمینه فعالیت: پلتفرمی برای فروش محصولات خانگی و نیز محصولات بهداشتی با نام (این استارتاپ قصد داشت تا به دلیل عدم استفاده از نام برند های مشهور و نیز عدم استفاده از بسته بندی خای گران قیمت، هزینه نهایی محصولات عرضه شده در پلتفرم خود را تا حد زیادی کاهش دهد.)
دلیل شکست: مانند بسیاری از استارتاپ هایی که زیمنه فروش مستقیم به مردم را فراهم می نمایند، نتوانست در بازاری که رقیبی جدی مانند آمازون در آن فعالیت می کرد دوام آورد.
سیستم رزرو Hipmunk


تعداد اعضای تیم: +۵۰ نفر
سرمایه جذب شده: ۵۵ میلیون دلار از طریق سرمایه گذاری های Oak Venture Partners، Institutional Venture Partners (IVP) ونیز Ignition Partners
محل استقرار: سانفرانسیسکو
زمینه فعالیت: رزرو هتل و بلیط هواپیما
دلیل شکست: کمی بعد از آنکه SAP اقدام به خرید این استارتاپ نمود، پلتفرم Hipmunk که با همکاری موسس Reddit، Steve Huffman تاسیس شده بود به دلیل آنکه شرکت مادر این استارتاپ (SAP) نتوانست تکنولوژی کمپانی را با این شرکت ادغام نماید، Hipmunk بسته شد.
فضای کار بهداشتی Spacious


تعداد اعضای تیم: +۵۰ نفر
سرمایه جذب شده: 13.1 میلیون دلار از طریق سرمایه گذاری های August Ventures، و نیز Baseline Capital
محل استقرار: نیویورک سیتی
زمینه فعالیت: تبدیل فضاهای خالی به کوورک
دلیل شکست: چهار ماه پس از آنکه برند مشهور فضای کار اشتراکی WeWork به این استارتاپ ملحق شد، به دلیل مشکلات ایجاد شده از Spacious جدا شد و سبب شکست آن شد.
در وبلاگ پین بخوانید: درس عبرت از شکست معروف ترین استارتاپ های هندی
۰


