شما هم یک وبلاگ نویس شوید حتی اگر نویسنده ی خوبی نیستید!

بسیاری از افراد وجود دارند که به طور ذاتی از مهرات واستعداد نویسندگی بهرمندند. میتوانند در هر زمینه ای به خوبی قلم را بچرخوانند و صدای تایپ آن ها در وب شبیه به نوت های منظمی که برای همه جذاب است درآید.این یک حقیقت است که یک نویسنده خوب میداند که چه چیز را کجا بگوید که زیبا باشد اما این همه حقیقت نیست.

در دنیای نوین حرفه نوشتن به شغل های بسیاری تبدیل شده و تفکیک حرفه ای پیدا کرده است و تعریفات کلیشه ای از نویسندگی را تغییر داده است.شاید یک رمان نویس نباشید و یا حتی انشای خوبی هم نداشته باشید اما اگر نکاتی را عنوان میکنیم رعایت کنید  وهمواره در تلاش باشید و دید حرفه ای به ماجرا داشته باشید،میتوانید یک وبلاگ نویس درجه یک باشید .کسی که تولید محتوا را خوب میداند و از این طریق میتوان درآمد خوبی بدست بیاورد.

مداوم مطالعه کنید:

محتوا
وبلاگ نویس

یک وبلاگ نویس باید بتواند در زمینه ای زیادی بنویسد.باید بداند که نوشتن یک متن علمی و یک متن اخباری میتواند کاملا منافوت باشد.باید درمورد محتوای تولیدی خود خوب بداند تا روان و ساده بنویسد.باید مداوم بخواند تا یاد بگیرد چگونه بنوسید.

مشخصا در دنیای این روزها منزوی بودن در فضای وب و وبلاگ نویسی یا خساست در انتشار مطالب دیگران و لینک دادن به آنها دیگر کار نمیکند و هر کسی که بخواهد در تولید محتوا حرفه ای شود اتفاقا برعکس نویسندگان که معمولا منزوی هستند و فقط برای انتشار و چاپ کتاب شان به انتشارات مراجعه میکنند و بقیه زمان ها فقط می نویسند و مینویسند، یک تولید کننده محتوای آنلاین یا یک کپی رایتر حرفه ای لازم است شبکه وسیعی از مخاطبان ، منابع و مشتریان ایجاد کند و برای اینکار شاید اولین قدم این است که به صورت منظم وبلاگ های حرفه یا و سایت های معتبر و کار درست را دنبال کند و علاوه بر اینکه از آنها یاد می گیرد سعی کند در بحث های آنها شرکت کند و با گذاشتن کامنت و مشارکت در بحث ها سعی کند دوستان و مخاطب بیشتری را جذب کند و علاوه بر این با صاحبین سایت ها و وبلاگ نویسان حرفه ای ارتباط بیشتری برقرار کند

حالا وقت تمرین کردن است:

محتوا

دائما بنویسید.تمرین کنید هرآنچه که در ذنتان دارید را بنویسید. خلاصه درس هایی دانشگاهتان را به زبان خودتان بنویسید.فیلمی که دیده اید را به شکل خودتان با نوشتن توضیح دهید.تا اینجا شما فقط مهارت تولید کردن یک محتوای با کیفیت را یاد گرفته اید.اما این تمام ماجرا نیست.

اگر شما تولید کننده محتوای آنلاین هستید باید با قوانین محتوای اینترنی آشنا باشید.

شما چه فریلنسر تولید محتوا برای کسب و کارهای دیگر باشید چه نیروی تولید محتوای دائمی یک کسب و کار و چه حتی وبلاگ شخصی و یا سایت شخصی داشته باشید باید بدانید که  اگر به مدت چند هفته یا کمی بیشتر وبلاگ یا وب سایت خودتان را به روز نکنید از لحاظ رتبه بندی گوگل و همین طور مخاطب دچار مشکل می شوید .اگر میخواهید رتبه سایت خود را حفظ کنید و مخاطبان خود را از دست ندهید در عادی ترین حالت باید در ما حدود ۱۶مقاله منتشر کنید.

دقت کنید که با این روش ما فقط موقیت کنونی خود و رتبه فعلی خود را حفظ کرده اید و اگر به دنبال افزایش هستید به همان میزان نیز باید تلاش خود را بیشتر کنید.هرچه تعداد محتوا تولید شده  بیشتر باشد وسئو مناسبی را به خود اختصاص دهد رتبه سایت شما بالا میرود.(در ادامه در مورد سئو نیز توضیح خواهیم داد.)

تعدا کلمات مهم هستند:

محتوا

طبق استراتژی سایت یا وبلاگ تان باید طول محتوای استاندارد را تعیین کنید . مثلا اگر استراتژی شما در تولید محتوا این است که روزانه یک مقاله ۵۰۰ کلمه ای منتشر کنید با فردی که تصمیم دارد یک مقاله حداقل ۲۵۰۰ کلمه ای منتشر کند قطعا متفاوت هستید . پس اولین قدم این است که بدانید چه نوع محتوا و به چه طولی میخواهید تولید کنید . قاعدتا یک محتوا با طول۵۰۰کلمه خیلی باب میل نیست و بهتر است زمان خود را مدریت کرده تا محتوای بهتری را تولید کنید.

اگر به دنبال  موفقیت در تولید محتوا یک سایت هستید ، باید حداقل هفته ای ۲ یا ۳ پست با کیفیت عالی و طولانی در حدود ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ کلمه منتشر کنید .

دقت کنید: محتوایی که هم اکنون میخوانید یک محتوای آموزشی است و هنوز نکات مهم تری هست که بعد از دانستن نکات بالا باید به شما گفته شود ولی تعداد کلمات استفاده شده تا همین خط بالا ۵۳۳کلمه است! شما یک مخاطب هستید از خود بپرسید آیا واقعا این تعداد کلمه  کافی است؟ قطعا نه !پس  متناسب با محتوایی که تعریف میکنید تعداد کلمات را تعیین کنید تا متنی با محتوای مزخرف و بی فایده تولید نشود.

محتوای اینترنتی به عکس نیاز دارد اما در تعداد آن دقت کنید:

محتوا
content marketing Content Data Blogging Media Publication Information Vision Concept

 باز هم بسته به استراتژی تولید محتوای برند و یا فرد تصمیم گیرنده در تولید محتوا، ممکن است برای جذابیت بیشتر محتوای ۱۰۰۰ کلمه ای ۸ تا عکس در نظر بگیرد و فرد دیگری یک عکس و حتی افرادی هستند که بدون عکس محتوا را منتشر میکنند.(شما از این افرادی که عکس نمیگذارند و حوصله افراد را با یک نوشته طولانی سر میبرند نباشید.)

با این حال در نوع محتوای تولیدی نیز دقت کنید.به عنوان مثال زمانی که میخواهید سخنرانی یک مسئول کشوری را منشتر کنید یک عکس از وی در هنگام سخنرانی کفایت میکند و نکته مهم متن است .

اما زمانی که یک متن آموزش آشپزی تولید میکنید بهتر است به ترتیب دستور عمل ها عکس قرار دهید.تا برای مخاطب جذاب تر شود  ودرک بهتری داشته باشد.

اگر محتوای شما یک فرم عمومی بهتر است تعداد عکس خود را  با متن استاندارد کنید.

علاوه براین ممکن است برندی بودجه مورد نظر را داشته باشد و بخواهد تصاویر را خودش تولید کند همراه با لوگوی خاص و یک استارت آپ بخواهد فقط از عکس های رایگان در سطح وب استفاده کند.  مشخصا از لحاظ زمان بندی هر کدام از این سبک ها زمان خاص خودش را می طلبد و برای یک برنامه ریزی دقیق نیاز دارید که حتما نوع و تعداد محتوای تصویری را مشخص کنید .

اگر به دنبال درآمد هستید شبکه  سازی کنید:

محتوا

می توانید مخاطبان جدیدی در وبلاگ ها یا وب سایت های دیگر پیدا کنید که تا به حال شما را نمی شناختند . خصوصا اگر کمی حوصله و دقت به خرج بدهید و دقیقا سایت ها یا وبلاگ هایی را انتخاب کنید که در حوزه کسب و کار و تخصص خودتان هستند .

می توانید افراد یا سایت هایی را پیدا کند که به عنوان نویسنده میهمان در آنها بنویسد و به این شکل باعث شناخته شدن بیشتر خودتان شوید. و بالعکس می توانید نویسندگان زیادی را دعوت کنید که در سایت یا وبلاگ شما به صورت نویسنده میهمان بنویسند.

می توانید دیگر وبلاگ نویسان یا صاحبین سایت را ترغیب کنید که به محتوای شما لینک بدهند

زمان مورد نیاز برای شبکه سازی برای یک تولید کننده محتوای حرفه ای چیزی حدود ۳-۶ ساعت در هفته که حتی می توانید تا ۱۵ ساعت هم آن را افزایش دهید و مطمئن باشید نتیجه عالی می گیرید و می ارزد که برای آن وقت بگذارید پس هیچ وقت از این مرحله نپرید و آن را نادیده نگیرید .

سئو نکته کلیدی تولید محتوای  آنلاین:

سئو

پیشنهاد ما شما یک سئوی سبز است.در این حالت باید همه کار ها خود انجام دهید.میتوانید در لیست سئوی خاکستری نیز باشید اما سئوی سیاه هرگز!اما سئو چه اهمیتی دارد؟

یکی از سخت ترین بخش های تولید محتوا برای سایت ها سئو محتوا و گرفتن جایگاه در گوگل و یا سایر موتورهای جستجو است . شما اگر بهترین و با کیفیت ترین محتوا ها را تولید کنید ودر صفحه ۲۰ گوگل باشید و دیده نشوید انگار هیچ کاری نکرده اید و در نتیجه شکست میخورید . بنابراین سئو محتوا جزو پایه ای ترین مهارت هایی است که اگر میخواهید یک کپی رایتر یا یک تولید کننده محتوای حرفه ای شوید به آن نیاز دارید .(البته بهتر است کپی رایتر نباشید!محتوای شما با کیفت ارزش پیدا میکند.)

یکی از ابزارهایی که در سئو به آن نیاز دارید Google Analytics است . و در قدم بعدی Google Search Console است که حتما لازم است به صورت حرفه ای کار کردن با این ابزارها و آنالیز اطلاعات آنها را بلد باشید . بدون حضور این دو ابزار شما نمی توانید متوجه شوید محتوای شما موفق بوده است یا نه .پس حتما برای این تجزیه و تحلیل ها وقت بگذارید .

علاوه بر این ابزارها شما نیاز به ابزارهای سئو دارید . اگر سایت شما وردپرسی است می توانید این پلاگین ها را برای سئو سایت نصب کنید.

افزونه Yoast سئو در وردپرس .

علاوه بر این، این ابزارها هم میتواند برای شما مفید باشد :

Google PageSpeed Insights : که سرعت سایت تان را می توانید از طریق آن تجزیه و تحلیل کنید

Keywordtool.io:یک ابزار بسیار مفید برای پیدا کردن کلمات کلیدی که در سئو سایت بسیار تاثیر گذار است .

Google Webmaster Tools:تجزیه و تحلیل دقیقی از سایت ، هشدارها و خطاها را به شما گزارش میدهد .

Google Keyword Planner :از طریق این ابزار می توانید کلمات کلیدی با جستجوی بالا را پیدا کنید و از آنها در تولید محتوا استفاده کنید .

Schema Creator :برای سفارشی کردن سایت تان در نتایج جستجوی گوگل و ایجاد اسنیپت ها

SERPs Checker :رتبه بندی سایت شما از نظر جستجوهای خاص

Find Broken Links :پیدا کردن لینک های خراب و شکسته

Google Trends :پیدا کردن کلمات کلیدی پرجستجو در تولید محتوا برای وبلاگ یا سایت تان

همچنین بخوانیم:ترفند ها و تکنیک های فنی در سئو(Technical seo)

و در اخر بدانید که:

نویسنده با نوشته هایش معروف میشود و یک تولید محتوا کار با توجه به سایت هایی  که با آن ها کار کرده و بازخورد هایی که در فضای وب داشته . دقت کنید رعایت تمام نکات بالا کلیدی است اما در انتها اگر متنی که نوشته اید به درد نخور باشد حتی اگر درست کارکنید نمیتوانید مخاطب هایی را که دارید حفظ کنید.اگر در مطلبی تخصص دارید از تولید محتوایش در بستر وب غافل نشوید.اگر میخواهید حرفه ای باشید کپی رایتر نشوید.

خب تا اینجا ما ۱۶۵۰ کلمه را باهم خواندیم .آن را تقسیم کردیم وتیتر زدیم و چند عکس مرتبط دیدیم وبا ابزار ها سئو آن را درست کردیم و حتی لینک های مرتبطی را برای شما به اشتراک گذاشتیم.به این محتوا به چشم یک نمونه نگاه کنید. تبریک میگویم به همین راحتی اولین تمرین خود ینی مطالعه برای یک تولید محتوا کار شدن را انجام دادید. حالا نوبت شماست! بنویسید و از چیزی نترسید…

همچنین بخوانیم:بدون استراتژی محتوا شما یک بازنده خواهید بود

قبلی «
بعدی »

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *