اگر قصد ورود به یک بازار اشباع شده دارید حواستان به این چهار نکته باشد

این چندسال اخیر، پیدا کردن ایده ای جدید که کسی به آن فکر نکرده باشد و بازار غیر اشباع هم داشته باشد تقریبا جزو محالات است.

تمامی بازارها، از صنعت سرگرمی گرفته، تا تکنولوژی های نوین به شدت پر از کسب و کارهای یونیکورنی هستند.

بازارهایی که ورود به بازار را برای سایرین سخت می کنند.

 اما در این مقاله قصد دارید تا باهم به بررسی چهار نکته بپردازیم که به شما کمک خواهد کرد حتی با ورود به صنعتی اشباع شده، بتوانید به بازیگری مهم و اثر گذار در آن تبدیل شوید.

پس ما پین استارتاپ همراه باشید.

به دنبال گروهی بروید که کمتر به آن توجه شده است

اگر قصد ورود به یک صنعت اشباع شده دارید حواستان به این چهار نکته باشد

در روزهایی که تقریبا همه کسب و کارها تمرکز خود را به ارائه خدمت برای گروه های عادی معطوف کرده اند، ارائه پیشنهادی جدید برای گروه های کمتر مورد توجه قرار گرفته شده می تواند تا حد زیادی کمک کننده باشد.

به عنوان مثال در صنعت گوشی های هوشمند اپل و سامسونگ به عنوان غول های این صنعت شناخته می شوند.

اما شرکت Dalby فرصتی را شناسایی کرد که از چشم دیگران مخفی باقی مانده بود.

این شرکت مشتریان هدف خود را پدر و مادران همیشه نگران برای حال فرزندانشان انتخاب کرد.

اما یعنی چه؟

یعنی این شرکت، تمرکزش را بر روی ویژگی هایی خاص و برنامه هایی گذاشت که والدین با استفاده از آن می توانستند از راه دور هم مراقب فرزندان خود باشند.

UNTUCKit نیز یکی دیگر از این برندهای موفق بود.

این برند اقدام به ساخت لباس های مردانه ای کرد که در ظاهر خیلی شبیه لباس های دیگر است.

اما اگر کمی تیز باشید متوجه تفاوتش خواهید شد. UNTUCKit پیراهن های مردانه ای را طراحی کرد که از تیشرت ها بلند تر و از پیراهن های مردانه عادی کوتاه تر بودند.

پس دیگر نیازی نیست آقایان برای گذاشتن پایین پیراهن در شلوارشان معذب باشند یا مدام آن را مرتب کنند.

این نیاز که از چشم بازار پوشاک دور مانده بود، همان چیزی بود که UNTUCKit کشف کرد و توانست علت موفقیت این برند پوشاک آمریکایی نیز گردد.

در ایران هم استارتاپی که با همین استراتژی جلو رفت استارتاپ توانیتو است. استارتاپی که با انتخاب افراد افراد معلول و کم توان، وارد بازاری شد که بسیاری تاکنون پابه آن نگذاشته اند.

در وبلاگ پین بخوانید: ۴ ایده استارت آپی خفن که چشم همه را در سال ۲۰۲۰ به خود خیره می کنند

یک داستان به شدت جذاب تعریف کنید

برند ساعت لوکس

در دنیایی که همه رقبا مشغول چانه زدن با مشتری سر قیمت و کیفیت کالا هستند شما شروع کنید به تعریف کردن یک داستان جذاب.

تعریف کردن داستان در واقع همان چیزی است که می تواند شما را از سایر رقبا متمایز کند.

چرا؟

چون مردم گوششان پر شده است از جملات ” ما بهترین قیمت را ارائه می کنیم” یا ” کیفیت احناس ما بهترین است” و خیلی حرفای مشابه.

ولی خواهشا شما دیگر کمی خلاقیت به خرج دهید.

به جای زدن حرف های همیشگی، یک داستان جذاب در خصوص برندتان تعریف کنید.

بعد ببینید چطور مشتریان از سر کنجکاوی هم که شده به سراغتان می آیند.

Warby Parker که یک برند عینک است هم همین کار را کرد.

در ابتدای کار Warby Parker  یک برند لوکس بود که محصولاتی بسیار گران داشت اما بعد از تعریف کردن داستان هایش و همینطور شنیدن چیزهایی که مشتریان برای گفتن داشتند، به این نتیجه رسید که بهتر از قیمت محصولاتش را کمی کاهش دهد و همین قضیه باعث افزایش فروش این برند شد.

یک کار خارق العاده انجام دهید و یا یک کار را به شیوه ای خارق العاده انجام دهید.

یک کار خارق العاده برای برند خود انجام دهید

زمانیکه صحبت از انجام کارهای عجیب میشود خیلی از ما به یاد تبلیغات شگفت انگیز برندهای بزرگ می افتیم.

برندهایی که با صرف کردن میلیون ها دلار، دست به اقداماتی میزنند که تا سال ها در ذهن مردم می ماند.

ولی اگر یک استارتاپ و یا کسب و کاری که در آن حد و اندازه پول ندارد بخواهد چنین کاری کند چه؟

انجام دادن یک حرکت به یاد ماندنی خیلی وقت ها از چیزی که تصور میکنیم ساده تر است.

برند Cane که یک برند فست فود است و فقط تعداد محدودی غذای قایل سفارش دارد با راه اندازی یک شعار ساده کاری کرد که بر سر زبان ها بیفتد.

این برند شعار ” One Love” را برای کسب و کار خود انتخاب کرد. با این شعار مردم هم حس مثبتی از نظر عاطفی و روانی پیدا می کرند.

ضمنا این نکته که غذا عشق اول و آخر خیلی هاست برایشان تداعی میشد.

این شعار بامزه، انتخابی زیرکانه از سوی Cane بود که به کمک آن ها آمد. بدون صرف کردن هزینه های گزاف این شعار باعث رشد کسب و کار Cane شد.

همچنین بخوانید: چهار ایده عجیب غریب و تا حدی احمقانه با درامدهای میلیون دلاری

از مخاطبان و برند های موجود بهره ببرید

از مخاطبان و برند های موجود بهره ببرید

بازارهای بزرگ و جذاب به شدت اشباع شده به نظر می رسند.

مخصوصا با حضور برندهای بزرگ، بسیاری از کسب و کارهای کوچک به خود جرئت ورد به این بازارها را نمی دهند.

اما یک نکته را فراموش نکنید.

هرچه بازار بزرگ تر باشد و رقبای جدی در آن داشته باشید، مشتریان بیشتری هم در آن بازار منتظر شما هستند.

به علاوه، شما با ورود به چنین بازارهایی می توانید تعداد زیادی از افراد که در حال حاضر مشتریان رقبای شما هستند را به طور بالقوه مشتریان خود نیز حساب کنید.

فقط کافی است برای جذب آن ها کمی دقت به خرج دهید.

برای این کار هم کافی است به سراغ کسانی بروید که در فضای مجازی؛ رقبا را دنبال می کنند.

با ارتباط برقرار کردن موثر با این افراد می توانید تعداد مشتریان بالقوه خود را افزایش دهید.

و کم کم به یکی از بازیگران موثر آن صنعت تبدیل شوید.

قبلی «
بعدی »

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *