۷ ترفند بازاریابی B2B که باید در سال۲۰۲۰ به کار بگیریم

ترفند های بازاریابی B2B

بیایید به برخی از ترفندها و استراتژی های بازاریابی که کسب وکارهای آینده نگر باید در سال  2020بپردازند. نگاهی بیندازیم.

۱-داشتن یک وبسایت عالی

در سال ۲۰۲۰ هیچ بهانه ای برای داشتن یک وب سایت ساده ، ناازموده وناپسند وجود ندارد .

از یک طرف ، وردپرس و قالب های آماده ی ایجاد وب سایت ها،  کار را از همیشه راحت تر کرده است و به شما امکان می دهد طرح هایی را انتخاب کنید که دقیقاً “احساس” برند شما را نمایش دهند .

یک وب سایت با طراحی خوب و اولیه ، نه تنها نرخ تبدیل را افزایش می دهد ، بلکه به مشتریان خود نشان می دهد که آنها را جدی می گیرید و به تجربه آنها اهمیت می دهید.

البته به این موضوع توجه داشته باشید که طراحی وب سایت  یک سرمایه گذاری محتاطانه و طولانی مدت است.

داشتن وبسایت برای بازاریابی

۲- تولید محتوا با کیفیت تر:

در حال حاضر ، بیشتر کسب وکار ها به این باور رسیده اند که  تولید محتوا با کیفیت، بسیار اثرگذار است .

همه ی محتواها با کیفیت و جذابیت یکسان تولید نمی شوند و تعیین نوع محتوا که بازدید کنندگان شما را به سمت مشارکت و در نهایت خرید سوق می دهد باید در اولویت باشد. با این وجود  بازاریابان زیادی از اهمیت محتوا غافل اند …

برای افزایش رتبه  و رشد نام تجاری شما ، ضروری است که بازاریابان با هدف و استراتژی شرکت محتوا تولید کنند.

با مشاهده زمینه هایی که  مخاطبان شما جستجو میکنند و تجزیه و تحلیل ترافیک در صفحات خود ، به دنبال بازدید کنندگان  و مشتریان هدف خود بگردید ، سپس اطلاعاتی را که نمی توانند در جای دیگری پیدا کنند را به آنها ارائه دهید .

توجه داشته باشید؛ مخاطبان خود را با مقالاتی در مورد موضوعات شناخته شده و تکراری خسته نکنید.

۳-تولید محتوا ویدیویی:

صحبت از محتوا ویدئویی در چند سال گذشته رو به افزایش است و کسب و کارها بیشتراز همیشه پذیرای این قالب تولید محتواهستند.

با وجود رسانه های اجتماعی همچون یوتیوب ،فیس بوک ، اینستاگرام و آپارات و… ؛ همچینین ورود بازارهای جدیدی همچون تیک تاک باعث شده تا کاربران بیش ‌‌‌از پیش به محتوا ویدیویی علاقه مند شده اند.

اما چرا ویدیو برای تجارت مناسب است؟

اول از همه ، فیلم ها به شما این امکان را می دهند که اطلاعات جزیی درباره محصولات یا خدمات خود ارائه دهید .

همچنین میتوانید  آموزش هایی را برای نحوه استفاده از محصولات کسب‌ ‌و‌کار خود ایجاد کنید ، و یا حتی محصولات  آینده را با روشی جذاب تر تبلیغ کنید.

و بخاطر داشته باشید که در مورد پخش زنده ، آنها یک ابزار مهم برای ایجاد تعامل واقعی با مخاطبان و مشتریان  شما هستند.

در حالی که شما در حال پخش مستقیم و زنده هستید ، کاربران می‌توانند بر‌روی عکس العمل ها کلیک کرده یا در مورد محصولات شما در زمان واقعی سؤال کنند.

جریانهای زنده همچنین برای پیشبرد رویدادهای شما ، جلسات پرسش و پاسخ و موارد دیگر مفید هستند .

۴- -شخصی سازی در بازاریابی

شخصی سازی یکی از تأثیرگذارترین روشها برای ایستادگی و سرعت بخشیدن به کسب و کار شما در نرخ تبدیل است.

مشتریانی که احساس می کنند هویت و اولویتهای منحصر به فردشان در ارتباطات مورد توجه قرار می گیرد ، کمتر احتمال دارد که  تقاضای  خود را در جای دیگری بگیرند، بنابراین نقش مهمی در حفظ مشتری دارد .

شخصی سازی به شما کمک می کند تا با مشتری های بالقوه کنار بیایید و تجربیات بهتری برای مشتریان خود ایجاد کنید .

همچنین در وبلاگ پین بخوانید:اسکرام چیست و چطور در پروژه از آن استفاده کنیم ؟

۵- تقویت تکنولوژی بازاریابی (Martech)

تکنولوژی بازاریابی یک تعریف جامع برای تکنولوژی ایست  که با هدف کمک به بازاریاب ها  به کار گرفته می شود.

 این فناوری بیشتر در حوزه دیجیتال مارکتینگ و همچنین بهینه سازی کانال های بازاریابی آفلاین مورد استفاده قرار میگیرد.

در چند سال اخیر ، چشم انداز بازاریابی با تکنولوژی های جدیدی روبرو شده است  که قرار بود زندگی بازاریاب ها  را از طریق اتوماسیون و تجزیه و تحلیل آسان تر کنند .

در طی این  چند سال  ، تعداد شرکتهای عرصه ی فناوری بازاریابی  از حدود ۱۵۰ به بیش از ۸۰۰۰ افزایش یافت و همچنان در حال افزایش است.

  • در این شیوه با اتوماسیون سازی  وظایف سخت بازاریابی به کاهش تعداد ساعت های کاری مورد نیاز برای اجرای استراتژی بازاریابی کمک می کند.
  • این امرموجب می شود تا با صرف بودجه  و زمان کمتر، دستاوردهای بیشتری به دست آید.
  • همچنین تکنولوژی  بازاریابی می تواند دید واقعی دررابطه با عملکرد  تلاش های بازاریابی کسب و کار فراهم کند.
  • هنگامی که میزان عملکرد  و سود کسب و کار مشخص شد، می توان برای سود آوری بیشتر استراتژی های بیشتری برنامه ریزی کرد.

علاوه بر این، این روش به بازاریاب ها کمک می کند تا در کسب حفظ  مشتریان موثرتر عمل کنند.

۶- بکارگیری چت بات ها(ربات های چت)

نمایندگان خدمات مشتری قهرمانان غایب هر صنعت هستند. آنها با مشتریان ناراضی سروکار دارند و باید با لبخند این کار را انجام دهند.

تنها مشکل این است که یک نماینده می تواند همزمان با بیش از یک تماس گیرنده برخورد کند.

به همین دلیل ، چت بات ها با بهره گیری از هوش مصنوعی برای بسیاری از مشاغل که می خواهند بار کاری تیم خدمات مشتری خود را کاهش دهند ، به گزینه ای فزاینده و مناسب تبدیل می شوند.

آنها می توانند:
  • درمورد مسائل مشترک و سوالات متداول  به مشتریان کمک کنند.
  • اطلاعاتی در مورد شرکت  شما به آنها ارائه دهند.
  • در صورت نیاز به کمک بیشتر ، آنها را به یک نماینده انسانی هدایت کنند.
  • چت بات نه تنها وقت باارزش را برای تیم خدمات مشتری شما صرفه جویی می کند ، بلکه باعث بهبود تجربه مشتری و سرعت بخشیدن امور پشتیبانی می شوند.

خلاصه اینکه ، chatbots یک ویژگی ضروری در سال ۲۰۲۰ است.

۷- بازاریابی ایمیلی هنوز پر قدرت عمل میکند

قابل درک است ، صندوق ورودی ایمیل ، امروزه شلوغ تر از همیشه است ؛ به حدی که بسیاری از ارائه دهندگان ایمیل، ایمیل های تبلیغاتی را به صندوق ورودی جداگانه ارسال می کنند..

در حقیقت ، مطابق گزارش وضعیت بازاریابی ایمیلی از اعتبارسنجی ، بازاریابی از طریق ایمیل ثابت نگه داشته شده و هنوز هم نتایج را برای اکثر شرکت ها ارائه می دهد.

نکته مهم در اینجا این است که در حالی که بازاریابی از طریق ایمیل به ظاهر یادگار گذشته است ، اما ابزاری قدرتمند در بازاریابی محتوا شماست .

بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ

نتیجه گیری:

فناوری و تکنولوژی  روش کار ما را متحول کرده است؛به ویژه بازاریابی به لطف گسترش ابزارهای جدید ، به طرز چشمگیری تغییر کرده است.

از وب سایت های هوشمند و ایمیل های شخصی گرفته شده تا اتوماسیون ، این ابزارها باید جزئی از ترفند های بازاریابی مبتکرانه باشند

تمامی هفت مورد گفته شده به شما کمک خواهد کرد تا کسب و کار خود را در سال ۲۰۲۰ بهبود بدهید.

از وقتی که گذاشتید سپاس گزاریم.

۰ FavoriteLoadingافزودن به مورد علاقه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *