حق نشر وقوانین آن در دیجیتال مارکتینگ

 بارها پیش آمده که دیده ایم سایتی به علت عدم رعایت قوانین بازاریابی دیجیتال و حق نشر بسته شده است و با وجود هزینه های بسیار بالا و داشتن مخاطب بالا نتوانسته موقعیت خود را حفظ کند. قوانین زمانی بسیار پر اهمیت میشوند که کارشما نیز پر اهمیت باشد اشتراک یک محتوای کذب از یک شخص و یا یک موضوع دارای قوانین مشخصی است که همه ما از آن مطلع هستیم اما قوانین دیگری نیز وجود دارند که بهتر است بدانیم.اگر به دنبال ایجاد یک سایت حرفه ای  و یا بلاگی و صفحه ای در دنیای وب هستید در ادامه با ما همراه شوید.

میتوانیم قوانین حق نشر را به سه دسته تقسیم کنیم:

کپی برای وبلاگ ها و صفحات وب ،

استفاده از تصاویر

استفاده از صدا / فیلم.

خواهید فهمید که قوانین نسبتاً در بین هر سه مورد متداول هستند ، اما اختلافات اندکی وجود دارد.

قوانین حق نشر  برای محتوای وب سایت و موقعیت های وبلاگ :

بزرگترین مشکلی ممکن است  مشاهده کنید و بعضا خودتان آن را ایجاد میکنید را میتوان در  یک کلمه خلاصه کرد: سرقت ادبی!

شاید بتوانید با یک سئوی خاکستری حتی کار خود را پوشش دهید  اما اصل ماجرا تغییر نخواهد کرد.اینکه شما در فضای وب و سایر بخش مطالعه کنید و خلاصه ای از ان را عنوان کنید سرقت ادبی است اگر بتوانید محتوای بهتری را ایجاد کرده باشید یا فهم محتوایی را مطلاعه کرده اید آسان کنید در واقع شما یک متن جدید برپایه یک متن دیگر ایجاد کرده اید.انتشار متنی از اخبار محرمانه یک کشور و موارد مستجهن که منع قانونی در یک کشور را دارند میتواند پای شما را به یک دادگاه سایبری بکشاند و نتیجه ای مانند بازداشت و پرداخت غرامت نیز داشته باشد.

دیجیتال مارکتینگ

گاهی نیز دست به ترجمه یک محتوای خارجی میزنید بهتر است دراین مورد کمی خلاق باشید تا اسم تولید محتوا کار ها را از مترجم ها تفکیک کنید.

اگرهل سئوی سیاه وخاکستری هستید و کپی را راحت انجام میدهید شما یک Plagiarismخواهید شد و راه های پیشگیری از یک Plagiarism شدن چیست؟

منابع خود را ذکر کنید.

استنادهای منبع مقاله تحقیق رسمی باید از یک قالب خاص پیروی کنند. با این حال ، برای کپی غیررسمی ، مانند وبلاگ ها و صفحات وب ، پیوند به منبع کافی است. می توانید آن لینک را درون خط قرار دهید یا لیستی از منابع را در انتهای نسخه خود ایجاد کنید .

اگر میخواهید از متن کسی استفاده کنید و احساس می کنید نویسنده اصلی آن را بهترگفته است ، از یک نقل قول مستقیم استفاده کنید. فقط مطمئن شوید که به منبع مربوط می شوید و در صورت کاربرد از نام و سازمان نویسنده حتماً آن را به نقل از آن بپیچید. اگر طول قابل توجهی داشته باشد ، اندازه قلم را کاهش داده و آن را در صفحه قرار دهید. این کار باعث می شود که مشخص شود محتوا از شخص دیگری است .

قوایین حق نشر و چاپ عکس وتصاویر:

آیا می دانید فقط با گرفتن یک عکس ، شما به طور خودکار حق چاپ آن را دارید؟ همین موضوع در مورد کلمات نوشتاری و ضبط های صوتی / تصویری نیز صدق می کند. برای اعتبار آن نیازی به ثبت نام حق چاپ ندارید.در صورت نشر نیز باید بدانید برخی از اماکن ممنوعیت پخش تصاویر دارند و برخی عکس ها نیز طبق قوانین یک کشور شامل ممنوعیت حق نشر میشوند مانند عکس های مستهجن و عکس کودکان و …اکثر عکس های منتشر شده در گوگل دارای حق چاپ ونشر هستند و باید برای استفاده از آن ها درخواست دهید .در نتیجه نمیتوان گفت تمامی عکس های موجود در گوگل رایگان است.

دیجیتال مارکتینگ

همچنین بخوانیم:ترفندهای استفاده از Grey Hat SEO که گوگل شما را جریمه نمیکند

با این وجود این مورد در بسیاری از موارد رعایت نمیشود و شاید بگویید که تا به حال موردی ندیدید که این مشکل را داشته باشد.با این حال صاحب عکس و تصویر میتواند در وصورت استفاده بدون مجوز از شما شکایت کند و در لیست شکایت های سایبری قرار بگیرید و گاها مجبور به پرداخت غرامت شوید.بهتر است در سایت های دارای حق اشتراک عکس عضو شوید و یا عکس های خود را تولید کنید تا خطرات احتمالی را کاهش دهید.

استفاده از AUDIO / VIDEO در دیجیتال مارکتینگ:

سایت هایی مانند YouTube ، Vimeo و TED Talks ، گرفتن یک فیلم و استفاده از آن را بسیار آسان کرده است. این سایت ها قوانین سختگیرانه ای در مورد حق چاپ دارند که آپلودکننده ها باید به آن رعایت کنند.

دیجیتال مارکتینگ

اگر می خواهید از یک ویدئو یا AUDIO CLIP در VIDEO شخصی یا تولید AUDIO استفاده کنید!

ممکن است استفاده از کلیپ یا موسیقی متن فیلم هالیوود بسیار مناسب باشد ، اما هنوز هم نقض حق نشر است. شما باید از دارنده حق نشر مجوز گرفته باشید.مخصوصا زمانی که یک فیلم به صورت عمومی اکران نشده باشد و یا بعد از اکران شما یک نسخه از فیلم را بدون اجازه حق نشر در وبسایت خود برای تماشا قرار دهید ،درست زمانی که سازندگان فیلم میخواهند آن را در وب سایت ها بفروشند.بسیاری از سایت های اشتراک فیلم در ایران ،ساید در سایت خود یک فیلم ر ابرای فروش بگذارند ولی همان فیلم را با نسخه های متنوع در تلگرام به اشتراک میگذارند تا بازدید خودرا بالا ببرند.با این حال باید بدانند که هنوز هم میتوان از آن ها شکایت کرد.

همچنین بخوانیم:جدال تجارت اینترنی و بازاریابی رسانه در ۲۰۲۰

قبلی «
بعدی »

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *