شبکه های اجتماعی چطور و تا چه حد می توانند سبب رشد کسب و کارها شوند؟

امروزه شبکه های اجتماعی به بخشی جدا ناپذیر از زندگی هریک از ما شده اند. اما این رسانه های اجتماعی علاوه بر زندگی شخصی، بر روی کسب و کار هریک از ما نیز میتوانند اثرات بسیاری داشته باشند.

 این اثر تا حدی است که خیلی از کسب و کارها صرفا بر پایه شبکات مجازی شکل گرفته اند و کاملا موفق عمل می کنند.

در این مقاله، با پین استارتاپ همراه باشید تا باهم به بررسی این موضوع بپردازیم که شبکه های مجازی چطور و تا چه حدی می توانند رشد کسب و کار شما رو تضمین کنند.

شبکه های اجتماعی، اهرام تبلیغاتی کسب و کارها

شبکه های اجتماعی، اهرام تبلیغاتی کسب و کارها

رسانه های اجتماعی و تبلیغات در آن ها گرچه ممکن است مانند کودکی تازه متولد باشند ولی سریعتر از آنچه تصور می شود در حال رشد هستند.

به عنوان مثال فیسبوک را در نظر بگیرید. گرچه این شبکه مجازی در سال ۲۰۰۵ بخش تبلیغاتی خود را راه اندازی کرد، اما توانست در سه ماهه اول سال ۲۰۱۷ به درآمدی معادل با ۹٫۱۶ میلیارد دلار تنها از راه تبلیغات برسد.

کسب و کارها نیز با داشتن تجربه هایی موفق در زمینه استفاده از تبلیغات در شبکه های اجتماعی، کم کم متوجه مزیت های این نوع تبلیغات نسبت به تبلیغات سنتی شده اند.

همچنین بخوانید: ۱۱ روش برای بهبود جذب فالوور در اینستاگرام شما

اما چه چیزی تبلیغات در شبکه های اجتماعی را جذاب میکند؟

اما چه چیزی تبلیغات در شبکه های اجتماعی را جذاب میکند؟

۱- هزینه تبلیغات کمتر:

در مقایسه با روش های تبلیغات سنتی مانند رسانه های چاپی ، تبلیغات تلویزیونی و رادیویی ، انجام تبلیغات در شبکه های اجتماعی نه تنها قابل اعتماد بلکه ارزان تر نیز هست.

علاوه بر این ، تبلیغات مجازی به شما اجازه می دهد بدون اینکه هزینه ای صرف کنید در بسیاری از شبکه های مجازی خود را معرفی کرده و کسب و کارتان را رشد دهید.

۲- رسیدن به اهداف با احتمال بیشتر:

تبلیغات سنتی و آفلاین مانند زمانی است که شما به یک فرد کور تفنگی می دهید و می گویید به سمت هدف شلیک کن.

آن فرد واقعا در خصوص اینکه هدفی که شما میبینید چیست و حتی کجاست هیچ چیزی نمیداند.

اما تبلیغات در شبکه های اجتماعی اینطور نیست.

در فضاهای مجازی شما می توانید مخاطبین تبلیغات خود را به صورت هدفمند و دقیق انتخاب کنید و تبلیغات خود را در معرض دید آن ها قرار دهید.

این موضوع باعث می شود، بدون اینکه متحمل هزینه های سنگین تبلیغات سنتی شوید، با احتمال بیشتری به مخاطبین و مشتریان بالقوه خود دسترسی پیدا کنید.

اما چه چیزی تبلیغات در شبکه های اجتماعی را جذاب میکند؟

۳- تجزیه و تحلیل عملکرد در زمان واقعی:

تبلیغات در فضای مجازی این امکان را به شما می دهد که در هر لحظه امکان بررسی اثرات آن را داشته باشید.

امکانات ویژه ای که شبکه های مجازی در اختیار پیج های شرکتی و یا منتشرکنندگان تبلیغات قرار می دهد واقعا مفید هستند.

 این امکانات در کسری از ثانیه به شما تمامی اطلاعات در خصوص محدوده سنی بینندگان تبلیغ، موقعیت جغرافیایی آنها، جنسیت و  اطلاعات بسیار دیگری را ارائه می کنند.

پس اگر هنوز هم از تبلیغات سنتی استفاده می کنید، بهتر است همین حالا تجدید نظر کنید.

شبکه های اجتماعی، افزایش دهنده میزان شناخته بودن برند شما

شبکه های اجتماعی، افزایش دهنده میزان شناخته بودن برند شما

اگر پدر یا پدر بزرگان یم کسب و کار سنتی داشته باشد، حتما دیده اید که شناخته شدن در سطح کوچه و محل یا شهرتان چیزی است که یک عمر طول می کشد.

در حالت سنتی برای اینکه یک برند شناخته شده شوید، باید سالیان سال در یک محل به انجام فعالیتی ثابت مشغول باشید تا مردم شما را بشناسند و بگویند فلانی همانی است که مغازه ش در محله ماست.

ولی در تبلیغات مجازی اینطور نیست. شما می توانید حتی یک کسب و کار خانگی داشته باشید ولی عده ای از آن سر دنیا راجب شما و کسب و کارتان خبر داشته باشند.

 و خب چه کسی از اینکه در سطح ملی و بین المللی شناخته شده باشد بدش می آید؟

پس اگر کسب و کارتان در هیچ یک از شبکه های مجازی عضو نیست، همین امروز دست به کار شوید.

شبکه های اجتماعی، افزایش دهنده ترافیک ورودی

شبکه های اجتماعی، افزایش دهنده ترافیک ورودی

ترافیک همیشه هم بد نیس. اگر منظور از این ترافیک، تعداد مشتریان بالقوه باشد هم که اصلا بد نیست.

ولی نکته اینجاست که تبلیغات سنتی زمانیکه بخواهد نرخ ترافیک هدفمند ورودی را افزایش دهد، در برابر تبلیغات مجازی کم می آورد.

در تبلیغات مجازی، شما می توانید به صورت دقیق و تارگت شده کسانی را که به سمت سایت، فروشگاه و حتی پیج اینستاگرامی شما می آیند را کنترل کنید.

از این طریق نرخ ترافیک تارگت شده خود را افزایش می دهید و پول زیادی هم خرجش نکرده اید.

شبکه های اجتماعی، بهبود دهنده وب سایت کسب و کارها

شبکه های اجتماعی، بهبود دهنده وب سایت کسب و کارها

یکی از چیزهایی که گوگل بارها و با صراحت بیان کرده است اثرات شبکات اجتماعی در بهبود سئو سایت ها است.

فعالیت مداوم و مناسب در شبکه های اجتماعی و نیز لینک بودن این شبکات به وب سایتتان باعث می شود موتورهای جستجو شما را کسب وکاری فعال تلقی کنند.

همین امر باعث می شود سئو سایت بهبود پیدا کند.

زمانیکه سایتی دارای سئو بهینه است، کسانی که در گوگل کلمه ای مرتبط به کسب و کار شما را سرچ می کند، با احتمال بیشتری شما را پیدا خواهند کرد.

و این یعنی افراد بیشتری به سایت شما سر میزنند که ممکن است به مشتری هایتان هم تبدیل شوند.

همچنین بخوانید: ابزار بررسی سئو (SEO tools)

۰
nastaran zareie
Author: nastaran zareie

FavoriteLoadingافزودن به مورد علاقه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *