درس عبرت از شکست معروف ترین استارتاپ های هندی

پایداری استارت آپ شاید سخت ترین مرحله برای هر کارآفرین باشد.

در حالی که همه از کارآفرینی به عنوان میانبر پول درآوردن و ثروتمند شدن یاد می کنند .

 عدم اطمینان و فشار مداوم برای انجام یک مسئولیت بزرگ مثل حفظ کسب وکار، حتی برای سخت ترین افراد هم هست.

 براساس گزارش سال ۲۰۱۹ ، هر ساله بیش از ۵ میلیون استارتاپ تأسیس می شوند.

 با این حال ، تنها ۱۰٪ ، که فقط ۵۰۰۰۰۰ نفر است ، از این استارتاپ ها موفق هستند و بقیه با شکست روبرو هستند.

از این رو ، ما تصمیم گرفتیم تا به معروف ترین استارتاپ های هندی شکست خورده نگاهی بیندازیم و یک مطالعه مختصر در مورد شکست استارتاپ را انجام دهیم.

Yumist

سرو کردن غذاهای خانگی یکی از ایده های پر طرفدار امروزی است.

 Yumist یکی از استارتاپ های مشهور و ناکام این حوزه بود و در سال ۲۰۱۴ با هدف پوشش بخش وعده های غذایی روزانه در هند ، بازاری که عمدتاً استفاده نشده بود ، به بازار عرضه شد.

 بنیانگذاران  ین استارت آپ ،آلوک جین و ابیمانیو ماهشواری بودند که توانستند نزدیک به ۳ میلیون دلار بودجه جمع کنند.

استارتاپ شکست خورده هندی

چی شد که شکست خورد؟

 کیفیت و دقت پایین در مدل کسب و کار این استارتاپ از عمده دلایل شکست این استارتاپ است.

 همچنین بودجه کافی برای اجرای استارتاپ در دسترس نبود. بنابراین ، استارتاپ با شکست مواجه شد.

Roder

سفرهای درون شهری به یک نیاز اصلی تبدیل شده است . سفر روزانه ۱۰۰ کیلومتر یا بیشتر یک چیز عادی است.

این سفر ها ممکن است به هر دلیلی (موقعیت اداری ، گشت و گذار ، ملاقات با یک دوست و غیره )باشد.

چنین مسافرتهایی می تواند باعث ایجاد سوراخی در جیب شود.  و هزینه های شما را زیاد کند.

رودر (roder) توسط Abhishek Negi ، Ashish Rajput و Siddhant Matre در سال ۲۰۱۴ به منظور سهولت در مسافرت های درون شهری تاسیس شد.

 یکی از خدمات برجسته آن ، ارائه یک سفر با تقریباً نیمی از قیمت بازار بود.

 roder از استارتاپ های هندی شکست خورده

چی شد که شکست خورد؟

عدم توانایی در مقابله با هزینه های مشتری و همچنین به دلیل افزایش رقابت توسط سرمایه گذاری های باتجربه ای مانند Ola و Uber در این زمینه ، آنها نتوانستند انتظارات خود را حفظ کنند.

 داشتن یک رقیب بزرگتر با بودجه بیشتر باعث می شود کارآفرینان اعتماد به نفس خود را از دست دهند که این یکی از بزرگترین دلایل شکست کارآفرینی است.

در وبلاگ پین بخوانید:چه بر سر بامیلو آمد؟؟

MrNeeds

MrNeeds یک استارتاپ در حوزه مواد غذایی است که توسط Hitashi Garg ، Yogesh Garg ، Ravi Wadhwa و Ravi Verma تاسیس شد. آنها خدمات تحویل مواد غذایی بر اساس اشتراک را ارائه  می دادند.

مردم می توانستند به راحتی هزینه اشتراک خود را بپردازند و مواد غذایی خود را در تاریخ تعیین شده دریافت کنند.

MrNeeds مستقر در دهلی ، با بیش از ۱۰،۰۰۰ تحویل فقط در Noida عملکرد خوبی را برای این استارتاپ انجام داد.

MrNeeds  از استارتاپ های هندی شکست خورده

چی شد که شکست خورد؟

MrNeeds یکی از استارتاپ های هندی مبتنی بر اشتراک بود. از این رو ، این نوع پرداخت در بین مخاطبان هندی چندان خوشایند نبود.

 بنابراین ، آنها  با کمبود بودجه برای پایداری در بازار مواجه شدند.

همچنین ، ورود استارتاپ های دیگر در این حوزه که سرمایه بیشتری در اختیار داشتند مانند Grofers وBig Basket نیز می تواند یکی دیگر از دلایل عدم موفقیت آنها باشد.

RoomTonite

رزرو هتل لحظه آخری معمولاً در یک آشفتگی و ناامیدی به سر می برد. برای مقابله با این موضوع ، RoomTonite راه اندازی شد

 این استارتاپ ،حدود ۱٫۵ میلیون دلار بودجه دریافت کرده بود ولی در سپتامبر ۲۰۱۷ کار خود را متوقف کرد.

در کل ، این استارتاپ طی مدت سه سال رشد بسیار خوبی داشت ولی در نهایت شکست خورد.

از استارتاپ های هندی شکست خورده

چی شد که شکست خورد؟

داشتن رقبای بسیار قدرتمندی مانند Makemytrip و OYO یکی از دلایل عدم موفقیت بود.

دلیل مهم دیگر عدم موفقیت Roomstinite ، بحران اعتباری بود. مواجهه با کاهش ناگهانی در دسترس بودن وام ، بحران اعتبار نامیده می شود.

 Roomstonite تا سال ۲۰۱۶ با بحران اعتباری روبرو شد که اجازه شکوفایی و رشد را از او گرفت.

در نتیجه

در اینجا ما  میتونیم دلایل متداول شکست استارتاپ های هندی رو به اختصار بیان کنیم.

کمبود بودجه:  کمبود سرمایه و بودجه کافی از عمده ترین دلایل شکست استارتاپ هاست.

رقبای قدرتمند: رقبا میتوانند به راحتی بازار را از دست شما بگیرند و شما شکست بخورید.

زمینه فرهنگی: گاها نبود زمینه فرهنگی باعث شکست در روند رشد کسب و کار شما میشود یا باید تا زمان مناسب صبر کنید یا به آموزش مشتریان خود بپردازید.

۰ FavoriteLoadingافزودن به مورد علاقه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *