دورکاری چگونه می تواند بر سلامت ذهن شما تأثیر بگذارد وآن را بهبود بخشد

در کنفرانسی که اخیراً در مورد قدرت ذهن صحبت کردم ، یکی از حضار پرسید: “آیا کار از راه دور باعث می شود شما از نظر ذهنی قوی تر یا ضعیف تر شوید؟”

مانند هر شرایطی ، کار از راه دور ممکن است قدرت ذهنی شما را تقویت یا کاهش دهد.

این همه بستگی به نحوه پاسخ دادن به آن دارد.

برای برخی از افراد ، کار از راه دور احتمالاً به آنها کمک می کند تا ماهیچه های ذهن آنها بیشتر فعالیت کند.

با این حال ، برای بعضی ها، کار از راه دور ممکن است قدرت ذهن آنها را از کاهش دهد.

اما قبل از اینکه به این موضوع بپردازیم که کار از راه دور به طور خاص روی عضله ذهنی شما چگونه تأثیر می گذارد ، مهم است که بدانید قدرت ذهنی چیست.

قدرت ذهنی شامل سه عامل است :

افکار : با قدرت ذهنی بیشتر، شما قادر خواهید بود به شک ها و تردیدهای خود پاسخ دهید ، در هنگام اشتباه خود راسرزنش کرده و سپس دلداری می دهید و در صورت نیاز به صحبت ، به خود محبت می کنید.

احساسات : عضلات ذهنی با ماهیچه های بزرگتر به تنظیم احساسات شما کمک می کنند. این به معنای تکیه بر مهارت هایاست که شما در شرایط سخت اتخاذ می کنید و اینکه چگونه در شرایط پیچیده قادر خواهید بود شرایط را بهبود ببخشید.

رفتار : تقویت ذهن به شما کمک می کند تا اقدامات مثبتی انجام دهید ، مانند فشار آوردن به خود برای انجام کارهای سخت ، روبرو شدن با ترس های خود و مقاومت در برابر وسوسه ها.

لازم است به این فکر کنید که چگونه کار از راه دور می تواند به طور ویژه بر این مناطق تأثیر بگذارد. در اینجا سه عامل اصلی مرتبط با کار از راه دور و چگونگی تأثیر آنها بر قدرت ذهنی شما را بیان می کنیم :

انعطاف پذیری

سلامت ذهن

کار از راه دور به طور معمول شامل یک برنامه منعطف است.

به عنوان مثال ، ممکن است کنترل بیشتری داشته باشید که روز شما چه زمانی شروع می شود یا مثلاً چه وقت قرار است که استراحت کنید.

این افزایش انعطاف پذیری ممکن است به شما امکان دهد وقتی احساس می کنید در بهترین حالت و شرایط کار می کنید ممکن است به کارایی و اثربخشی شما کمک کند. اگر فاقد نظم و انضباط باشید ،با این روش متوجه می شوید که کجای کارتان اشتباه است و شما را به دردسر می اندازد.

برای استفاده از انعطاف پذیری در ساخت عضلات ذهنی ، برنامه ای را ایجاد کنید که به بهترین وجه از عادات سالم شما پشتیبانی کند ، به شما کمک می کند تا از عادت های ناسالم خلاص شوید و به شما این امکان می دهد وقتی کاربیشتری دارید انرژی انجام آنها را داشته باشید.

و حتی اگر نسبت به برنامه خود انعطاف پذیری نداشته باشید ، کار از راه دور احتمالاً آن را جور دیگری پیش می برد.

ممکن است شما بتوانید کارها را اینطور کنترل کنید حتی وقتی که روی نیمکت در لباس های ورزشی نشسته ایو و کار می کنید و یا درکافی شاپ وقتی یک کت و شلوار به تن دارید.

به دنبال راه هایی برای استفاده از انعطاف پذیری به نفع خود باشید.

همچنین در وبلاگ پین بخوانید : ۴ عادت که می تواند باعث بهبود حافظه شما شود و مغز شما را برای کار مانند عضله تمرین دهد

مراقبت از خود

سلامت ذهن

برای برخی افراد ، کار از راه دور کمک به برنامه رفتن سالن بدنسازی ، گذراندن وقت با خانواده و ایجاد برنامه برای داشتن خواب سالم است.

با این حال ، برای بعضی ها ، کار از راه دور به معنای این است که هرگز نتوانید کارها را تمام کنند.

این افکار در دهن آنها مانند یک ویروس به زمان و مکان شخصی آنها حمله می کند و استرس بی حد به زندگی آنها می افزاید.

بنابراین اگر از خانه کار می کنید ، ایجاد یک روند مراقبت از خود مهم است.

از این گذشته ، اگر از بدن خود غافل شوید، نمی توانید یک ذهن قوی داشته باشید.

اگر قرار است از کار از راه دور به عنوان فرصتی برای ساختن عضله ذهنی استفاده کنید ، پس در جهت ایجاد روال خودمراقبتی سالم تلاش کنید.

برای ساعات کاری خود محدودیت بگذارید، زمان را برای ورزش اختصاص دهید ، یک رژیم غذایی سالم داشته باشید و برای تمرینات قدرتی ذهنی (مثل مدیتیشن و قدردانی) وقت بگذارید.

زمانی برای تنهایی

سلامت ذهن

برخی افراد کار از راه دور را فرصتی عالی برای کار کردن مستقل می دانند.

برخی دیگر آن را بسیار ایزوله می دانند.

تنها بودن با خودتان این فرصت را به شما می دهد تا انتخاب کنید که چگونه وقت خود را بدون تأثیر بیرونی سپری کنید.

تنهایی همچنین می تواند فرصت هایی را برای شما فراهم کند تا ذهن خود را پاک کنید ، از افکار منفی خود راحت شوید و از اوقات آرام لذت ببرید.

از ساخت زمان هایی برای تنها بودن برای خود ، از وقت خود به عنوان فرصتی برای ایجاد قدرت ذهنی استفاده کنید.

چند دقیقه دستگاه های دیجیتالی خود را خاموش کنید ، با افکار خود تنها باشید و در آرامش خود غرق شوید.

با این حال ، اگر این مسئله را کار و زندگی شخصی خود بضورت تعادل در نیاورید، تنهایی برای شما نتیجه عکس خواهد داشت و شما را از داشتن یک ذهن قوی و منعطف پذیر محروم می کند.

سپری کردن وقت با افرادی که از شما الهام می گیرند ، به چالش می کشند و از شما حمایت می کنند ، مهمترین ویژگی برای ساختن یک زندگی است که به شما کمک می کند تا آنجا که می توانید قوی باشید.

بنابراین مطمئن شوید که زمان زیادی را برای بودن در اجتماع نیز برنامه ریزی می کنید.

این که آیا هر روز صبح با یک دوست قهوه می نوشید ، یا در هفته چند روز به مطب می روید ، گذراندن وقت با افراد مثبت می تواند به شما در رشد ذهنتان کمک کند.

همچنین در وبلاگ پین بخوانید : ۳ علامت که نشان دهنده با استعداد بودن شماست و چطوری میشه از آنهااستفاده کنید

عضله ذهنی خود را پرورش دهید :

کار از راه دور می تواند فرصتی فوق العاده برای رشد قوی ذهنی فراهم کند.

خود را به چالش بکشید و از همه مهمتر برای خودتان وقت بگذارید و زمان هایی را برای حرف زدن با خود تنظیم کنیدو این را بدانید که همواره باید درکنار خودتان باشید و اولویت همیشه خود شمایید.

۰
amir mohammadbeigi
Author: amir mohammadbeigi

من مینویسم که تو بخونی.....

FavoriteLoadingافزودن به مورد علاقه

من مینویسم که تو بخونی.....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *