۴ عادت که می تواند باعث بهبود حافظه شما شود و مغز شما را برای کار مانند عضله تمرین دهد

به گفته Jim Kwik ، متخصص بهینه سازی حافظه ، دو کلمه است که اگر آنها را به زبان بیاورید هزینه زیادی را در تجارت برای شما به بار می آورد: “من فراموش کردم”.

پنج شنبه در رویدادی در شهر نیویورک برای کتاب بعدیش با عنوان “بی حد و مرز”صحبت کرد.

Kwik در این جلسه در مورد چگونگی افزایش مهارت های شبکه و بهره وری با به حداکثر رساندن توانایی های صحبت کرد.

Kwik ، “مربی ذهن ” که سابقه کار و مشاوره با افراد مشهوری از جمله بازیگر ویل اسمیت و رهبران گوگل و نایک همکاری کرده است، دلیل این عنوان کتاب خود را توضیح داد: او معتقد است که پتانسیل ذهن انسان اساساً نامحدود است .

کیویک در این باره گفت ، شما باید شروع به درمان مغز خود مانند یک عضله کنید.

در اینجا چهار توصیه برتر وی در مورد چگونگی تقویت آن آمده است :

مغز خود را آموزش دهید

 بهبود حافظه

Kwik گفت اگر مغز خود را مانند عضله نمی دانید ، احتمالاً مانند یک فنجان به آن فکر می کنید و به احتمال زیاد احساس می کند که سرریز است.

وی این را “طوفان دیجیتالی” نامید ، جایی که حاصل کار مغزهای ۲۰۰۰۰۰ ساله ما باعث پیشرفت چشمگیر فن آوری ها تا به امروز شد است.

برای مقابله با این امر ، Kwik توصیه می کند که بصورت هفتگی ۳۰ دقیقه ، تکنیک “فضای سفید” را در تقویم روزانه خود شروع کنید، همه اعلان ها و خبرهای غیر ضروری را کنار بگذارید و خاموش کنید و شماره تلفن اشخاصی را که با آنها صحبت می کنید را به طور مرتب به خاطر بسپارید.

کویک گفت ، حتی این کار کوچک می تواند عضله حافظه شما را برای پردازش و حفظ اطلاعات بیشتر آموزش دهد.

استدلال کویک در این باره : “اینکه چقدر می توانید درآمد کسب کنید ، به آنچه می توانید یاد بگیرید بستگی دارد.”

غذای مغز را بخشی از رژیم خود قرار دهید

 بهبود حافظه

Kwik در کتاب خود با عنوان “غذاهای بی حد و حصر” خوردن یا نوشیدن برای سلامتی مغز به این موارد اشاره می کند:

آووکادو ، زغال اخته ، بروکلی ، سبزیجات برگ ، گردو ، روغن نارگیل ، تخم مرغ ، زردچوبه ، ماهی سالمون ، آب و شکلات تلخ .

به یاد آوردن این لیست از غذاها ، یک تمرین تمرینی مغز دیگر است. اگر یادآوری آنها دشوار است ، Kwik می گوید از تکنیکی که او را PIE می نامد استفاده کنید :

مکانی را (P) که در آن چیزی قرار دارد تجسم کنید. ( Place )

تصویری (I) ایجاد کنید که با آن همراه باشد ( Image )

و حالا آنها را مانند طناب به هم بپیچید ( Entwine  )

اگر می خواهید به یاد داشته باشید که زغال اخته یک غذای خوب برای مغز است ، تصور کنید آنها را از بینی خود بیرون می آورید!

برای بیاد آوردن سبزیجات مغزی مانند کلم، تصور کنید که برگ های کلم مانند لباس یک سرباز انگلیسی در دوقرن پیش در تن شماست !

وی با بیان اینکه کودک بودن و بازیگوش بودن می تواند به شما کمک کند گفت: “اگر این طرز فکر و تجسم کردن باعث خندیدن شما شود ، پس ذهن شما دارد آماده می شود به یاد خواهید آورد و این را بدانید :

“بهترین زبان آموزان چه کسانی هستند؟ بله بچه ها”

همچنین در وبلاگ پین بخوانید : جاه طلبی می تواند رمز موفقیت برای زنان در شغلشان باشد

مشکلات خود را در خواب حل کنید

 بهبود حافظه

یکی دیگر از راه های هک مغز چیست؟ هنگام خواب این کار را انجام دهید.

Kwik از جمعیت پرسید که آیا کسی زنگ گوشی خود را برای صبح روز بعد تنظیم کرده است و درست قبل از به صدا در امدن زنگ از خواب بیدار شده باشد ؟

او گفت : ” اگر بتوانید مغز خود را برای انجام این کار آموزش دهید پس می توانید کارهای دیگری راهم به راحتی به ذهن خود آموزش دهید “.

پیشنهاد او این است که : قبل از خوابیدن ، برای مغز خود چالشی را انتخاب کنید و ببینید که آیا پاسخ آن باعث می شود که از خواب بیدار شوید یا خیر.

حتماً یک دفتر را در کنار تخت خود داشته باشد.

اگر مشکلی را در خواب خود حل کردید، می توانید بلافاصله آن را در دفترتان ثبت کنید.

کویک خاطرنشان کرد: بخشی از بهبود حافظه شما تمرین فراخوانی ذهن است.

صحبت کردن های منفی

 بهبود حافظه

Kwik برای کاهش اضطراب راه حل هایی مانند مدیتیشن و نفس های عمیق را توصیه می کند و می گوید : استرس مزمن به معنای واقعی کلمه می تواند مغز شما را کوچکتر کند.

Kwik همچنین توصیه کرد که ANT ها در ذهن خود له کنید ANTها همان Automatic Negative Thoughts هستند، عبارتی که در اوایل دهه ۹۰ توسط دکتر مشهور و نویسنده Daniel Amen ساخته شده بود.

وی گفت که احاطه خود با یک “گروه همکار مثبت اندیش” به شما کمک می کند تا نگرش منفی را از اطراف و مرزهای خود دور کنید.

۰
amir mohammadbeigi
Author: amir mohammadbeigi

من مینویسم که تو بخونی.....

FavoriteLoadingافزودن به مورد علاقه

من مینویسم که تو بخونی.....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *