ماری اسمیت ملکه درخشان فیسبوک

جهانی که امروز در آن زندگی میکنیم هر ثانیه در حال تحول است .امروز جهان واقعی به موازات جهان مجازی قدم برمیدارد چرا که وابستگی آن ها بهم غیرقابل انکار است.اقتصاد جهانی در دنیای رسانه در حرکت است و بزرگ ترین رهبران امروز رهبران فکر رسانه هستند.آن ها تصمیم میگیرند که چه چیزی را مهم تر از دیگری بدانند و تجارت اینترنتی چه سمت وسویی داشته باشد.

اما آن ها ار کجا می آیند و چگونه فکر میکندد امری است که نیاز به آشنایی با هر یک از آن ها دارد.هرکجا که نامی از بزرگان فکری رسانه باشد نام ماری اسمیت میدرخشد. در ادامه با ما همراه شوید تا بدانیم یک رهبر رسانه چگونه شکل گرفته است.

ماری اسمیت یکی از برجسته ترین متخصصان جهان در زمینه بازاریابی فیس بوک به عنوان “ملکه فیس بوک” شناخته می شود.

قدرت او در شکل دهی دیجیتال مارکتینگ به حدی است که نام او در لیست هفت زن سازنده  بازاریابی دیجیتال است.همچنین از بزرگ ترین اینفلوئنسر های دنیاست. محبوبیت او تا حدی است که سالانه هزاران نفر از صاحبان کسبو کار  و متخصصان رسانه اجتماعی در سخنرانی های او شرکت میکنند.

ماری اسمیت راهی میشود:

وی با اصلات اسکاتلندی­ ـ کانادایی در اسکاتلند زندگی میکرد. او درباره خودش اینگونه میگوید:

خانواده من هرگز واقعاً پول زیادی نداشتند. من چهار خواهر داشتم و پدرم خودش پنج دختر را بزرگ کرد. هیچ وقت به دانشگاه نرفتم. من در تمام عمرم کار کردم و اولین شغلم را در ۱۶ سالگی داشتم. از سالهای نوجوانی ، همیشه عطش دانش ، عشق به پیشرفت شخصی و رشد معنوی را داشته ام.

من قصد داشتم یک تجارت آموزشی سمینار را ارائه دهم. مهارتهای ارائه را آموختم ، کلاسهای خواندن زبان بدن را فرا گرفتم و  تقریباً کل سال ۱۹۹۸ را برای تهیه برنامه کسب و کار ، ساخت بروشور و کارت ویزیت و ایجاد یک وب سایت تلاش کردم.

من عاشق تعریفی از  شانس هستم که می گوید آماده سازی فرصت است. من تقریباً یک سال را برای جمع آوری یک برنامه تجاری گذرانده بودم و جهان به من گفت ، ” ، قرار نیست این کار را در اسکاتلند انجام بدی  به سن دیگو بیا وکارتو شروع کن. “

در بانک به فکر وام گرفتن بودم که دوست قدیمی بامن تماس گرفت که بیا سن دیگو بیا و کارت را آغاز کن.راستش را بخواهید من حتی پول بلیط هم نداشتم و دوستم آن را هم برای من تهیه کرد. با ۵۰ دلار راهی سن دیگو شدم و تنها سی روز وقت داشتم که دلیلی برای ماند پیدا کنم وگرنه گذرنامه من باطل میشد.

چون پدرم نانوا بود و قبلا کلاس شیرینی پزی رفته بودم به آگهی روی در یک نانوایی توجه کردم که فقط یه کارگر موقت برای تزیین کیک ولنیاین میخواست!

واز همان جا تمام تلاش خودم را انجام دادم.

ماری اسمیت

ماری اسمیت کار خود را با بر عهده گیری  کسبوکارهای کوچک در فیس بوک شروع کرد. و در حال حاضر حدود۵۰۰k دنبال کننده در فیس بوک دارد.

همچنین بخوانیم:اتحاد فیسبوک و اینستاگرام برعلیه ویروس کرونا

ماری اسمیت در پاسخ به این پرسش که چگونه به فیسبوک رسید میگوید:

فکر میکنم همه چیز از بعد ازدواجم شروع شد.در سال۲۰۰۹ ازدواج کردم و در زمینه بازاریابی مشاوره میدادم و راضی هم بودم.تا شروع کردم از سفر هایی که میرویم محتوای اینترنتی تولید کنم با این نام که میدونی الان ماری کجاست؟ واین موضوع شاید نقطه رساندن من به فیس بوک بود.

چرا فیس بوک را انتخاب کردید؟

این یک انتخاب متقابل بود. فیس بوک در زمان مناسب فرصتی  برای چگونگی پیشرفت شغلی و استعدادهایم در اختیارم قرار داد . دو موضوع در کار برای من اهمیت زیادی داشت: عشق من به مردم ، عشق من به فناوری  و فیس بوک فرصت مناسبی بود.

در اوایل دهه۲۰۰۰ من به عنوان مشاور تجاری با موفقیت کار می کردم. در سال ۲۰۰۷دعوت شدم که در تیم تست بتا از برنامه ای به نام Podclass قرار بگیرم ، سایتی که می توانید در آن دوره ببیند و تدریس کنید.

راستش را بخواهید وقتی فیس بوک آمد خیلی به آن تمایلی نداشتم وفقطز میگفتم خب یک شبکه اجتماعی است.اما وقتی سایت را باز کردم ، باید به شما بگویم که یکی از آن لحظه های تعیین کننده زندگی  من بود.فکر کردم یک ثانیه صبر کن !این چیزی شبیه به mySpace نیست ، به نظر نمی رسد مانند Linkedin باشد. این احساس منحصر به فرد و متفاوت است.

چیزی که بیش از هر چیز من را هیجان زده کرده است این است که افرادی که سالها دوست داشتم آنها را تحسین کنم ، کتاب هایشان را بخوانم ، افراد مشهور ، افرادی که واقعاً به دنبالش می گشتم ، به طور ناگهانی با آنها در فیس بوک دوست هستم  و میتوانم حرف بزنم .

شما یک کار شگفت انگیز برای ماندن در بالای اخبار فیس بوک و اشتراک گذاری از منابع متنوع انجام می دهید. چگونه می توانید به  همه بخش های وب دسترسی پیدا کنید؟

فیس بوک

راستش را بخواهید دلم میخواست خودم را یک آدم فوق بشری بدانم وبگویم همه کار من است اما دستیار دارم.

 نکته مهم اینست که من به دلیل کسب درآمد از طریق تبلیغات ، محتوا را تأیید نمی کنم ، باید یک سایت بیشتر از گوشت و ماده ،قلب داشته باشد.من به خصوص دوست دارم که کانون توجه شرکت ها و وبلاگ نویسان جدید را به خودم جلب کنم.

من نمیخواهم یک صرفا یک سایت باشم . من نمی خواهم یک توییتر هم باشم.

بنابراین من طی سالها معیارهایی را تدوین کرده ام که برای من ، ارزشهای من و شرکتم بسیار خاص است. و مدیر محتوای آنلاین من ، آنا ، یک کار شگفت انگیز انجام می دهد. او واقعاً نحوه انتخاب محتوا را با دقت تعیین میکند.

او و من همیشه برای داشتن منابع جدید باید حواس جمع باشیم . آنا محتوا را پیدا می کند. او کسی است که منابعی را که من و او با آن توافق کرده ایم می خواند – او هر روز صد منبع خوب را شناسایی میکند  و بعد از بررسی من به اشتراک گذاشته میشود.

من منبع آگاه خودم هستم. من لیست توییترم را تهیه کرده ام ، لیست فیس بوک خود را با ۱۳۰ منبع مختلف خبری دریافت کرده ام ، که اگر بیشتر از این باشد ، حداقل ۳ بار در روز آن را  نگاه می کنم. من تمام وبلاگ های فیس بوک را بررسی می کنم ، در یک گروه رسانه ای فیسبوک هستم ، و من اغلب اولین کسی هستم که درباره چیزها می شنوم.

بعضی شب فکر اینکه چیزی را دیر متوجه شوم مرا بیدار نگه میدارد!

آیا شبکه بزرگ بعدی رسانه های اجتماعی در حال ظهور را می بینید که بتواند با فیس بوک رقابت کند یا توسط Facebook فتح شود؟

ماری اسمیت

شبکه اجتماعی جدیدی وجود نخواهد داشت که فیس بوک را به دام انداخته بیندازد. فیس بوک به یک عادت روزمره و روانی تبدیل شده است. اخیراً در حال جستجوی لیستی از اکتساب های فیس بوک در ویکی پدیا بودم و دیدم که فیسب بوک واقعا موفق بوده است.

من امیدوار بودم  که Google+ می تواند واقعاً خوب عمل کند و در این فضا رقیب سرسختی باشد ، اما نشد. در گوگل روی  هوش مصنوعی و واقعیت مجازی کار میکنند. بدیهی است که این بخش از  فیس بوک جدا هستند ، اما من تضمین می کنم نوعی ادغام با  فیس بوک هم  وجود خواهد داشت. فیس بوک جایی است که همه داده های کاربر را جمع می کند و نمودار اجتماعی نیز در اختیار دارد.

بیشتر بخوانیم:چی شد کشتیش؟ آقای قاضی، نمیدونست اینستاگرام برای فیس بوکه!

ماری اسمیت امروزه یکی از فعال ترین مدرسان سریال Boost Your Business در ایالات متحد است و کتابی با نام (یک ساعت در روز) است.

۰ FavoriteLoadingافزودن به مورد علاقه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *