۷ راه برای ارائه خدمات عالی به مشتریان

بهبود مهارت های خدمات مشتری می تواند به شما کمک کند تا در بسیاری از موقعیت ها سرآمد باشید و کسب وکار خود را رشد دهید ، به خصوص برای افرادی که در فروش ، خدمات مشتری ، مشاوره ، خرده فروشی ، مواد غذایی و آشامیدنی یا تبلیغات و بازاریابی فعالیت می کنند.

خدمات مناسب مشتری باعث می شود مشتری ها به شما و سازمان شما وفادار باشند. در این مقاله ، هفت روش برای کمک به شما در ارائه خدمات عالی به مشتری را مطرح خواهیم کرد.

خدمات مشتری چیست؟

خدمات مشتری کمکهایی است که یک کسب وکار و کارمندان آن به افرادی که از محصولات و خدمات آن استفاده یا خریداری می کنند ، ارائه می دهند.

خدمات مشتری می تواند از کمک به مشتریان در زمینه خرید تا حل مشکلات آنها بصورت آنلاین باشد. متخصصان خدمات به  مشتری وظیفه دارند اطمینان حاصل کنند که مشتریان تجربه خوبی از خرید خود داشته اند و نیازهای خود را برآورده کرده اند.

خدمات به مشتری

این مجموعه مهارتی است که کارفرمایان برای آنها ارزش قائل هستند ، بنابراین توسعه مهارت های خدمات به مشتری می تواند به شما در پیشرفت کار خود کمک کند.

۷ راه برای ارائه خدمات عالی به مشتری

برای تبدیل شدن به یک متخصص حرفه ای در زمینه خدمات مشتری ، این ۷ روش را امتحان کنید:

۱٫ دوستانه رفتار کنید:

مهمترین قاعده در ارائه خدمات عالی مشتری ، دوستانه بودن است. سعی کنید با یک لبخند به مشتریان سلام کنید و همیشه مودب و محترم باشید.

کمک یا توصیه هایی با توجه به نیازهای مشتری و قبل از درخواست و پرسیدن مشتری ارائه کنید.

۲٫ به موقع پاسخ دهید

یکی دیگر از عوامل خدمات پسندیده مشتری ، به موقع بودن پاسخ های شما است. مشتریان از پاسخ سریع به سوالاتشان ، به خصوص هنگامی که درخواستی دارند که حساس به زمان باشد ، قدردانی می کنند.  برای خدمات خوب مشتری ، سعی کنید طی ۲۴ ساعت تمام تماسهای تلفنی و ایمیل ها را پاسخ دهید.

پاسحگویی به مشتریان

۳٫ محصول یا خدمات خود را بشناسید

برای ارائه خدمات عالی به مشتریان خود ، باید از هر جنبه ای از محصول یا خدمتی که می فروشید آگاه باشید.

 در حالت ایده آل ، شما قادر خواهید بود در مورد ویژگی ها و کاربردهای آن بحث کنید ، و به مشتریان خود مزایای استفاده از محصول یا خدمات خود را نشان دهید و هرگونه کار صحیح را برطرف کنید.

در وبلاگ پین بخوانید:هر آنچه که لازم است درباره IOT بدانیم

۴٫ به مشتریان خود گوش فرا دهید

گوش دادن یکی از ساده ترین راه ها برای ارائه خدمات عالی به مشتری است. گاهی اوقات مشتریان فقط نیاز به شنیدن دارند ، بنابراین حتماً به طور جدی به آنچه می گویند گوش فرا دهید.

 آنها ممکن است یک نکته ریز را بیان کنند که می توانید از آنها برای بهتر شدن محصول یا خدمات خود استفاده کنید. با گوش دادن دقیق ، می توانید دقیقاً آنچه مشتری شما از شما درخواست دارد را درک کنید.

۵٫ تشکر کنید

یک “تشکر” ساده می تواند در هنگام ارائه خدمات به مشتری مسیری طولانی را طی کند. مشتریان غالباً قدردانی صمیمانه را به خاطر می آورند ، و به آنها یادآوری می کند که چرا شرکت شما را انتخاب کرده اند و یا در فروشگاه شما خرید می کنند.

گفتن از شما متشکرم بعد از هر معامله راهی آسان برای ارائه خدمات عالی به مشتری است. در اینجا چند روش دیگر وجود دارد که می توانید از مشتریان برای تجارت خود تشکر کنید:

ارسال یک یادداشت” با تشکر از شما”:

ارسال یادداشت دست نویس تشکر روشی منحصر فرد است که به مشتریان خود نشان می دهید چقدر از آنها قدردانی می کنید.

 بعلاوه ، در دنیای دیجیتال امروز ، ارسال کارت از طریق ایمیل ، نیز امکان پذیر است.

مشتری دوستی

نمونه رایگان ارائه دهید:

دادن نمونه رایگان به مشتریان خود یک روش عالی برای گفتن” ازشما متشکرم” است ، زیرا دو مزیت دارد.

 اول : مشتریان اغلب وقتی چیزی را به صورت رایگان دریافت می کنند احساس قدردانی می کنند.

 دوم :اگر به دنبال تبلیغ کالای جدید هستید ، یک نمونه رایگان راهی عالی برای به دست آوردن آن در دست مشتریانی است که به احتمال زیاد آن را خریداری می کنند.

اضافه کردن هدیه به بسته خرید مشتری شما روشی مناسب برای گفتن “از شما متشکرم”است. گزینه ها می توانند شامل آب نبات ، برچسب یا هدیه کوچک تبلیغاتی باشند.

تخفیف ویژه ارائه دهید.

اگر علاقمند به تشکر از مشتریان وفادار هستید ، در نظر بگیرید که تخفیف ویژه ای به آنها اختصاص دهید. یک راه برای انجام این کار این است که بلافاصله پس از خرید تخفیف به آنها پیشنهاد دهید.

این راه نه تنها از آنها بخاطر خریدشان تشکر می کند ، بلکه می تواند دلیل بر فروش بیشتر نیز بشود.

۶٫ مشتریان خود را بشناسید

ارائه خدمات عالی به مشتری یعنی دانستن اینکه مشتریان شما چه کسانی هستند و چه می خواهند. وقتی درک بهتری از مشتریان خود داشته باشید و چه چیزی آنها را هدایت می کند ، ارائه خدمات مشتری مورد نیاز به آنها آسان تر خواهید بود. در اینجا چند نکته در مورد چگونگی بهتر شناختن مشتریان خود آورده شده است:

از مشتریان بپرسید:

 پرسیدن چند سوال ساده از مشتری ، ساده راه برای یافتن با دیدن است. این ارائه دهنده یک راه عالی برای شما برای دسترسی به موقعیتهای مختلف است که می توانید از خود جدا شوید.

نظرسنجی از مشتریان

از رسانه های اجتماعی استفاده کنید

 بسیاری از رسانه های اجتماعی بینشهایی راجع به آنچه مشتریان شما دوست دارند ، عادات آنها و آنچه می خرند ، ارائه می دهند. همچنین می توانید از پست های موجود در صفحات رسانه اجتماعی خود استفاده کنید تا مشتریان خود را بهتر بشناسید ونظر مشتریان را نسبت به محصولات یا خدمات خود بدانید که چه چیزی را دوست دارند و چه چیزی را دوست ندارند.

انجام نظرسنجی

نظرسنجی  روش خوبی برای بدست آوردن بازخورد صادقانه از مشتریان و کسب اطلاعات خاص در مورد خواسته ها و نیازهای آنها است.

۷٫ بر روابط متمرکز شوید

رابطه مثبت با مشتریان به شما کمک می کند تا از خرید مجدد آنها اطمینان حاصل کنید. نشان دادن اینکه به آنها اهمیت می دهید ممکن است وفاداری و قدردانی آنها را القا کند.

 شما می توانید خدمات شخصی سازی شده ارائه دهید ، به آنها خوش آمد گویی کنید و از مکالمات قبلی یادداشت برداری کنید تا دفعه بعد که ملاقات کنید می توانید به آن اطلاعات مراجعه کنید.

۰ FavoriteLoadingافزودن به مورد علاقه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *