وقتی انگیزه اصلی از سفرتان چشیدن طعم غذای ممالک دیگر می شود

هر وقت برای تعطیلات اخر هفته و یا سال نو برنامه ریزی می کنیم به ویژه اگر یک ایرانی اصیل باشید به این فکر میکنید که کدام مقصد طبیعت زیباتر، دارای پاساژ های شیک تر و یا احتمالا امکانات تفریحی و سرگرمی بیشتری دارد. اما جالب است بدانید که خیلی از مردم هستند که تنها انگیزه شان از سفر کردن چشیدن طعم غذای کشوری های دیگر است. در این مقاله با پین استارتاپ همراه باشید تا باهم به بررسی خوشمزه ترین نوع گردشگری بپردازیم.  

گردشگری غذا، داغ ترین نوع گردشگری در جهان

وقتی انگیزه اصلی از سفرتان چشیدن طعم غذای ممالک دیگر میشود.

رشد شدیدگردشگری غذا و نیز استقبال مردم از این نوع ویژه گردشگری باعث شده است بسیاری از کشورها آن را به عنوان یک منبع درآمدی جدید و جذاب در نظر بگیرند. تصاویر عیب و غریب و وسوسه برانگیزی که این روزها هم در شبکه های اجتماعی از انواع و اقسام غذاها، نوشیدنی ها، دسر ها و … می بینیم قطعا در رشد سریع این صنعت نقش داشته اند. در گردشگری غذا بر خلاف طبیعت گردی هدف از سفر چسیدن غذاهای محلی و اشنا شدن با ان کشور از طریق چسیدن آن است. شاید همین جدید بودن هدف از سفر باعث شده باشد که گردشگری غذا به صنعتی با سود خالص ۲۰۰ میلیارد دلار تبدیل شود.

فعالین حوزه گردشگری برای گسترش گردشگری غذا چه نقشی میتوانند ایفا کنند؟

وقتی انگیزه اصلی از سفرتان چشیدن طعم غذای ممالک دیگر میشود.

با توجه به جدید بودن گردشگری غذا، آژانس های گردشگری، هتل ها و سایر فعالین این صنعت می توانند با معرفی محل هایی که به منظور جذب گردشگران داخلی و خارجی کاربرد دارند به گسترش آن کمک کنند. یک مثال موفق از این حالت، هتل های چهار فصل موجود در چین است. این هتل ها با ارائه انواع مختلفی از غذاهای محلی فرصتی بی نظیر را برای گردشگران غذا ایجاد کرده است. این گردشگران می توانند با اقامت در این هتل ها، علاوه بر امتحان کردن غذاهای چینی با فرهنگ این کشور بزرگ نیز آشنا شوند.

همچنین بخوانید: ۷ تأثیر منفی غذاهای چرب بر روی بدن شما

تاثیر شبکات اجتماعی بر گسترش گردشگری غذا

وقتی انگیزه اصلی از سفرتان چشیدن طعم غذای ممالک دیگر میشود.

به احتمال زیاد شما هم تصاویر جذاب صبحانه های شناور بر روی آب به عنوان تصاویری وایرال شده در شبکات اجتماعی به ویژه اینستاگرام شناخته می شوند را دیده اید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید بسیاری از کشورهای رو به رو با صرف هزینه ای برای فعالیت بر روی شبکات اجتماعی موفق به کسب درامدهای چندین میلیارد دلاری از راه جذب گردشگران شده اند.  یوتیوب نیز در یکی از گزارش های منتشر شده است بیان نموده ویدئوهایی که با نام و هشتگ هایی همچون غذا و دستور پخت غذا منتشر می شوند از شانس بیشتری برای دریافت بازدیدهای بالا و حتی وایرال شدند برخوردارند. اینستاگرام نیز اعلام نموده است که سه هشتگ پرطرفدار مربوط به غذا( Food, #Foodie, #Nom) بیش از ۲۰ میلیون بار استفاده شده اند.

 این شبکه پرمخاطب همچنین اعلام کرده است که پیج های منتشرکننده محتواهایی با موضوعیت غذا در جذب فالوور بسیار موفق هستند و همچنین در صورت استفاده از لوکیشن و معرفی محل، مخاطبان بسیاری را به طور غیر مستقیم به آنجا آورده اند.

کلاس ها و ورکشاپ های آشپزی، بخشی بزرگ از گردشگری غذا

وقتی انگیزه اصلی از سفرتان چشیدن طعم غذای ممالک دیگر میشود.

بسیاری از کشورها از گذشته به دلیل غذاهای لذیذ خود معروف بودند. کشورهایی مانند ژاپن، فرانسه و ایتالیا با شناسایی به موقع ظرفیت عظیم موجود در گردشگری غذا و نیز برگزاری کلاس های آموزشی به گسترش گردشگری غذا کمک کرده اند. آن ها همچنین با برگزاری چنین کارگاه هایی علاوه بر کسب درآمدهای قابل توجه، موفق شده اند به معرفی کشور، فرهنگ و سرآشپزان خود بپردازند.

در وبلاگ گروه گردشگری سلامت پارس بخوانید: اهمیت رنگ ها در میوه ها و سبزیجات

و اما کلام آخر

وقتی انگیزه اصلی از سفرتان چشیدن طعم غذای ممالک دیگر میشود.

بدون شک ایران یکی از کشورهایی است که می تواند با تمرکز بر روی گردشگری غذا به درامد زایی بسیاری دست یابد. با توجه به نظر گردشگرانی که تاکنون با اهدافی غیر از گردشگری غذا به ایران سفر کرده اند درمی یابیم غذاهایی همچون کباب، قرمه سبزی و آبگوشت فرصت های مناسبی را برای معرفی شدن در سطح جهان دارند. اما متاسفانه علی رغم درآمد زا بودن این بخش توجه زیادی به آن نشده است. پس اگر به فکر راه اندازی کسب و کاری هستید یا آژانس گردشگری دارید شاید بد نباشد به گردشگری غذا هم توجه کنید.

برای مطالعه بیشتر در خصوص گردشگری غذا می توانید این کتاب را بخوانید.

۰
nastaran zareie
Author: nastaran zareie

FavoriteLoadingافزودن به مورد علاقه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *