استراتژی محتوا چیست و چه کاربردی دارد

 آیاهمه چیز به محتوا  خوب برمیگردد؟ بله

چکونه اثبات کنیم محتوای ما خوب است تا اصلا چیزی شروع شود؟

همین جملات  ساده شرایط متفاوتی را برای شما ایجاد خواهد کرد. شرایطی که باید در آن سنجیده تر عمل کنید ، هوش و خلاقیت را به کار گیرید تا به هدف محتوا برسید.

استراتژی محتوا در راس هرم تولید محتوای شما باید باشد. اما برای آنکه  سازوکار کار آن و نحوه ایجاد تا تاثیر آن را بلد باشید در ادامه مقاله با ما همراه شوید.

استراتژی محتوا تعریف:

استراتژی خرید

بگذارید تعریف های کلیشه را کنار بگذاریم و به اصل موضوع برسیم. هدف شما از ایجاد یک محتوا  چیست؟

در  ازای این محتوا چه چیزی را میخواهید بدست آورید؟

آیا صرفا یک اطلاع رسانی است؟ یک نوشته سرگرم کننده است؟ برای افراد خاصی درست شده است؟ دنبال بازدید هستید؟

پاسخ همه این سوال ها دقیقا همان استراتژی محتوا میباشد.

یعنی: برنامه ریزی شما برای ایجاد یک محتوا در یک رسانه که در نهایت شما را به هدف از پیش تعیین شده میرساند.

اما همه چیز به همین راحتی نخواهد بود!

شاید افراد زیادی را مشاهده کرده باشید که با تولید یک محتوای عالی نتوانسته اند جایگاه مناسب پخش را برای آن ایجاد کنند در نتیجه به هدف خود نیز نرسیده اند.

اهمیت امر استراتژی محتوا زمانی بیشتر میشود که محتوای شما با بازاریابی نیز گره خورده باشد. شرکت های زیادی از سال ۲۰۱۷ تا سال ۲۰۲۰بودجه متحوای وب خود را از ۱درصد به ۴۰ درصد از بودجه سالانه شرکت تغییر داده اند. اما اگر با وجود همه هزینه ها و حتی محتوای با کیفیت به هدف خود نرسیم ،میتوان گفت استراتژی محتوا را چقدر بد چیده ایم .

بدون استراتژی بازنده خواهید بود

ممکن است عملکرده شما مشابه ۹۰ درصد از افراد موفق در حوزه محتوای اینترنتی باشد اما بازده شما حتی به ۱۰درصد بازده این افراد نیز نزدیک نشده باشد. چرا که شما فقط شرایط ظاهری را مشاهده میکنید و پایه ریزی برای رسیدن به این سطح از دید شما مخفی است.

نکته کلیدی پایه ریزی:

  • ماهیت  مدیا را بشناسیم
  • فرصت های خود را بدانیم
  • وجه تمایز ما چیست
  • چه چیزی مارا منحصر به فرد خواهد کرد
  • امکانات ما چه چیز هایی هستند
  • تا کجا میتوانم ریسک کنیم
  • چگونه تست بگیریم
  • چگونه  آماده شوییم
  • چگونه هدف گذاری صحیحی داشته باشم
  • بعد از پیدا کردن جواب مناسب برای پرسش های مطرح شده وقت ساخت استراتژی محتوا است.

همچنین بخوانیم:محتوا پادشاه است.

استراتژی را برای خود بسازید:

۱.هدف خود را تعریف کنید

هدف شما برای تهیه یک برنامه بازاریابی محتوا چیست؟ چرا می خواهید محتوا تولید کنید و یک برنامه بازاریابی محتوا ایجاد کنید؟ قبل از شروع برنامه ریزی ، اهداف خود را بشناسید و زمان آسان تری برای تعیین بهترین راهکارهای خود خواهید داشت.

۲.ماهیت مدایا را بشناسید

نکاتی را رعایت کنید که طبق استاندارد یک مدیا باشد.از نوع انتشار تبلیغات تا ساخت محتوا.برای مثال نکات کلیدی سئو در گوگل یا هشتگ گذاری در اینستاگرام.

علاوه بر این هر مدیا امتیازاتی برای شما ایجاد میکند که در صورت اطلاع نداشتن از دور رقابت حذف خواهید شد.پس ابزار یک مدیا را بشناسید.  در این مسیر ابزار های زیادی هستند که میتوانند به شما کمک کنند؛به طور مثال ابزار CoSchedule عناوین را تحلیل می کند و بازخورد در مورد طول ، انتخاب کلمه ، گرامر و حجم جستجوی کلمات کلیدی را ارائه می دهد. اگر ایده ای در ذهن دارید ، چند گزینه از طریق Headline Analyzer را اجرا کنید تا ببینید چگونه می توانید آن را قوی تر کنید .

تبلیغات حرفه ای در یک مدیا  یعنی خود را جای مخاطب عام بگذارید و ببیند از کدام درگاه یک تبلیغات برای شما جذاب خواهد بود سپس هزینه کنید.مثلا در یک وبلاگ خبرگذاری همه چیز ممکن است جذاب باشد اما در یک وبلاگ معرف حوزه بورس ،تبلیغ محتوای آشپزی اصلا جذاب نیست!

۳. انجام تحقیقات روی مشتری

برای تهیه یک برنامه موفق ، باید مخاطب هدف محتوای خود را به وضوح تعریف کنید – که به عنوان شخصیت خریدار شما نیز شناخته می شود. دقت کنید تا همه شاخه های مخاطب خود را شناسایی کنید .همچنین نسبت به رفتار مخاطب خود نیز اطلاعات کافی داشته باشید.

این امر مخصوصاً برای کسانی که شروع به بازاریابی می کنند یا تازه وارد هستند بسیار مهم است. با شناخت مخاطب هدف خود می توانید محتوای مرتبط و ارزشمند تری تولید کنید که می خواهند بخوانند و روی آن تمرکز کنند.

اگر یک بازاریاب باتجربه هستید ، ممکن است هدف شما تغییر کرده باشد. آیا می خواهید گروه جدیدی از افراد را هدف قرار دهید یا بازار هدف فعلی خود را گسترش دهید؟ آیا می خواهید همان مخاطب هدف را حفظ کنید؟ بازگرداندن پارامترهای مخاطبان با انجام تحقیقات بازار هر ساله برای رشد مخاطبان شما بسیار مهم است.

۴. یک ممیزی محتوا را اجرا کنید

بیشتر افراد از طریق پست های وبلاگ شروع می کنند ، اما اگر می خواهید از سایر مطالب استفاده کنید ، سعی کنید تولید محتوای دیگرهم انجام دهید ، فکر کنید کدام یک را می خواهید درست کنید. به عنوان مثال ، اگر سال گذشته پست های وبلاگ خود را انجام داده اید ، ایجاد کتاب الکترونیکی که تمام پست های وبلاگ شما را به یک راهنمای نهایی تقطیر می کند ، راهی برای ارائه اطلاعات در قالب دیگر خواهد بود.

اگر مدتی در تجارت بوده اید ، تلاش های بازاریابی محتوا و نتایج حاصل از آن را در سال گذشته مرور کنید. دریابید که چه کاری می توانید در سال آینده متفاوت انجام دهید و اهداف جدیدی را برای رسیدن به آنها تعیین کنید. (نکته حرفه ای: اکنون زمان بسیار خوبی برای هماهنگی اهداف تیم شما با بقیه اهداف سازمان شما است.)

همچنین بخوانیم:کلمات کلیدی رمز موفقیت یک محتوا

۵.یک سیستم مدیریت محتوا را انتخاب کنید.

سیستمی در جایی داشته باشید که بتوانید محتوای خود را مدیریت کنید. چند بخش مهم مدیریت محتوا شامل ایجاد محتوا ، انتشار محتوا و تجزیه و تحلیل محتوا است.

، می توانید با استفاده از نرم افزار HubSpot ، نتایج خود را همه در یک مکان برنامه ریزی ، تولید ، انتشار و اندازه گیری کنید. سیستم مدیریت محتوای دیگر یک وب سایت WordPress است که در WP Engine میزبان است.

۶. رسانه های اجتماعی را حتما امتحان کنید!

پس از مدتی  که به طور منظم در سایت خود محتوای خود را منتشر کردید  ، زمان آن فرا  میرسد که به فکر توزیع محتوای خود در سایت های دیگر باشید. این می تواند به معنای انتشار مجدد مطالب در قالب های جدید و انتشار آنها در وبلاگ شما ، ایجاد محتوای اصلی به طور خاص برای سایت های خارجی یا انتشار محتوای وب سایت در شبکه های اجتماعی مختلف باشد.

رسانه اجتماعی

با این وجود ، ارسال در رسانه های اجتماعی برای ارائه مطالب شما به مشتریان خود در جایی که می دانید وقت خود را سپری می کنند ، بسیار مهم است. شبکه های اجتماعی که افراد زیادی آن را دنبال میکنند ،عبارتند از:

  • فیس بوک
  • اینستاگرام
  • توییتر
  • لینکدین
  • پینترست
  • اسنپ چت
  • YouTube ، (از نظر فنی یک شبکه اجتماعی است)

هنگام راه اندازی حساب کاربری بدانید که  محتوا را در چه قالبی به مخاطب برسانید.به عنوان مثال ، در اینستاگرام ، کاربران ، عکس ها ، فیلم ها و گرافیک هایی را می خواهند که محتوا را منعکس می کنند.

در فیس بوک ، گزینه های شما برای ارسال پیام  : نه تنها می توانید پست های وبلاگ و محتوای وب سایت خود را به اشتراک بگذارید ، بلکه می توانید فیلم های بومی فیس بوک ، تبلیغات محصول و یادداشت های اصلی را نیز که با مشتریان شما طنین انداز است ارسال کنید. همچنین می توانید با مشاغل دیگری که مخاطب مشابه خود را دارند ارتباط برقرار کنید.

در حالی که هدف در سایت های رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام یا اسنپ چت اتصال بیشتر با مخاطبان خود است ، هدف شما در سیستم عامل هایی مانند فیس بوک و توییتر گسترش مخاطبان ، هدایت ترافیک به سمت وب سایت شما و شروع مکالمات در صنعت شما است. تحقیقات اساسی در مورد بازار انجام دهید تا بدانید خریداران شما روی چه سیستم عامل قرار دارند و محتوای خود را مطابق انتظاراتشان قالب بندی کنید.

محتوا
نکته طلایی:

در نهایت فراموش نکنید اگر با همه تلاش ها محتوای خود را به چشم همه جهانیان هم برسانید اما چیز ارزشمندی را در محتوای خود نگنجانده باشید، بزرگ ترین بازنده خواهید بود . چرا که شما تمام مدت دانه ی یک علف هرز را با دانه ی سیب اشتباه گرفته بودید.

توصیه ما به شما این است روی چیزی تمرکز کنید که ارزش تمرکز را داشته باشد.

 در نهایت

محتوای با کیفیت بسازید، استاندارد های لازم را رعایت کنید، در قالب مناسب رسانه آن را جای دهید، تبلیغات و زمان انتشار را کنترل کنید. گروه هدف را از بازه کوچکی شروع کنید و آرام گسترش دهید و در نهایت شما به هدف خواهید رسید.

۰ FavoriteLoadingافزودن به مورد علاقه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *