آیا کرادفاندیگ راه حل مناسبی برای جذب سرمایه است؟

امروزه اصطلاح کرادفاندیگ یا تامین مالی جمعی را از زبان همه می شنوید. وقتی صحبت از تأمین مالی استارتاپ ها و بنیانگذاران می شود ، متوجه می شویم این روش سرمایه گذاری و اصلاح سابقه طولانی در کشورهایی مانند آلمان هم دارد.

در این مقاله ما یک نمونه از کشورهایی که در بحث سرمایه گذاری بسترهای مناسبی را ساخنه و روند رو به رشدی را در پیش گرفته بررسی می کنیم و نقاط تاریکی از این روش سرمایه گذاری را برای شما بیان میکنیم :

کرادفاندینگ چیست؟

به کمک کرادفاندیگ می توان برای پروژه ها ، محصولات ، استارتاپ ها و موارد دیگر تأمین مالی کرد. نکته ویژه در مورد کرادفاندیگ ، این است که تعداد زیادی از مردم – جمعیت – از لحاظ مالی از یک پروژه پشتیبانی می کنند و از طریق کرادفاندیگ امکان پذیر می شوند.

بطور کلاسیک ، پروژه ها جمع آوری سرمایه را از طریق اینترنت سازماندهی می کنند. معمولاً حداقل یک مقدار مالی مشخص از پیش تعیین شده وجود دارد که باید در یک دوره از برای تحقق پروژه حاصل شود. در صورت عدم دستیابی به مبلغ هدف ، حامیان پول خود را پس می گیرند.

اگر پروژه از طریق کرادفاندیگ شود ، حامیان معمولاً چیزی را در ازای آغازگر پروژه دریافت می کنند که می تواند اشکال مختلفی را به خود بگیرد.

انواع روش های کرادفاندینگ

  • Classic crowdfunding : در این مدل برای حامیان سود مالی ندارد.
  • Crowdinvesting :در این مدل حامیان سهام از پروژه دریافت می کنند.
  • Crowdlending : در این مدل برای پروژه وام در نظر گرفته می شود که بعدا باید باز پرداخت می شود.
  • Donations crowdfunding : در این مدل بیشتر برای پروژه های خیرخواهانه استفاده می شود و تلاش برای جمع آوری بودجه برای انجام پررژه است.

همچنین در وبلاگ پین بخوانید : با کرادفاندینگ بیشتر آشنا بشیم

از کدام پلتفرم ها برای تامین مالی درآلمان استفاده می شود؟

Startnext

کرادفاندیگ

بزرگترین پلتفرم سرمایه گذاری در آلمان است که بیش از ۳،۳۰۰ پروژه تبلیغاتی دارد. تقریباً نیمی از این موارد موفقیت آمیز بودند و ۲۶ میلیون یورو از طریق آن جمع جمع آوری شده. این برنامه بصورت رایگان است و بعد از یک کمپین موفق ، هر کاربری می تواند برای خودش تصمیم بگیرد که چقدر دوست دارد از Startnext پشتیبانی مالی کند. اگر به هدف بودجه نرسیده باشید ، پول به طرف حامی مربوطه برمی گردد و می تواند در پروژه های دیگر – طبق شعار “همه یا هیچ چیز” سرمایه گذاری شود.

Kickstarter

کرادفاندیگ

مادر تمام سیستم عامل های سرمایه گذاری ، از سال ۲۰۱۵ در آلمان فعال است. این پلتفرم همچنین به عنوان یک برنامه جمع آوری کمک مالی در دسترس است. از سال ۲۰۰۹ ، بیش از دو میلیارد دلار آمریکا بر روی تقریباً ۱۰۰،۰۰۰ استارت آپ سرمایه گذاریکرده است. ثبت نام و ایجاد یک کمپین رایگان است. Kickstarter برای هر پروژه موفق مالی ، یک کمیسیون پنج درصد دریافت می کند. این پلت فرم توسط قانون “همه یا هیچ چیز” تعریف شده است ، به این معنی که اگر به هدف تأمین مالی که قبلاً تعریف نشده بود ، نرسید ، تمام بودجه به شما بر می گردد.

Visionbakery

کرادفاندیگ

در کنار دومین پلتفرم بزرگ جذب جمعیت تیمی از لایپزیگ ایستاده است. در اینجا نیز ، کمپین جمع آوری سرمایه در ابتدا هیچ هزینه ای ندارد ، تنها در صورت موفقیت آمیز بودجه ، کمیسیونی تقریبا ۱۲ درصد دریافت می شود. مبتدی ها یک سرویس مشاوره مربوط به کمپین دریافت می کنند. اگر هدف تأمین اعتبار برآورده نشود ، همه حامیان پول خود را پس خواهند گرفت.

Indiegogo

کرادفاندیگ

سکوی با ریشه های آمریکایی که از سال ۲۰۰۸ وجود شروع به کار کرده است. ثبت نام ، ایجاد و پشتیبانی از یک کمپین رایگان است. پروژه های مربوط به Indiegogo می توانند انتخاب کنند که آیا پول را صرف نظر از این که آیا هدف تأمین اعتبار به دست آمده است یا خیر ، پس انداز می کند یا خیر. در صورت دستیابی به هدف تأمین مالی ، ایندیگوگو مبلغ ۹ درصد مبلغ دریافتی را شارژ می کند دو در صورت رسیدن به هدف ، آن را به ۴ درصد کاهش می یابد.

همچنین در وبلاگ پین بخوانید : کرادفاندینگ با ذائقه ایرانی

بازاریابی به عنوان یک عامل موفقیت در پروژه های تامین مالی جمعی

یکی از مهمترین عوامل در تامین مالی جمعی، بازاریابی این کمپین است. بدون سطح آگاهی مناسب ، سرمایه گذاری های لازم نیز تحقق نخواهد یافت.

درست مانند بازاریابی برای استارت آپ برای شروع کار خود ، در این روش چندین کانال وجود دارد که برای موفقیت مورد استفاده قرار می گیرند. اینها در ابتدا وب سایت شما و یک وبلاگ ممکن شما هستند. کلیه فعالیت های رسانه های اجتماعی نیز باید به سمت شلوغی کردن بیشتر کمپین باشد. در صورت وجود تشابه موضوعی ، باید به کانال های سنتی مانند روزنامه ها ، تلویزیون و رادیو نیز پرداخته شود.

به طور خلاصه می توان گفت که برای تضمین موفقیت یک کمپین تأمین مالی جمعی، باید فوراً به گروههای ذیربط مربوطه پرداخته شود.

۰
amir mohammadbeigi
Author: amir mohammadbeigi

من مینویسم که تو بخونی.....

FavoriteLoadingافزودن به مورد علاقه

من مینویسم که تو بخونی.....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *