درس هایی از سه استارتاپ شکست خورده

استارتاپ های شکست خورده

گاهی اوقات تنها کاری که برای موفقیت باید انجام بدهید ،این است که ابتدا شکست بخورید. استارتاپ های شکست خورده بی شماری در اطراف ما وجود دارد.

Reid Hoffman ، بنیانگذار LinkedIn ، ابتدا یک بستر شبکه های اجتماعی به نام SocialNet را راه اندازی کرد که شکست خورد. با این حال ، او موفقیت LinkedIn را که در سال ۲۰۱۷ درآمد یک میلیارد دلاری کسب کرده است ، به عدم موفقیت وی در ابتدای کار خود نسبت می دهد.

اگر به فکر ایجاد استارتاپ خود هستید ، ابتدا باید به اطراف خود نگاه کنید. میزان عدم موفقیت در استارتاپ ها بسیار بالا است.البته  این  موضوع نباید شما را دلسرد کند بلکه به شما فرصت بیشتری می دهد تا قبل از قدم گذاشتن به میدون کسب وکار یاد بگیرید. احتمالاً در استارت آپ خود دچار اشتباهاتی بشوید  اما مطالعه تجربیات افراد دیگر، شما را از تکرار اشتباهات آنها نجات خواهد داد.

در اینجابه سه استارتاپ معروف و دلیل عدم موفقیت آنها را بررسی می کنیم.

۱- Beepi

Beepi .com شبیه یک سرمایه گذاری امیدوارکننده و موفق  در مرحله ایده بود.

 بازار خرید و فروش اتومبیل دست دوم در زمانی منتشر شد که بازارهای آنلاین پتانسیل های زیادی را داشتند. آنها حتی موفق به دریافت ۶۰ میلیون دلار بودجه در مرحله جذب سرمایه  B شدند.

سرانجام در سال ۲۰۱۷ پس از بیش از چهار سال فعالیت در این صنعت ،این استارتاپ تعطیل شد.

چه چیزی در این استارتاپ اشتباه پیش رفت؟

Beepi یک نمونه از استارتاپ هایی است که بدلیل  رهبری و مدیریت نادرست شکست خورد.

برخی می گویند این استارتاپ با سرعت زیادی رشد کرد و بنیانگذاران توانستند به سرعت پول زیادی جمع کنند اما آن را با دقت خرج نکردند. ظاهرا ، این شرکت ماهانه با پرداخت ۷ میلیون دلار برای حقوق و دستمزد بسیار بالا به مدیران ارشد، در حال سوختن بود.

چه درسی را باید یاد بگیرید؟

اگر با دقت خرج نکنید ، سرانجام شکست میخورید . بارها و بارها ، استارت آپ ها به دلیل تمام شدن پول شکست خورده اند. برای خیلی ها بدشانسی پیش می آید ، با این حال ، در مورد Beepi ، این مدیریت بد بودکه باعث شکست آنها شد.

۲-Google Glass

گوگل یکی از بزرگترین استارتاپ های جهان است اما سهم نسبتاً خوبی از شکست نیز دارد.

Google Glass یک دستگاه هوشمند آینده نگر توسط گوگل بود که پیچیدگی جدیدی برایگجت های پوشیدنی ایجاد کرد. اما بلافاصله شکست خورد.

چه چیزی اشتباه در این استارتاپ پیش رفت؟

دلیل اصلی شکست این ایده رغایت نکردن حریم شخصی افراد بوده .  و همچنین میتوان گفت که گران بودن این محصول برای اکثریت مردم از دیگر دلایل شکست آن بود

چه درسی را باید یاد بگیرید؟

نوآوری تا زمانی که به نفع مصرف کنندگان باشد ،عالی است. همچنین ، شما باید هر کاری و همه کارها از جمله کاهش هزینه ها را انجام دهید تا در صورت تمایل به فروش محصول خود ، قیمت را کاهش دهید. شما باید یک استراتژی بازاریابی هوشمندانه تنظیم کنید که در آن بتوانید تخفیف هایی را ارائه کنید به گونه ای که به شما و همچنین مشتریانتان سود برساند.

همچنین در وبلاگ پین بخوانید:۹ مسابقه بزرگ در اینستاگرام که در سال جدید توجه همه را به خود جلب کردند

۳-Yik Yak

از دیگر استارتاپ های شکست خورده میتوان به yik yak اشاره کرد.هنگامی که Yik Yak ، یک برنامه گپ ناشناس برای اولین بار منتشر کرد  ، باعث شد تا خیلی سریع به موفقیت های زیادی دست پیدا کند . این برنامه  در سال ۲۰۱۳ ، که رونق گوشی های هوشمند در حال وقوع بود و برنامه های خلاقانه ای در حال عرضه بودند ؛شروع به کار کرد.

این برنامه در بین دانشجویان بسیار محبوب شد. با این حال ، پس از انتشار  Snapchat ، شروع به ازبین رفتن کرد.

در نهایت در ۲۰۱۷ ، درهای خود را بست وقتی که هیچ کس حتی از آن چیزی نمی دانست.

 

چه چیزی در این استارتاپ اشتباه پیش رفت؟

ییک یاک با ترند های روز روبه رو شد و نتوانست با تغییر انتظارات و پویایی سازگار باشد. به نوعی ، این  برنامه جذابیت خود را در بین بی شماری برنامه های چت و دوستیابی دیگر (Tinder ، Grindr و Snapchat) از دست داد.

چه درسی را باید یاد بگیرید؟

ایده استارتاپ شما باید به یک استراتژی  بلند مدت داشته باشد  و نه فقط روند فعلی محور باشد. همچنین ، سازگاری و تغییر برای ماندگاری در بازار  باید یکی از اهداف استارتاپ شما باشد.

نکته پایانی:

نکته آخر اینکه هراستارتاپ شکست خورده ای یک درس برای تدریس دارد. و بهتر است از اشتباهات افراد دیگر بیاموزید تا خود شما آن ها را تجربه کنید.  

استارتاپ ها با چالش های باورنکردنی روبرو هستند و فرمول جادویی برای موفقیت وجود ندارد. با این وجود ، می توانید با جلوگیری از خطرات آشکار ، شانس خود را بهبود بخشید.

 

از مثالهای بالا کاملاً مشخص است که حتی اگر سرمایه گذار پیدا کنید و تمام بودجه مورد نیاز خود را بدست آورید ، باز هم ممکن است شکست بخورید.

 دنیای اقتصاد  همیشه در حال تغییر است و شما باید بدون توجه به این موضوع در صدر بازی خود باشید. تا در لیست استارتاپ های شکست خورده قرار نگیرید.

قبلی «
بعدی »

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *