۴ نکته فنی و مهم برای حفظ سلامتی SEO و اصلاح نواقص آن

سلامت SEO ! اگر از آن دست از کسب و کارهایی هستین که رتبه و رنک شما در درآمد زایی برای شما تاثیر دارد پس باید این را بگویم که حفظ سلامتی سئو سایت خود را جدی بگیرید.

از این رو بازاریابان تجارت الکترونیکی گاهی اوقات سلامت برنامه بهینه سازی موتور جستجو را ارزیابی می کنند. مطمئنا SEO شما شامل مواردی از سئو خاکستری نیز می شود و این اشکالی ندارد .

برای تعیین سلامت برنامه SEO خود از این چهار روش به منظور حفظ سلامتی SEO خود استفاده کنید :

Enterprise search platforms :

SEO

از این موارد میتونیم به seoClarity ، Searchmetrics و Ahref اشاره کنیم که سریعترین راه برای سنجش عملکرد SEO هستند .

زیرا آنها داده ها را از چندین منبع زیر آنالیز و هضم می کنند و آن ها را قابل خواندن می کنند. در بسیاری از موارد ، بدون خروج از سیستم عامل می توانید یک مشکل را پیدا کنید.

همچنین در وبلاگ پین بخوانید : ۵ نکته SEO و بازاریابی محتوا که در سال ۲۰۲۰ ترند شده است

Analytics :

SEO

داده های از طریق نرم افزار تجزیه و تحلیل وب – یعنی Google Analytics ، Adobe – منبع اصلی شاخص های کلیدی عملکرد SEO میتواند بهبود در سفارشات ، درآمد و (مهمترین) ترافیک شما باشد.

اگر این موارد عملکرد خوبی داشته باشند ، روند crawling ، نمایه سازی یا indexing ، رتبه بندی و جذب کلیک از صفحه نتایج سایت شما را دارد.

تجربه استفده کاربر سایت ، قیمت گذاری ها ، دسته بندی درست محصولات و سایر عوامل غیر از SEO، مشخص خواهد کرد که آیا جستجوگر یا کاربری که در سایت شما فعالیت دارد به مسیری هدایت می شود که انتهای آن کسب درآمد است یا خیر . با این وجود ، معیار اصلی برای SEO ، ترافیک است.

Google Search Console :

 Google Search Console

گزارش عملکرد کنسول جستجو (بررسی > عملکرد) مطمئن ترین منبع برای تأثیرگذاری ، رتبه بندی و کلیک برای کسب و کار شما است. البته این فقط محدود به Google است ، اما Google با تجربه من بیش ۹۰ درصد از ترافیک جستجوی ارگانیک و بهبود SEO را در بیشتر سایت های تجارت الکترونیکی تشکیل می دهد.

کنسول جستجو همچنین حاوی گزارشاتی برای فهرست بندی ، خطاهای سرور ، نقشه سایت ، داده های ساختار یافته ، پیوندهای خارجی و داخلی و موارد دیگر است. Google فقط از کنسول جستجو برای ارتباط با جزئیات مهم درباره سایت شما استفاده می کند.

همچنین در وبلاگ پین بخوانید : راهنمای فنی SEO برای Google Search Console’s Index Coverage

Google Ads :

Google Ads

در صورت پیوند دادن آن با کنسول جستجو ، گزارشی از جستجوی ارگانیک ارائه و این در SEO شما تاثیر مثبتی می دهد. سیستمی است که گوگل برای کمک به شما در بازاریابی محصولات یا خدماتتان در موتور جستجوی گوگل و سایت های وابسته به آن توسعه داده است.

در روش تبلیغاتی گوگل ادوردز متن تبلیغ در نتایج گوگل برای کوئری های مرتبط نشان داده می شود. این یک سیستم پرداخت به ازای کلیک ( PPC یا Pay-per-click) است.

این موضوع بدین معنی است که شما می توانید از طریق سرمایه گذاری و مزایده برای یک سری عبارات جایگاه تبلیغ را مشخص کنید و تنها زمانی هزینه پرداخت می کنید که کاربر بر روی تبلیغتان کلیک کرده باشد.

در گوگل ادوردز تبلیغ به شکل متن کوتاهی ظاهر می شود که در برگیرنده دو عنوان، توضیحات و لینک URL به سایت یا صفحه خاصی از سایت است. تبلیغ جایی از صفحه نتایج دیده می شود که شما می خواهید. به عنوان مثال بالا یا پایین صفحه اول نتایج جستجوی گوگل.

معمولا تبلیغات در بالا و پایین نتایج جستجوی طبیعی ظاهر خواهد شد. شما می توانید بر اساس مزایده خود، جایگاه تبلیغ را نیز مشخص کنید.

تحقیقات انجام شده نشان داده است که ۸۷ درصد از کاربران صفحات بعدی جستجو را بررسی نمی‌کنند. علاوه بر این هر چقدر تبلیغ شما جایگاه بالاتری داشته باشد بازدیدکنندگان بیشتری به خود جذب می کند و کاربران بیشتر از سایر تبلیغ ها بر روی آن کلیک می کنند.

۰
amir mohammadbeigi
Author: amir mohammadbeigi

من مینویسم که تو بخونی.....

FavoriteLoadingافزودن به مورد علاقه

من مینویسم که تو بخونی.....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *