۵ نکته SEO و بازاریابی محتوا که در سال ۲۰۲۰ ترند شده است

بازاریابی محتوا

این روزها علت گرایش به بازاریابی محتوا و SEO چیست؟ بیایید این را بگوییم: محتوا مهمتر از همیشه شده است. به طور خاص ، اگر میخواهید برنده بازی در Google باشید باید ، کیفیت ، نوع رسانه ، اصالت و مخاطبان را هدف قرار دهید .

آماده یادگیری بیشتر هستید؟

این پنج روند بازاریابی محتوا و SEO است که باید بدانید :

فراتر از محتوای سطحی قدم بردارید

ما می بینیم برندها  به لطف وبلاگ ها و مقالات خودشان نوع ارتباط جدید با مشتری را برقرار کرده اند، می توان گفت سطح تولید محتوا وارد فاز جدیدی شده است .

در دنیای پر رقابت تولید محتوا همه به دنبال بارگزاری و تولید بهترین ها با کیفیت مناسب هستند و محتوای سطحی و بی کیفیت دیگر جایی ندارد.

این بدان معناست که وبلاگ های بیشتر و بیشتر نیازشان توسط برندها حس شده است.

به عنوان مثال ، به جستجوی کلمه (مثالهای بازاریابی محتوا) به SERP زیر نگاهی کنید .

۴ نتیجه برتر به طور متوسط شامل ۲٫۲۲۰۷ کلمه است :

بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوا

علاوه بر این ، همه این نتایج پر از مثالهای متفاوت ، مطالعات ، آمار و واقعیت های موجود در دنیای واقعی هستند.

وبلاگ Optinmonster (نتیجه شماره ۲ ) کاملاً بر اساس تحقیقات و نمونه های واقعی نوشته شده است، به این معنی که مثال های زیادی ، پیوند به منابع و تصاویر مختلف را شامل می شود. همچنین این مقاله بیش از ۳۰۰۰ کلمه دارد.

این روزها باید به خوبی با خوانندگان در تعامل باشیم تا موتورهای جستجو رتبه و رنک خوبی را به ما بدهند. محتوای سطحی در بهترین حالت نتایج سطحی به شما می دهد ونباید انتظار داشتن رتبه بالا را داشته باشید.

مطالب بدون ارزشی = مورد علاقه مخاطبان نیست = نتیجه ای کسب نخواهد شد

همچنین در وبلاگ پین بخوانید : راهنمای فنی SEO برای Google Search Console’s Index Coverage

برای تولید محتوا سرمایه گذاری کنید

برای ایجاد مطالب عالی ، برند ها نسبت به گذشته سرمایه بیشتری را کنار می گذارند چون آنها ارزش تولید محتوای و خلق محتوای باکیفیت و مورد نیاز مشتری را درک کرده اند.

طبق تحقیقات B2C 2019 موسسه بازاریابی محتوا ، ۵۶ درصد از بازاریابان محتوا، سرمایه گذاری خود را در طول ۱۲ ماه گذشته برای تولید محتوا افزایش داده اند.

بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوا

این شامل موارد زیر است:

  • تحقیق در مورد کلمات کلیدی و موضوعات
  • برنامه ریزی آنچه محتوا را پوشش می دهد
  • نوشتن محتوا
  • بهینه سازی
  • ویرایش
  • ایجاد گرافیک ، تصاویر و اینفوگرافیک ها، با اعمال محتوای نوشتاری یا چندرسانه ای
  • ارسال و تبلیغ مطالب در چندین کانال

با توجه به نتایج Google Trends ، بازاریابی محتوا طی چند سال گذشته به اوج محبوبیت خودش رسیده است.

مانند اون جمله معروف که بیشتر بازاریابان می خواهند یک قطعه از زمین موعود را بخرند!

بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوا

سرمایه گذاری دلاری بیشتر در فرآیندهای تولید محتوا این حس و معنی را دارد:

چگونه دیگر می توانید محتوای باکیفیت را ایجاد کنید که خوانندگان دوست داشته باشند و موتورهای جستجو رتبه بندی کنند؟

اگر برای تولید محتوای خود سرمایه گذاری نکنید ، منابعی مهمی را از دست خواهید داد که این شما را نسبت به رقبا عقب می اندازد.

و این پایان داستان است .

از شخصی سازی محتوا برای محتوای هدفمند استفاده کنید

یکی دیگر از گرایشهای بازاریابی محتوا که به طور گسترده طرفداران زیادی دارد ، شخصی سازی محتوا است. طبق نظرسنجی Evergage ، حدود ۹۳٪ از بازاریابان از شخصی سازی محتوا ، حداقل در یکی از کانال های بازاریابی دیجیتال خود استفاده می کنند.

SEO
شخصی سازی محتوا

این روش بر متناسب کردن مطالبی که سایت شما برای کاربران مختلف مبتنی بر داده های شخصی مانند مشخصات جمعیتی و تاریخچه جستجو / مرور است ، متمرکز است.

طبق نظرسنجی Evergage ، بیشتر بازاریاب ها موافق هستند که این روش:

  • به ارائه تجربیات بهتر مشتری کمک می کند.
  • وفاداری مشتری را افزایش می دهد.
  • ROI ( نرخ بازگشت سرمایه ) قابل اندازه گیری را تولید می کند.
بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوا

نکته این است که محتوا دارای بیان است و این یعنی اینکه محتوایی که شما می نویسید و ارائه میکنید برای نفر A که آن را میخواند با نظر نفر B متفاوت است و به عنوان مثال بازدید کننده ای که بار اول به صفحه شما می آید نسبت به بازدیدکننده ای که بار ۲۰ ام به سایت شما می آید نیازهای متفاوتی دارند.

شخصی سازی محتوا به هر یک از آنها صفحات کمی متفاوت و پر از محتوا می دهد که به نیازهای شخصی آنها جواب میدهد.

این نمودار از ConversionXL نحوه ارائه دو نسخه مختلف از محتوا به دو کاربر مختلف را نشان می دهد :

بازاریابی محتوا

همچنین در وبلاگ پین بخوانید : SEO در سال ۲۰۲۰: آیا امسال شاهد سقوط Google خواهیم بود ؟

دو برابر کردن مشتریان وفادار با ایجاد شفافیت و اصالت

به آمار زیر به دقت نگاه کنید که نظر بازاریابان و مصرف کنندگان محتوا را بیان می کند :

بازاریابی محتوا
مشتریان وفادار

هنگامی که برندها دارای اصالت می شوند و اعتبار پیدا می کنند ، لایق دریافت پاداش می شوند.

در یک نظرسنجی کوهن و ولف ، مشخص شد تقریباً ۹۰٪ از مصرف کنندگان مایل هستند به برندهای با اصالت پاداش دهندو جوابگوی کیفیت و بازخورد خوب آنها باشند:

  • ۵۱٪ گفتند که برند را به افراد دیگر هم توصیه می کنند
  • ۴۹٪ کاملا وفادار آن برند خواهند ماند

برندهایی که درک می کنند اصالت به چه معنی است ، قطعا رشد خواهند .  Michael Fertik برای Forbes اینگونه تعریف می کند:

“معتبر بودن به معنای پاسخگو بودن و حمایت از وعده های برند شما است. این امر به شفافیت واصالت نیاز دارد. وقتی یک برند معتبر است ، مصرف کنندگان آن را می خوانند و درک میکنند و برایش ارزش قائل می شوند چون محتوایی را که آنها درخواست کرده بودند را در اختیارشان می گذارد ، از آن قدردانی می کنند “

به نمونه هایی از اصالت مارک های بزرگ مثل آمازون ، اپل ، لگو و اینتل نگاه کنید – همه این موارد در لیست Cohn & Wolfe از ۱۰۰ برند معتبر رتبه بندی شده توسط مصرف کنندگان قرار دارد :

بازاریابی محتوا
Cohn & Wolfe

افق دید خود را در وبلاگ نویسی بلند کنید

وبلاگ نویسی یک چیز بی انتها در بازاریابی محتوا است ، اما همه چیز نیست. وبلاگ نویسی بسیار جذاب است ، ولی نباید در آن اشتباه کنید.

اگر فقط برای افرادی محتوا تولید می کنید که مقاله می خوانند، افرادی را که فقط دنبال ویدیوها ،آهنگ ها هستند را از دست ندهید.

طبق گفته های نیلسن ، افراد بزرگسال ایالات متحده اکنون تقریبا نیمی از روز خود را (بیش از ۱۱ ساعت در کل ) به دنبال خواندن و دیدن محتوا هستند. (بیش از ۶ ساعت از این زمان به محتوای ویدیویی اختصاص دارد!)

آنها محتوای خود را در همه جا بدست می آورند: در پخش زنده تلویزیون ، اینترنت ، تلفن های هوشمند ، تبلت ها ، کنسول های بازی ، رادیو ، دستگاه های DVD / Blu-ray و سایر دستگاه های متصل به اینترنت.

بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوا

و این نشان می دهد که اگر شما حتی یک روز را در تولید محتوا برای مخاطبانتان از دست بدهید کار سختی برای بازگشت به جایگاه قبلی خودتان دارید.

۰
amir mohammadbeigi
Author: amir mohammadbeigi

من مینویسم که تو بخونی.....

FavoriteLoadingافزودن به مورد علاقه

من مینویسم که تو بخونی.....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *