تنها ۰٫۶٪ از استارتاپ های ایران بازارهای بین المللی را هدف قرار داده اند

یک مطالعه جدید نشان می دهد که تنها ۰٫۶ درصد از استارتاپ های ایران بازار بین المللی را هدف قرار می دهند. این مطالعه همچنین نشان می دهد که تجارت الکترونیکی داغ ترین بحث استارتاپ در کشور است.

یک تحقیق جدید توسط مرکز توانمندسازی و تسهیل راه اندازی ICT (ISEFC) که بخشی از سازمان فناوری اطلاعات ایران است ، وضعیت استارتاپ های ایرانی را مورد تحلیل قرار داده است. این گزارش میدانی با کمک مرکز نوآوری پژوهش در زمینه تجارت دیجیتال دانشگاه تهران در سه ماهه دوم سال ۱۳۹۵ (اکتبر ۲۰۱۶ تا مارس ۲۰۱۷) از شرکت کنندگان در Elecom Stars 2017 ، نمایشگاهی و یک رویداد آغازین در تهران برگزار شد. ۲۱۴ نفر متشکل از بنیانگذاران و فعالان استارتاپ در این نظرسنجی شرکت کردند.

تجارت الکترونیکی ، داغ ترین بحث استارتاپ در ایران

 استارتاپ های ایران

براساس این مطالعه ، ۱۷٫۸ درصد از استارتاپهای ایران متمرکز بر بخش تجارت الکترونیکی هستند. محبوبیت خرده فروشان الکترونیکی در بین مردم و آینده امیدوارکننده آن احتمالاً یکی از دلایل اصلی فعالیت این بخش است. ۱۲٫۲ درصد در ارائه خدمات فنی و فناوری اطلاعات و ارتباطات ، ۱۰٫۸ درصد در مشاوره ، آموزش و سرگرمی ، ۷٫۵ درصد در زمینه اطلاعات ، تبلیغات و اخبار ، ۷٫۵ درصد دیگر در ایجاد بانک اطلاعاتی افراد و مشاغل ، ۶٫۶ درصد در FinTech و ۵٫۶ درصد در حمل و نقل و تدارکات. براساس این مطالعه ، تنها ۳٫۶ درصد از استارتاپ های ایران هدف قرار دادن HealthTech و ۳٫۸ درصد صنعت گردشگری هستند.

همچنین در وبلاگ پین بخوانید : چالش های اساسی استارتاپ ها در ایران

اکوسیستم جوان استارت آپی ایران

 استارتاپ های ایران

اکوسیستم استارت آپ ایرانی هنوز جوان است اما نشان دهنده گسترش امیدوار کننده ای است. ۳۲٫۲ درصد از افرادی که در این مطالعه شرکت کرده اند اظهار داشتند که شروع کار آنها بین ۶ ماه تا یک سال است. ۲۷٫۲ درصد اظهار داشتند که استارتاپ آنها جوانتر از ۶ ماه است ، در حالی که ۲۸٫۲ درصد اظهار داشتند شرکت آنها بین یک تا سه سال سن دارد. تنها ۸ درصد شرکت ها در این مطالعه بیش از سه سال پیش تأسیس شده اند.

تیم های کوچک عمدتا متشکل از بنیانگذاران هستند

 استارتاپ های ایران

براساس این تحقیق ، ۸۴ درصد افرادی که در این تحقیق شرکت کرده اند بنیانگذار استارتاپ بوده اند. ۸٫۵ درصد گفتند که آنها برای یک استارتاپ کار می کنند و ۵٫۶ درصد علاقمند به کار در یک و ۹/۱ درصد نقش های دیگر را دارند.

همچنین در وبلاگ پین بخوانید : احد عظیم زاده کارآفرین ایرانی

مراحل توسعه استارتاپ های ایرانی

 استارتاپ های ایران
Friends bumping fists as a teamwork

تقریبا نیمی از استارتاپ های ایران (۴۹ درصد) در مرحله ورود به بازار خود قرار دارند. در حالی که ۲۳٫۴ درصد در مرحله رشد خود قرار دارند و درآمد کسب می کنند ، ۱۵٫۶ درصد نمونه اولیه / MVP ساخته اند ، ۱۱٫۵ درصد در بازارهای جدید گسترش می یابند و ۰٫۵ درصد به بلوغ رسیده اند. ساختار سازمانی ، یک منبع پایدار درآمد و مقیاس گذاری می تواند نشانه ای از این بلوغ باشد.

تنها ۰٫۶ درصد از استارتاپ های ایران بازار بین المللی را هدف قرار می دهند

 استارتاپ های ایران

این مطالعه نشان می دهد که ۵۱٫۴ درصد از استارتاپ های ایران کل کشور را هدف قرار می دهند ، در حالی که ۳۹٫۵ درصد بازار استان را هدف قرار می دهند و ۷٫۳ درصد بازار محلی آنها را تشکیل می دهند. جالب اینجاست که فقط ۱٫۱ درصد از استارتاپهای ایران بازار منطقه را هدف قرار داده و ۰٫۶ درصد بازارهای بین المللی را هدف قرار داده اند.

تحریم های بین المللی و مشکلات مربوط به نقل و انتقال پول عمده ترین دلیل محلی کارکردن کارآفرینان ایرانی است. با وجود این مسائل ، استارتاپ هایی وجود دارند که توانسته اند ضمن اینکه هنوز محلی فعالیت می کنند ، بازار بین المللی را با موفقیت هدف قرار دهند. این شرکت ها معمولاً شعبه دیگری در یک کشور اروپایی دارند تا بتوانند انتقال پول را امکان پذیر کنند.

همچنین در وبلاگ پین بخوانید : اصول کارآفرینی ومهارت های کسب و کار در ایران

۰
amir mohammadbeigi
Author: amir mohammadbeigi

من مینویسم که تو بخونی.....

FavoriteLoadingافزودن به مورد علاقه

من مینویسم که تو بخونی.....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *