استارتاپ WURA چرا شکست خورد؟

WURA به عنوان یک پروژه حیوان خانگی شروع شد و به مدت ۲ سال واقعاً چنین بود.درادامه روند او به کلی تغییر کرد به گونه ای که میتوان اورا اینگونه تعریف کرد:

استارتاپ WURA یک بستر درخواست فیلم برای سینمای آفریقا و Nollywood (سینمای نیجریه را به این نام می‌خوانند) بود که توسط مایک تاسیس شد.

وورا(wura) توسط مایک خلق شد:

مایک اجو(MIKE OJO) جوان ۲۸ ساله از ایالت جورجیای آمریکاست که در نیجریه متولد شده اما در ۱۲ سالگی به آمریکا مهاجرت کرده و از همان ابتدا عاشق رایانه شد. او برنامه‌نویسی برای کارهای ساده را از دبیرستان شروع کرده و در ادامه به یک کارآفرین اینترنت و برنامه‌نویس تبدیل شده. او طرح خود به نام وورا را برای ۲ سال به عنوان یک طرح شخصی آماده کرده بود.

مایک سازنده وورا

مایک درباره انگیزه خود از ساخت وورا میگوید:

من و خانواده من عاشق تماشای فیلمهای بومی آفریقایی / نولیوود بودیم و به طور کلی به آن فیلم ها در یوتیوب دسترسی داشتیم ، مگر اینکه آنها در همه جا باشند. شما برای پیدا کردن یک فیلم با کیفیت ، مجبور به جستجوی زیادی بودید.WURA راهی برای من بود که بتوانم لیست پخش عناوین را انتخاب کنم. این یک پلت فرم ویدئویی در صورت تقاضا بود که ما آمدیم و لیست پخش خود را با عناوین با کیفیت بالا که به راحتی در دسترس بود ، ساختیم. این در حالی نبود که من مقداری پول در بانک داشته باشم ، هرچند که بیشتر به یک تجارت فکر کردم درباره این پروژه فکر کنم.

وورا(wura)چگونه ساخته شد:

مایک پیش ازین در زمینه های استارتاپی دیگری نیز فعالیت کرده بود وحتی در برخی موارد نیز وضعیت یک استارتاپ شکست خورده رو به بهبودی را نیز تجربه کرد بود.او پیش از ساخت وورا(WURA)یک سایت بازی طراحی کرد ه بود.مایک لیستی از ویژگی هایی را که می خواست به سایت اضافه کند تهیه کرد تا استفاده از آن ها برای یافتن عناوین یا ساخت لیست پخش خودشان برای کاربران راحت تر و آسان تر شود. او چند ماه با آن مشغول به بازی شد و بعد از آن تا اواخر سال (۲۰۱۳) ، توانست یک خریدار پیدا کند. او حدود ۴۹،۰۰۰ دلار از آن فروش دریافت کردو با درآمد اضافی از کار روزانه خود ، احساس کرد به اندازه کافی تمایل برای جدی گرفتن در مورد WURA دارد.

بنابراین شروع به کار کرد و اولین شخصی که او استخدام کرد یک برنامه نویس / رمزگذار PHP بود .او شروع به اضافه کردن آن لیست از ویژگی ها به سایت کرد. سپس به تهیه کنندگان و سازندگان فیلم Nollywood مراجعه کرد تا عناوین با هزینه مجوز کسب کنند.

استراتژی های بازاریابی مایک برای وورا(WURA):

مایک در این باره میگوید:(برای بازاریابی ، ما یک صفحه فیس بوک و یوتیوب داشتیم ، تعدادی سئو را انجام دادیم ، لیست پستی را از طریق سایت ایجاد کردیم و من به چندین وبلاگ استارتاپ و سرگرمی رسیدم تا نام خود را از آنجا بگیرم. ما همچنین تبلیغات و دوره های آزمایشی رایگان را ارائه دادیم.

ما فقط در فیس بوک حدود ۳۵۰۰۰ دلار هزینه کردیم ، که به کمک برخی از ثبت نام ها به صورت رایگان و پرداخت می شود ، همچنین باعث افزایش لیست پستی ما شد. اطلاعات این وبلاگ بیشتر به ساختن آب پیوند برای SEO کمک کرده است. لیست پستی در تبدیل کاربران رایگان به پرداخت هزینه مؤثر بود.)

دلایل شکست وورا( WURA )کدام بود :

علت اصلی عدم موفقیت WURA YouTube بود. احتمالاً با برخی اشتباهات و بی دقتی از طرف مایک همراه بود ، اما یوتیوب غول نهایی بود که مدل کسب و کار را ناپایدار کرد.

تاثیر فیس بوک بر افت استارتاپ وورا(WURA):

مایک در این باره میگوید:

فیس بوک یک سرمایه گذاری وحشتناک بود. به ۲ دلیل:

اگرچه ما کاربران جدید زیادی را که از طریق فیس بوک ثبت نام کرده اند به دست آوردیم (و ما یک دکمه ثبت نام فیس بوک در سایت داشتیم) ، ما نمی توانیم خبرنامه هایمان را به آن کاربران ایمیل بزنیم زیرا ظاهراً فیس بوک آدرس های ایمیل اصلی کاربران را پنهان می کند و به آنها ایمیل ایمیل می دهد. ؛ به عنوان مثال mike@facebook.com و به همین دلیل ، هنگامی که ما یک خبرنامه را ارسال می کنیم ، آنهایی که به دامنه فیس بوک می روند ، برگشت می کنند.حدود ۷۰٪ از کل کاربران WURA کاربران فیسبوک بودند. بعداً این موضوع را فهمیدیم اما هزاران دلار برای گرفتن همه آن کاربران هزینه کرده بودیم.

الگوریتم فیس بوک دردسر ساز است. هر وقت فیس بوک الگوریتم خود را تغییر می دهد ، افرادی که صفحات عمومی فیس بوک را متحمل می شوند رنج می برند. بعد از خرج کردن تمام این پول و گرفتن هزاران دنبال کننده به صفحه فیسبوک ، متوجه شدیم که آن پیروان تقریبا بی فایده هستند زیرا هر زمان که پست گذاشتیم ، فقط به حدود ۳ درصد از کل دنبال کنندگان خود می رسیدیم

هزینه های وورا(WURA) به صورت عمده :

عنوان ها – ۱۰۰۰۰۰ دلار در کل

کارمندان – ماهیانه ۹۰۰۰ دلار

سرور – ۱۲۰۰ دلار در ماه

تجهیزات / تولید – ۲۰،۰۰۰ دلار در کل

بازاریابی – ۴۰،۰۰۰ دلار

WURA تقریبا ۳۸۰۰ دلار در ماه درآمد داشته است. حداقل ۲۵۰،۰۰۰ دلار سرمایه گذاری نقدی را از دست داد.

مایک از اشتباهات خود میگوید:

من خیلی روی محصول تمرکز کردم و توجه زیادی به بازار نکردم.

استراتژی بازاریابی من باید قبل از عرضه محصول آمده است.

فیسبوک بستر مناسبی برای استفاده به عنوان تبلیغات اولیه نبود

پول زیادی هم داشتم به عقب نگاه می کنم ، ای کاش پول زیادی برای خرج کردن نداشتم زیرا می خواهم با اجرای آن خیلی نظم بیشتری داشته باشم و در کارهای بی فایده سرمایه گذاری نکنم. من واقعاً یک فیلم ساختم که در اینجا درباره این موضوع بحث شده است.

انجام کار با نیجریه ها می تواند سردرد باشد. و این به خاطر افرادی نیست که با آنها کار می کنید ، زیرساخت های آنجاست. معاملات ساده برای ارسال و دریافت پول می تواندبه سختی امکان بپذیرد.

همچنین بخوانیم:Unilever، سومین تولید کننده کالاهای مصرفی جهان

۰ FavoriteLoadingافزودن به مورد علاقه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *