کلمات کلیدی رمز موفقیت یک محتوا

بی شک تولید محتوا مناسب برای سایت شما از مهمترین عوامل بهتر شدن سئو سایت شما و در نهایت افزایش ترافیک سایت یا افزایش فروش محصولات آنلاین شما خواهد شد.پیش از این آموختیم که محتوا پادشاه است وبی شک کلمات کلیدی قلب این پادشاه را شامل میشود.

در این مقاله  کمی تخصصی تر به موضوع تولید محتوا سئو شده خواهیم پرداخت و از مهمترین رکن و عوامل موفقیت در تولید محتوا یعنی کلمات کلیدی، با شما صحبت خواهیم کرد.

تعریف کلمات کلیدی
کلمه کلیدی چیست؟

تعریف ومفهوم کلمات کلیدی

قبل از استفاده از کلمه کلیدی به خوبی باید مفهوم آن را درک کنیم.کلمات کلیدی ایده ها و عبارت و اصطلاحاتی هستند که در باره موضوع کلی محتوا شما اطلاعاتی را در اختیار مخاطب قرار می دهند. در سئو ،کلمات کلیدی به عباراتی تلقی میشود که مخاطب ما در موتور های جستجو و یا مرور گر خود  آن ها را وارد میکند.

دسته بندی کلمات کلیدی در سئو

عبارات کلیدی به دو دسته کلی ، Search Volume (میزان جستجو) و User Intent(قصد و هدف کاربر) تقسیم می شوند.

کلمات کلیدی دسته User Intent

کاربران از اینترنت با توجه به سلیقه و نیاز خود استفاده میکنند.به طور مثال یک کاربر به دنبال آموزش است و دیگری برای آگاهی از اخبار روز اینترنت را بررسی میکند.

برای این دسته از کاربران ،کلمات کلیدی  خود نیز به سه گروه تقسیم می شوند.

کلمات کلیدی Informational( کلمات اطلاعاتی)

این گروه از کلمات کلیدی  برای  دسته ای  از کاربران که برای یادگیری و کسب اطلاعات وارد مرور گر خود یا فضا مجازی میشوند؛ استفاده می شود.به طور مثال کاربر آموز سئو فنی را جستجو میکند.

کلمات کلیدی Transactional(کلمات تراکنشی)

گاهی کاربر با قصد خرید وارد فضای اینترنت میشود و این دسته از کلمات کلیدی شامل  کاربر که با هدف خرید یک محصول وارد میشوند را در برمیگیرد.مثلا خرید کفش نایک.

کلمات کلیدی Navigational (کلمات هدایتی)

کاربر در بسیاری از موارد با هدف جستجو ب یک سایت خاص، کلمات Navigational راجستجو می‌کننند. استفاده از این نوع کلمات زمانی اتفاق خواهد افتاد که کاربر می‌خواهد به وب سایت خاصی دسترسی پیدا کند. وی دامنه سایت را نمی‌داند. به طور مثال پین استارت آپ یا دیجی کالا و… جستجو میکند.

کلمات کلیدی دسته Search volume

در این نوع تقسیم بندی هدف انتخاب کاربر نیست بلکه تعداد دفعات جستجو یک کلمه در موتور های جستجو مد نظراست.خود این کلمات کلیدی به سه زیر گروه تقسیم بندی میشوند.

کلمات کلیدی اصلی یا Head

کلمات کلیدی اصلی دسته از عبارات و اصطلاحاتی هستند که کلمات اصلی را شامل میشوند. سئو کردن این کلمه ها بسیار دشوار است،بدلیل اینکه هم شامل طیف گسترده ای از کلمات را می شوند و سئو کردن کلمات کلیدی که تعداد دفعات بالای جستجو میشوند و نتایج جستجو بالایی دارند کمی سخت است.

به طور مثال کلمه لباس یک کلمه اصلی است چون واضح نیست که شما منظورتون مدل لباس یا خرید لباس و یا ….هدف شما در مورد لباس مشخص نیست.

کلمات کلیدی عبارتی یا Middle Tail

در جستجو این نوع کلمه ها کلیدی هدف کاربر کمی  واضح تر است اما تصمیم نهایی را به نتایج گوگل واگذار میکند.و بر اساس پیشنهاد های آن تصمیم میگیرد.

کلمات کلیدی طولانی یا Long Tail

این گروه از کلمات کلیدی از سه تا چهار کلمه را به خود اختصاص میدهند که به عبارت بهتر آنها کلمه کلیدی نیستند بلکه عبارات کلیدی هستند.در این گروه هدف کاربر کاملا مشخص است به طور مثال کاربر کلمه خرید  گل رز زرد مصنوعی را جستجو میکند.

اهمیت کلمات کلیدی

کلمه های کلیدی از این رو اهمیت دارند که باعث جذب مخاطب بیشتر و لینک مخاطب به سایت مربوطه و در نهایت افزایش ترافیک یک سایت می شوند.پس می توان نتیجه گرفت که کلمه ها و عبارات کلیدی از تاثیرگذارترین عوامل بر روی سئو سایت شما هستند.

نحوه انتخاب درست کلمات کلیدی

حالا چطور کلمات کلیدی مفید و مناسب را پیدا کنیم؟

اول از همه سعی کنید که لیستی از کلمه ها مهم و کلیدی مرتبط به محتوا تولید شده خود را پیدا کنید.بعد از تهیه  لیست آن ها را در گوگل جستجو کنید تا تعداد نتایج آن ها را بیابید .تعداد نتایج به ما این کمک را می کند که مخاطب خود را شناخته و بدانیم که چه کلماتی را جستجو میکند.

ودر عین حال رقبا خود را نیز بررسی کنیم .بعد از این که عبارات کلیدی مورد هدف و مرتبط خود را نوشتید ،سعی کنید تا از آن ها عباراتی را بسازید که کاربر ممکن است در مرورگر خود وارد کند . سپس آمار نتایج این عبارات را هم در آورده و یادداشت کنید.

حال که آمارومیزان نتایج هر کلمه را دارید برترین ها را انتخاب کنید.برترین ها صرفا کلماتی نیستند که بیشتر جستجو شدند گاها شما باید در مواردی که کمتر جستجو شده اند ،مانور بدهید و کار کنید.

بعد از انتخاب ۲۰ مورد از کلمه های با استفاده از ابزاری که در ادامه آن ها را معرفی میکنیم؛ استفاده کنید  و عبارات کلیدی تان را الویت بندی کنید.

حالا که کلمات و عبارات خود را پیدا کردید وارد مرحله بعدی میشویم یعنی نحوه توزیع و اصول کلی .

درباره کلمات کلیدی بیشتر
اصول توزیع واستفاده از کلمات کلیدی

نحوه توزیع کلمات در محتوا

لازم به ذکر است که بدانید که  کلمه های کلیدی قادر هستند که یک محتوا را جریمه و در عین حال ارزشمند کنند! حالا چگونه ؟؟ واضح است اگر شما کلمه اساسی را بیش از اندازه تکرار کنید از خوانایی و کاربر پسند بودن نوشته شما کاسته میشود و در نهایت توسط موتور های جستجو جریمه میشوید. و در عین حال  اگر اصولی عبارات را توزیع کنید رتبه سایت شما افزایش می یابد. این اصول شامل تعداد استفاده از کلمه های کلیدی میشود ،تعداد اصولی ۱ تا ۳ درصد از کل محتوا را باید عبارات کلیدی تشکیل  دهد.

در قرار دادن کلمات کلیدی حتما به نکات زیر توجه داشته باشید:

سعی کنید که از کلمات کلیدی حتما در عنوان اصلی مقاله (متا تگH1  )استفاده کنید.و بهتراست در اول عنوان از کلمه کلیدی استفاده کنید.

سعی کنید که در پاراگراف اول حتما از کلمه کلیدی مورد نظر استفاده کنید.پاراگراف اول برای مخاطب بسیار مهم است اگر نظرمخاطب را جلب کند یعنی محتوا شما موفق و کاربر پسند بوده است.

محتوا پادشاه است و بی شک کلمات کلیدی قلب این پادشاه هستند.درباره کلمات کلیدی بیشتر بدانیم...
ابزار های کاربردی برای بررسی کلمات کلیدی

ابزار هایی برای بررسی و مقایسه عبارات کلیدی

ابزار های بررسی و مقایسه برای بهتر انتخاب کردن کلمه وعبارت کلیدی بسیار زیاد هستند . در این جا سعی کردیم تا معتبر ترین و بهترین ابزارها را به شما معرفی کنیم.

نتیجه گیری

تعداد پست ها و محتواهایی که هر روز در فضای اینترنت منتشر میشود بسیار زیاد است ،در نتیجه باید توجه داشته باشید که  برای موفقیت هرگز نباید تمام تمرکز خود را بر روی کلمه ها و عبارات کلیدی بگذارید بلکه باید ازآن ها به عنوان یه عامل قدرتمند استفاده کنید.

از وقتی که گذاشتید ممنونم

۰ FavoriteLoadingافزودن به مورد علاقه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *