از شرکت broadband tv چه میدانید

broadband tv یک شرکت رسانه ای فناوری است که با اپراتورهای شبکه و فعالان تبلیغات همکاری می کند و در عرصه بهینه سازی و توزیع محتواهای ویدیویی از راه اینترنت پروتکل (IP) و شبکه های بی سیم و موبایل فعالیت دارد.

الگوریتمهای وب را برای شناسایی ویدیو کلیپهای بدون حق کپی رایت اسکن می کنند. زمانی که این فیلمها شناسایی شدند broadband tv به آنها یک آگهی متصل می کند و درآمد حاصل از آگهی را با تولیدکننده واقعی ویدیوکلیپ تقسیم می کند.

زندگینامه مدیرعامل broadband tv

نتیجه تصویری برای ‪shahrzad rafati who is‬‏

شهرزاد رفعتی در سال ۱۹۸۰ در تهران به دنیا آمد .او مدتی بعد از آنکه برادرش برای ادامه تحصیل به تورنتو می‌آید، او نیز تصمیم می‌گیرد برای ورود به دانشگاه یو بی سی تهران را به مقصد ونکوور ترک کند. تحصیل در دانشگاه همراه با فعالیت‌های جانبی بسیاری است که برای دختری پر انرژی مثل او چندان بعید نیست. از کار کردن برای یونیسف در زمان دانشجویی گرفته تا عضویت در انجمن بین‌المللی دانشجویان خلاق و ممتاز در کانادا. در سال دوم دانشگاه شهرزاد رفعتی به عنوان فعال‌ترین دانشجوی این انجمن شناخته می‌شود.

وی در سال ۲۰۱۲ موفق به دریافت جایزه ۴۰ فرد موفق زیر چهل سال در کسب‌وکارهای ونکوور شد. در سال ۲۰۱۶ نیز او به عنوان برترین کارآفرین زن کانادا انتخاب شد؛ این عنوان هر سال از طرف موسسه زنان فعال در حوزه ارتباطات و تکنولوژی کانادا به یک زن کانادایی داده می‌شود.

اسم او در ۱۰۰ فرد خلاق از سوی مجله‌‌ی فست کمپانی، یکی از مجلات معتبر تجاری در زمینه‌ی نوآوری‌ها، رسانه‌های دیجیتالی، فناوری، طراحی و البته معرفی انسان‌های خلاق بود؛ افرادی کارآفرین که به استقبال آینده می‌‌روند و با ایده‌هایشان دنیای اطرافمان را با چاشنی خلاقیت زینت می‌بخشند. در این فهرست شهرزاد رفعتی جایگاه ۳۷ را دارد.

ایده تاسیس این شرکت چطور به ذهن شهرزاد رفعتی رسید

پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه یو بی سی شهرزاد رفعتی مدتی را در شرکتی کامپیوتری کار می‌کند اما ایده‌ی تأسیس شرکت “برود بند تی وی” را از زمان تحصیل در سر می‌پرورانده است. شرکتی که بتواند بر ترس کمپانی‌های بزرگ از اینترنت به خاطر نقض کپی رایت پایان ببخشد و به آنها این اطمینان را بدهد که حتی می‌توانند از ویدیوهایی که کاربران آپلود می‌کنند، پولی کسب کنند.

نتیجه تصویری برای ‪bbtv corp‬‏

او زمانی اقدام به تاسیس این کمپانی کرد که یوتیوب در نخستین سال‌های راه‌اندازی خود بود. تولد یوتیوب در آن زمان موجب ترس و نگرانی کمپانی‌های بزرگ شده بود؛ زیرا ویدیوهایی که کمپانی‌ها با هزینه زیاد تولید می‌کردند، بدون در نظر گرفتن حق کپی‌رایت روی یوتیوب قرار می‌گرفت و این امر به ضرر کمپانی تولیدکننده بود. این کمپانی‌ها نیز چاره‌ای جز شکایت از یوتیوب و گوگل نمی‌دیدند.

نتیجه آنکه این شرکت‌ها هم به سهم خود وارد عمل می‌شوند و شکایت‌هایی را علیه یوتیوب تنظیم می‌کنند. رسانه‌ها گزارش می‌دهند که کمپانی “وایاکام” یکی از غول‌های رسانه‌ای و سرگرمی در آمریکا شکایتی را علیه گوگل و یوتیوب به دادگاه برده و تقاضای دریافت خسارتی بالغ بر یک میلیارد دلار کرده است.

این کمپانی ، میانجی‌گری میان کاربران و کمپانی تولیدکننده و همچنین حمایت از یوتیوب و گوگل بود. به اعتقاد شهرزاد رفعتی به جای مبارزه با سارقان اینترنتی، کاربران و طرفداران مشتاق، باید با آن‌ها کار کرد.

کمپانی Broadband tv، به شرکت‌ها کمک می‌کند تولیدات خود را در اینترنت شناسایی کنند و آن را تحت نظر خود بگیرند؛ در سود آگهی‌های متصل‌شده به ویدیوها، شریک شوند و از آپلود ویدیوها کسب درآمد کنند. این کمپانی، قراردادی با شرکت‌ها امضا می‌کند که طبق آن، کل وب و یوتیوب را برای به دست آوردن ویدیوهای بدون حق کپی‌رایت جستجو می‌کند. کمپانی طرف قرارداد با BBTV، قوانینی را که باید در ویدیوهایش احراز شود، در اختیار این شرکت قرار می‌دهد و مشخص می‌کند که کدام ویدیوها باید حذف شود یا بر کدام ویدیو آگهی قرار گیرد.

نقش کمپانی broadband tv

شرکت برود بند تی وی در حقیقت  به مانند “ریش‌سفیدان” در دنیای حقیقی ایفا است. کمپانی‌های طرف قرارداد با این شرکت، مجموعه‌ای از باید و نبایدهایی را که بایستی در مورد ویدئوهای تولیدی‌شان که توسط کاربران آپلود شده‌اند، در نظر گرفت، در اختیار برود بند تی وی قرار می‌دهند و مشخص می‌کنند که کدام ویدئوها بایستی حذف شوند و در کنار کدام یک آگهی بازرگانی قرار بگیرد.

این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن للللل.jpg است

بر همین اساس شرکت broadband tv با استفاده از نرم‌افزاری ویژه، ویدئوهای تولیدکنندگان مختلف را در سایت‌های مخصوص آپلود ویدئو یا سایت‌هایی که ترافیک ویدئویی بالایی دارند، شناسایی می‌کند. مشکل وقتی ایجاد می‌شود که کاربری با دخل و تصرف در یک ویدئو، محتوای آن را طوری تغییر دهد که محصول ایجاد شده هیچ همخوانی با ویدئوی اولیه نداشته و دیدگاه‌هایی خلاف نظر تولیدکنندگان اصلی را انتقال دهد.

شهرزاد رفعتی می‌گوید: « ما سعی می‌کنیم به کاربرهایی که این ویدئوها را آپلود می‌کنند، بفهمانیم که اگر ویدئوی شخص دیگری را استفاده می‌کنند، دیگر اجازه ندارند که آن را دستکاری کنند. چنانچه مایل هستند ویدئویی را آپلود کنند، بایستی آن را همانطور که هست آپلود کنند وگرنه اگر بخواهند آن را اصلاح و تغییر دهند و نکته‌ی نامناسبی را به آن اضافه کنند، ما این ویدئوها را حذف می‌کنیم و نمی‌توانند روی سایت‌ها باقی بمانند.»

و اینجاست که نقش میانجی‌گرانه برود بند تی وی میان تولید کننده و کاربر پررنگ می‌شود. از این مرحله به بعد ایمیلی به کاربر فرستاده میشود و به او اطلاع میدهد ویدیو آپلود شده توسط کاربر ادیت و سپس آپلود شده است ، برود بند تی وی مسئولیت کنترل ویدئو را بر عهده می‌گیرد و یک آگهی تجاری را نیز در کنار ویدئو قرار می‌دهد. به این ترتیب طبق همان سیاست کهنه “نه سیخ بسوزد و نه کباب” چنانچه تغییری منفی در این ویدئو از سوی کاربر اعمال نشده باشد، این ویدئو حذف نمی‌شود و از طرف دیگر سود حاصل از تبلیغی که کنار این ویدئو جاگذاری شده، نصیب تولید کننده می‌شود.

همچنین بخوانید:کارخانه فاستونی مقدم از گذشته تا به امروز

خود و ایده‌هایتان را باور داشته باشید

وقتی از او پرسیدند جایگاه و موفقیت امروزی‌اش را مدیون چیست، می‌گوید: «شما باید خودتان و ایده‌هایتان را صد در صد باور داشته باشید و هیچ‌وقت تسلیم نشوید. می‌توانید ایده‌ی خوبی داشته باشید اما اگر آن را پرورش ندهید، هیچ معنایی نخواهد داشت. سال‌های اول خیلی سخت است، اینطور نیست که از روز اول همه چیز عالی باشد و مشتری‌ها به سراغتان بیایند. بودجه‌کمی دارید، منابع زیادی در اختیار ندارید و باید بتوانید از تمام چیزهایی که دارید بهترین نتیجه را بگیرید. چالش واقعی این است که از ایده‌تان دست نکشید.»

نتیجه تصویری برای شهرزاد رفعتی
شهرزاد رفعتی مدیرعامل شرکت broadband tv

همچنین شهرزاد رفعتی در TEDx گفت: «ما باید بیش‌تر ویدیو ببینیم، نه کم‌تر. اعتقاد من بر این است که در این صورت اجتماع بهتری خواهیم داشت. تحقیقات متفاوت نتایج متفاوتی داشته‌اند. دانیل اندرسون، استاد برجسته روان‌شناسی، در این باره عقیده دارد که رسانه‌ها واقعا می‌توانند تاثیر مثبتی روی کودکان داشته باشند؛ این به والدین و مراقبان بستگی دارد که اطمینان حاصل کنند کودکان چه چیزی مشاهده می‌کنند، آیا برای آن‌ها مفید است؟ به آن‌ها آسیب نمی‌رساند؟» خانم رفعتی در ادامه می‌گوید: «ما باید به جای قضاوت‌کردن تلویزیون و ویدئو، خود را قضاوت کنیم؛ زیرا این ما هستیم که انتخاب می‌کنیم چه چیزی را ببینیم. پس ما مسئول انتخاب خود هستیم.»

و هم اکنون

broadband tv هم‌اکنون با چندین کارمند در دو شهر ونکوور و نیویورک مشغول به کار است و نام‌های سرشناسی از جمله لیگ حرفه‌ای بسکتبال آمریکا (NBA)، یوتیوب و سونی پیکچرز در لیست مشتریانش به چشم می‌خورند.

همچنین یک بازی موبایل برای اسپانیولی‌زبان‌ها درست کرده است که بیش از ۹.۵ میلیون کاربر دستگاه ios و اندروید آن را دانلود کرده‌اند. همچنین آخرین بازی خود را به نام squad rivals وارد بازار کرده است.

طبق ادعای شرکت BBTV بعد از گوگل و فیس‌بوک سومین و بزرگ‌ترین شرکتی است که در هر ماه ۳۴ بیلیون بازدید و ۲۸۵ بیننده ویدیو دارد.

همچنین بخوانید:مرسدس بنز محبوب ترین خودرو سازی لوکس دنیا

۰ FavoriteLoadingافزودن به مورد علاقه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *