مرسدس بنز محبوب ترین خودرو سازی لوکس دنیا

در این مقاله قصد داریم شما را با محبوب ترین و مشهورترین خودرو سازی جهان یعنی کمپانی مرسدس بنز آشنا کنیم ممنونیم که ما را دنبال می کنید .

Mercedes benz
Mercedes benz
تاریخچه مرسدس بنز :

 مرسدس بنز

شرکت خودروسازی آلمانی و از زیرمجموعه های شرکت دایملر آ.گ است، که در زمینه طراحی و ساخت انواع خودرو، کامیون، اتوبوس و موتورهای درون‌ سوز،لیزینگ و بیمه اتومبیل و نیز تعمیر خودرو فعالیت می‌نماید. کارخانه مرکزی شرکت مرسدس بنز در شهر اشتوتگارت قرار دارد.

این شرکت یکی از شرکت های بزرگ خودرو سازی در جهان است و همراه بی ام و ، آئودی به عنوان پر فروش ترین خودروسازان لوکس جهان به شمار می آیند. قدیمی ترین کمپانی تولید اتومبیل های بنزینی، یعنی شرکت دایملر در سال ۱۹۰۲ محصولات خودش را با برند مرسدس وارد بازار کرد. مرسدس در زبان اسپانیایی به معنای زیبا و نام دختر یکی از اعضای هیئت مدیره شرکت دایملر،یعنی آقای امیل جلینگ بود. شرکت دایملر و بنز در سال ۱۹۲۶ با هم ادغام شده و شرکت دایملر-بنز را پدید آورد که محصولات آن شرکت با نام تجاری مرسدس بنز روانه بازارشد.

لوگوی مرسدس بنز دست خوش تغییرات :
Mercedes benz logo
Mercedes benz logo

طراحی لوگوی مرسدس بنز همانند همه برندهای بزرگ دنیا دست خوش تغییراتی از زمان تولد این لوگو تا کنون گردیده است.لوگوی مرسدس بنزکه یک ستاره سه پر است، نشان تسلط این خودرو بر زمین، دریا و آسمان می باشد که در سال ۱۹۰۳ طراحی در سال ۱۹۲۳ به عنوان یک نشان تجاری ثبت شد و تا سال ۱۹۲۶ چندین بار تغییر کرد تا به شکل امروزی خود رسید.

Mercedes benz logo
Mercedes benz logo
نشان فعلی مرسدس بنز :

البته نشان فعلی که در آن حلقه ای ستاره سه پر را دربرگرفته در سال ۱۹۳۷ طراحی شده است. ابتدا لوگو مرسدس شامل سه شاخه یا همان ستاره و فاقد حلقه دور آن بود. اما پس از ادغام مرسدس و بنز در دهه ۲۰ میلادی یک حلقه به دور ستاره نیز اضافه شد.در سال ۲۰۱۴ شرکت خودروسازی مرسدس بنز به خاطر قهرمانی در مسابقات فرمول یک، لوگوی ویژه‌ خود را طراحی نموده است. نام مرسدس بنز به «مرسدس AMG پتروناس» تغییر یافت و لوگو نیز همزمان با آن طرح جدیدی به خود گرفت. این مسابقه که با پیروزی لوئیس همیلتون، راننده انگلیسی تیم مرسدس به پایان رسید.امروزه در ساخت شکل ظاهری خودروهای مرسدس بنز تغییرات محسوسی دیده می شود که محصولات این شرکت خودرو سازی را  خشن تر و چابک تر نشان می دهد ولی در لوگوی این شرکت تغییرات محسوسی به چشم نمی خورد.

همچنین بخوانید : اپل از دیروز تا امروز

Mercedes benz
Mercedes benz

درآمد دایملر:

در سه ماهه دوم امسال با وجود پولی که این خودروساز آلمانی برای فراخوان ایربگ و هزینه های حقوقی اختصاص داده بود، بدنبال افزایش تحویل خودروهای واحد مرسدس بنز فراتر از انتظار بازار بود.

به گزارش ایسنا، درآمد دایملر بدون احتساب بهره و مالیات، ۵.۶ درصد در سه ماهه دوم افزایش یافت و به ۳.۹۷ میلیارد یورو (۴.۳۹ میلیارد دلار) رسید.

این خودروساز از رشد فروش مدلهای ون و اتوبوس سود برد درحالیکه درآمد در بخش کامیون و واحد خودروهای مرسدس کاهش یافت. در این نتایج مالی، هزینه ۵۰۰ میلیون یورویی فراخوان ایربگهای ساخت تاکاتا و ۴۰۰ میلیون یورو هزینه های حقوقی به حساب نیامده است . فروش مرسدس از ابتدای امسال تا ماه گذشته ۱۲ درصد رشد کرد و به بیش از یک میلیون خودرو رسید. این رشد بیش از دو برابر رشد برند آئودی فولکس واگن بود که شاهد رشد ۵.۶ درصدی تحویل خودروهای لوکس در مدت مذکور بود.

یکی از بهترین محصولات مرسدس بنز :
Mercedes- Benz SL65 AMG Black Series
Mercedes- Benz SL65 AMG Black Serie
Mercedes- Benz SL65 AMG Black Series

SL65 AMGهیولایی در لباس یک رودستر بود، مخصوصا با ۱,۰۰۳ نیوتن متر گشتاور بیشینه ای که از نیروگاه V12 تویین توربو ۶,۰ لیتری آ ام گ میگرفت. اما حد نهایی یک SL از نگاه مرسدس، نژاد اکثر به خشم آمده ای بود که پس از SL65، با پسوند سری سیاه «Black Series» و گرچه اتاق کوپه بر پایه این رودستر سقف فلزی ارائه شد.

در این نسخه، خروجی موتور از ۶۰۴ اسب بخار SL65 به ۶۶۱ اسب بخار ارتقا یافت و ۲۵۰ واحد هم از کیلوگرم های وزنش کم شد تا در کنار پیکره ای پهن تر، کیت بدنه ای آیرودینامیک تر و اضافه شدن یک حالت دستی اخیر و پاسخگوتر به گیربکس، شاهد خلق یک کوپه غول کُش باشیم. کامل کننده این اصلاحات عملکردمحور نیز کیت ترمزی با دیسک های بسیار قطور بود که در دل چرخ های پوشش یافته با تایرهای بسیار پهن جا شده بودند.

مقایسه مرسدس بنز و بی ام و دو غول خودرو سازی آلمانی :
Mercedes benz and BMW
Mercedes benz and BMW

هردو آلمانی، باکیفیت، با اصالت و سازندگان لوکس‌ترین خودروهای جهان هستند. رقابت این دو خودروسازی نقش بسیار زیادی در پیشرفت تکنولوژی خودروسازی در جهان داشته است و هر دو خودروسازی تلاش می‌کنند خودروهایی با بالاترین کیفیت و بهترین امکانات را به بازار عرضه کنند. اگر به بررسی آمار فروش مرسدس بنز و BMW در انتهای سال ۲۰۱۸ بپردازیم متوجه خواهیم شد که مرسدس بنز بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه در سراسر جهان فروش داشته است. با اختلافی اندک BMW قرار دارد که فروش جهانی آن در حدود ۲ میلیون ۲۰۰ هزار دستگاه است.

مرسدس بنز سال‌ها است که از این نظر تعداد فروش جایگاه بهتری از BMW دارد. با ارزش‌ترین برند جهانی در سال ۲۰۱۸ تویوتا ژاپن است! که با ارزش ۲۹٫۹۹ میلیارد دلار فاصله زیادی با سایر رقبا پیدا کرده است.

در رتبه دوم مرسدس بنز با ۲۵٫۶۸ میلیارد دلار و بعد از آن با فاصله حدود ۰٫۶ میلیارد دلاری BMW به عنوان سومین برند خودرو سازی با ارزش دنیا قرار دارد.

مقایسه مرسدس بنز و بی ام و در ایران :
Mercedes benz and BMW
Mercedes benz and BMW

اگر نگاهی به بازار بنزو بی ام و در ایران داشته باشیم باید گفت که در طول سالیان دراز مرسدس بنز شرایط بهتری از BMW در ایران داشته است. بنز نماد کلاس و لوکس بودن در ایران است و بسیاری از ثروتمندان ایرانی از همان روز اولی که این خودرو وارد خاک ایران شد سینه چاک این خودرو بوده‌اند. با این حال در دهه‌های اخیر بی ام و به دلیل قیمت مناسب‌تر و پشتیبانی گه گاه بهتری که از مرسدس بنز دارد بیشتر از قبل مورد توجه قرار گرفته است. آمار رسمی از میزان مرسدس بنزها و فروش آن‌ها در دسترس نیست اما می‌توان مطمئن بود با افزایش قیمت مرسدس بنز به صورت غیر منطقی در ایران،  بی ام  و فروش بهتری از مرسدس بنز در دو سه سال اخیر تجربه کرده است.

تبریک جالب :

واما در نهایت تبریک جالب بنز به بی ام و برای صد سالگی بی ام و که اخیرا بازخورد های زیادی در فضای مجازی داشته :

ممنون برای صد سال رقابت باما سی سال اول که نبودی خیلی خسته کننده بود، رقیب قوی باعث پیشرفت ما می شود.

همچنین بخوانید:KFC با چاشنی شهرت

قبلی «
بعدی »

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *