Reverse Pitch چیست؟

اما Reverse Pitch چیست؟

رویدادهای Reverse Pitch رویدادهای جدیدی در فضای کارآفرینی هستند که در آن‌ها برخلاف رویدادهای مشابه از سازمان‌ها درخواست می‌شود تا بر اساس نیاز خود موضوعی را برای تیم‌های استارت‌آپی ارائه کرده و این بار تیم‌های استارت‌آپی هستند که می‌بایست بتوانند راه‌ حلی برای آن ارایه کنند. کارآفرینان محلی در طی این رویداد فرصتی پیدا می‌کنند تا بتوانند محصول نوآورانه‌ای را با توجه به خواسته سازمان خلق کنند. ارایه دهندگان رویداد نیز نگاهی به افراد بااستعداد با پیش‌زمینه‌ها و علاقه‌مندی‌های مختلفی همچون کد نویسی، برنامه‌نویسی، گرافیک، فناوری اطلاaعات، تولید محتوا، مدیریت و کارآفرینی خواهند داشت.

Reverse Pitch با سرمایه گذاران

جایگاه سرمایه گذاران و استارت آپ ها در این طرح  تغییر می کند. سرمایه گذاران خود و اولویت های خود را ارائه می دهند. مخاطبان متشکل از استارتاپهایی هستند که به دنبال تأمین مالی هستند و امیدوارند از این طریق تصوری از سرمایه گذاران بالقوه به دست آورند. این فرمت “ارائه” خوانده می شود ، زیرا ساختار این رویداد شبیه به یک سرمایه گذاری معمولی است. محدودیت زمانی مشخصی برای هر مجری (مثلاً ۵ دقیقه) برای ارائه و همچنین جلسه پرسش و پاسخ بعدی وجود دارد.

Reverse Pitch با شرکت ها

در این قالب نمایندگان، شرکت خود را به سبک پیچ (معرفی ۷min ، ۷ دقیقه پرسش و پاسخ) معرفی می کنند. در این فرمت تمرکز بر چالش های شرکت ها در زمینه های متفاوتی است. هدف از این قالب ، انتقال چالشهای شرکتهای در قالب یک پرزنت به شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها و ترغیب نوآوران برای یافتن راه حل برای این شرکت است.

شیوه همکاری استارت آپ ها و شرکت ها

همانطور که گفته شد در یک Reverse Pitch ، شرکت ها میزبان استارتاپ ها هستند، چالش های شغلی را که می خواهند از طریق فناوری ویا نوآوری مورد بررسی قرار بگیرند توضیح می دهند و چالش ها و مشکلات را برای شرکت های دانش بنیان و استارت آپ هایی که در بحث نوآوری و فناوری کار می کنند می فرستند. پس از گذشت چند ماه ، شرکت ها برای ارزیابی نتایج با شرکت های نوپا ارتباط برقرار می کنند و طرح های پیشنهادی را مورد بررسی قرار داده و بعد از آن  تصمیم می گیرند که چه مبلغی را به استارتاپ پرداخت کنند تا ایده آنها را اجرایی کنند.

Reverse Pitch می تواند یک رویکرد هدفمند تر را فراهم کند زیرا به شرکت ها این امکان را می دهد تا یک مشکل تجاری را مطرح کنند و کارآفرینان را برای حل آن دعوت می کنند.

تجربه های یک Reverse Pitch :

در ماه فوریه ، شرکت های Bayer, Bosch, Phillips, Highmark Health and Rio Tinto  در اولین چالش معکوس (Reverse Pitch)  و نوآوری شهر پیتسبورگ شرکت کردند که به میزبانی استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان دانشگاه Carnegie Mellon برگزار شد.

اسپانسرها و حامیان این رویداد سرمایه گذاران سطح Seed و شتابدهندگان و مراکز نوآوری بودند که شرکت ها در این برنامه چالش های بزرگ و کوچک خود را به حدود ۲۰۰ استارت آپ ارائه کردند که این استارت آپ ها عمدتا متخصصان حوزه های یادگیری ماشین( machine learning ) و هوش مصنوعی ( artificial intelligence ) بودند.

کریستوفر مارتین ، مدیر مرکز تحقیقات و فناوری بوش (RTC) در پیتسبورگ ، می گوید: راه اندازی بوش SAST (چیزهای امنیتی و ایمنی) به دنبال نرم افزاری برای تجزیه و تحلیل است که می تواند به شرکت های خرده فروشی کمک کند تا رفتار مشتری را بهتر درک کنند.

آدام وین ، مدیر مهندسی نرم افزار سیستم های امنیتی بوش می گوید: “آنچه که ما در این رویداد مورد توجه قرار دادیم مربوط به تجزیه و تحلیل خرده فروشی بود ، زیرا آجر و ملات و تمایم اطلاعات ما در رابطه با درک نحوه استفاده مشتریان از فروشگاه های خرد بود.”

به عنوان مثال ، چنین نرم افزاری به درک آنچه که خریداران در قفسه ها ممکن است توجه کنند ، یا در هنگام پر شدن صف با افرادی که سعی در بررسی آنها دارند ، کمک می کند. چنین اطلاعاتی می تواند به فروشندگان کمک کند تا جای محصول را بهبود ببخشند یا کارایی کارمندان خود را در مواقع شلوغ فروشگاه بهبود دهند.

بسیاری از خرده فروشان در حال آزمایش چنین فناوری هایی هستند. وین می گوید : SAST سعی دارد با ایجاد یک سیستم عامل که توسعه دهندگان شخص ثالث می توانند برنامه های خود را بسازند و آن را اجرا کنند ، بازار را متحد کنند و افزود که پلتفرم SAST مبتنی بر سیستم عامل اندروید است. مارتین و وین می گویند که رویداد InnovationWorks اولین Reverse Pitch در شرکت در آنها بود ، اگرچه این شرکت مرتباً در هکاتون ها (hackathons ) و سایر رویدادهای نوآوری شرکت می کند.

محلی شروع کنید ، ملی فکر کنید

Reverse Pitch ها بیشتر یک رویداد محلی هستند ، به دلیل اینکه ملاقات و همکاری در شهرهای کوچک یا حتی به نسبت بزرگ بسیار راحت تر است و شرکت های بزرگ با افزایش سرمایه از درآمدهای بزرگ می توانند استعدادها و توانایی های فنی را بدست آورند.

۱
amir mohammadbeigi
Author: amir mohammadbeigi

من مینویسم که تو بخونی.....

FavoriteLoadingافزودن به مورد علاقه

من مینویسم که تو بخونی.....

۲ دیدگاه ها

  1. ممنون که برامون می نویسین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *