بهترین ایده ها برای شروع یک استارتاپ

در حالت کلی تمامی کسب و کارهای دنیا در یک اقیانوس قرارمیگیرند. کسب و کارهایی(استارتاپ ها) که نمونه مشابه آنها زیاد است یا به بیانی دیگررقبای زیادی دارند در دسته اقیانوس قرمز قرار می‌گیرند و کسب و کارهایی که نمونه مشابه کمتری دارند و رقبایشان کمتر است و حتی در برخی مواردرقیبی ندارند در دسته اقیانوس آبی قرار میگیرند.

برخلاف باور عموم که بعضی از بازارها را در ایران اشباع شده اند یا پررقابت‌اند اما درواقع این‌طور نیست وتقریباً اکثریت بازارهای ایران در اقیانوس آبی قراردارند واقیانوس قرمزآن‌چنان در کشورهای درحال‌توسعه معنی ندارد چراکه در این کشورها معمولاً بازارها به تکامل نرسید اند.دربازارهای کشورهای توسعه یافته به دلیل اینکه سال‌های زیادی است کسب و کارها به بلوغ رسیده‌اند و خدمات خود را به بهترین شکل ارائه می‌کنند رقابت بسیار سخت است.

ابتدا باید توجه داشت که اصلاً قرار بر این نیست که ایده‌ای بزنیم که در دنیا نظیر آن نبوده و نخواهد بود! چرا که دراین صورت میتوان گفت به معنای واقعی کلمه یک نابغه  باید باشیم چون در غیر این صورت پیش از ما هزاران نفر به آن ایده فکر کرده‌اند. پس باید درنظرداشته باشیم ایده‌های ناب امروزه با تغییری جزئی در ایده‌ های موجود یا از دل مشکلات معمول زندگی به وجود آمده‌اند.به همین جهت به سراغ تعدادی ازایده های خارجی که قابلیت زیادی برای اجرایی شدن در ایران دارند وهنوز نمونه ایرانی نداشته و فرصتی بکر به شمار می روند رفته ایم وآن ها را معرفی کردیم تا بتوانید ایده گرفته ویک کسب وکار عالی راه اندازی کنید.

استارتاپBrandless

ایده استارتاپ Brandless یا همان «بدون برند» بسیار ساده است ولی درعین حال پرریسک است دراین ایده محصولات هیچ تنوعی از نظربرند و نوع ندارند در حقیقت شما فقط به کیفیت آن اعتماد می کنید و به سراغ خرید می روید. این شرکت تمامی محصولاتش را فقط به قیمت ۳ دلار از طریق وبسایتش می‌فروشد.. ایده این استارتاپ از آنجایی آمد که بسیاری از برندها مبلغی روی قیمت محصول نهایی  خود می گذاشتند که در اصطلاح فروش به آن مالیات برند می گویند. اما متأسفانه این وب‌سایت هزینه‌ی حمل ۹ دلاری دارد مگر اینکه مقدار خرید شما بیشتر از ۷۲ دلار باشد. همچنین فقط مواد فاسد نشدنی را برای خرید عرضه می‌کند

استارتاپMoveWith

این نرم‌افزارِ شخصیِ تناسب اندام،بهترین تمرین‌های ورزشی از مربیان مشهور را در اختیارتان می‌گذارد. این برنامه شامل سه نوع کلاس‌ آموزشی است:

تمرینات جسمی، مثل دو، دوچرخه‌سواری و…؛
تمریناتی ذهنی، مثل یوگا؛
تمریناتی برای روح، مثل مدیتیشن

تمرینات و توصیه‌های آن کاملا شخصی‌سازی‌شده و متناسب با سطح توانایی بدنی کاربران است. این استارتاپ، باشگاه مدرنی در اختیار کاربران می گذارد که کاملاً شخصی است.

استارتاپ Careship

این استارتاپ با توجه به پیرشدن جمعیت آلمان بسیار پرطرفدار بوده.در این استارتاپ پرستارهای مختلف با شرایط خاص لیست شده اند و شما می توانید با فیلترهای بسیار زیادی دقیقا همان پرستاری که می خواهید را پیدا کنید. همچنین برای مشخص کردن کیفیت کاری آن ها،پرستارها رتبه بندی شده اند و هرکدام امتیاز خاص خود را دارند .

استارتاپCovered Insurance

پیدا کردن یک شرکت بیمه که همواره با تمام شرایط افراد هماهنگ باشد همواره یکی از مشکلات است. این استارتاپ که در دنور واقع شده است با استفاده از سرویس‌هایی کاملا شخصی سازی شده وطبق خواسته ی مصرف کننده،این مشکل راحل کرده و استفاده از بیمه را آسان کرده است .

استارتاپ Pindrop

نتیجه تصویری برای Pindrop
Pindrop: استارتاپ توقف کلاه برداری صوتی

استارتاپ توسط مراکز تماس استفاده می‌شود تا صدای یک فرد را تحلیل کرده و کلاهبردار را شناسایی کنند. حتی می‌تواند تشخیص دهد یک صدا واقعیست یا توسط کامپیوتر ایجاد شده است .تقلب‌هایی که در حوزه‌ی تقلیدصدا یا ساخت صدا انجام شده است ، مشکلات زیادی برای امنیت این سیستم‌ها به وجود آورده است . از طریق استارتاپ پین دراپ(pindrop)، کلاه‌برداری هایی که به صورت تلفنی است به سرعت تشخیص داده می شود و سالانه از اتلاف ده‌ها میلیون دلار ضرر مالی پیشگیری می‌کنند.”.

استارتاپ carwow

کار این استارتاپ این است که انتخاب خودرو را تا جایی که ممکن است برای شما آسان کند. این سایت دو گزینه رو به روی شما قرار می دهد.  یکی مربوط به افرادی است است که می دانند دنبال چه ماشینی می گردند و یکی دیگر مخصوص آندسته افرادی که اصلا چیزی در مورد خودرو نمی دانند. درصورت انتخاب کردن هر کدام از این گزینه ها فیلترهای مختلفی پیش روی شما قرار می گیرد که براساس آنها می توانید به طوردقیق مشخص کنید که چه نوع ماشین با چه میزان کارکرد وبا چه شرایطی می خواهید تا این سایت گزینه های فروش را پیش روی شما قرار دهد و شما را با مبلغ مورد نظر به ماشینی که مدنظرشمااست برساند.

استارتاپ Forward

یکی از استارت‌آپ‌های فعال در عرصه پزشکی مستقر در سن فرانسیسکواست. این استارتاپ نسل جدیدی از طبابت به طراحیِ گوگل و Uber Alums که آن را مطب پرشک از سریال Westworld توصیف می‌کنند. پزشک مدرنی است که اطلاعات کاملی را از سلامت شما ارائه میدهد که این کار با استفاده از سیستم پیشرفته هوش مصنوعی که بدن شمارا اسکن می‌کند صورت میگیرد. کاربران برای عضویت ماهانه باید ۱۴۹ دلار پرداخت کنند و با استفاده از نام کاربری و رمز عبور خود در طول ماه سلامتی خود را بررسی میکنند.

استارتاپ JustWorks

استارتاپ JustWorksوظیفه تامین و مدیریت منابع انسانی را برای کسب و کارهای کوچک برعهده دارد. این استارت آپ کسب وکارهای  کوچک را به هم نزدیک می‌کند تا قدرت خرید یک مجموعه بزرگ را داشته باشند. این شرکت نیویورکی شرایطی رافراهم کرده است که فرآیندهای پیچیده‌ی کسب‌وکاری مانند پرداخت حقوق، بیمه و ..را برطرف می‌سازد. شعار آن‌ها این است که شما روی کسب‌وکار خود تمرکز کنید، ما بقیه‌ی مسائل را حل خواهیم کرد.

استارتاپ Comparably

استارتاپ Comparably به شما می گوید که با توجه به کار، شرکت، منطقه، کشور، جنسیت، ساعت کاری و غیره حقوق شما منصفانه است یا نه.درواقع میتوان گفت این استارتاپ تمرکز خود را روی یک بحران گذاشته است. بحران مخفی بودن حقوق پرداختی شرکت های بزرگ. این استارتاپ با به دست آوردن این اطلاعات و البته اطلاعات شرکت ها و ..به شما می گوید که چقدر این شرکت منصفانه رفتار کرده ونشان میدهدکه آینده شما در این شرکت چقدر روشن است.همه این اطلاعات هم برپایه اطلاعاتی است که به صورت روزمره افراد وارد این سایت می کنند.این اطلاعات شامل  حقوق، سطح تجربه، اندازه شرکت، محل شرکت و عوامل دیگر میباشد.

استارتاپ Knotel

این استارتاپ یک رقیب سخت برای استارتاپ  WeWorkبه حساب می آید.این استارت آپ می‌تواند یک تجربه جالب در اختیار تاجرانی قرار دهد که به دنبال فضای کاری با اجاره مناسب هستند .اصلی ترین ویژگی این استارتاپ، انعطاف پذیری آن با کرایه هاست.

جهت آشنایی با استارتاپ های بیشتر :از استارتاپ هایی که دنیا را متحول کردند چه میدانید(بخش دوم)

۰
zahra kohnechi
Author: zahra kohnechi

FavoriteLoadingافزودن به مورد علاقه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *