آنچه درباره برندینگ (branding)باید بدانید…!
درواقع برند یا برندینگ را میتوان به عنوان ابزاری در نظرگرفت که به کار تجاری ما سه عامل مهم شهرت واعتبار و از همه مهمتر هویت را می بخشد و این برند شماست که کمک میکند تا در میان رقبایتان شناخته شده باشید. نباید فراموش کرد که برند شما ارتباط قوی بین اینکه کسب وکار شما در چه زمینه ای است وچه چیزی به مشتریان ارائه می دهید، برقرار می کند.هرقدر تعداد پیام ها و گزارش های رسانه ها بیشتر و محتوای آن ها مطلوب تر باشد،ماحصل آن یک نام تجاری قوی تری خواهد شد.مطابق با تعریف انجمن بازاریابی آمریکا AMAهویت یک برند یا برندینگ مجموعه ای متشکل از اسم،لوگو،علامت،طراحی، رنگ بندی ویا ترکیبی از آنهاست.درعمل برندینگ تفاوت های شمارا با شرکت های دیگر مشخص می کند.
میدانید تفاوت برندسازی و برندینگ در چیست؟
در واقع برندسازی به تمامی فعالیت هایی گفته می شود که هویت برند را می سازد، اما برندینگ به ذهنیتی گفته می شود که از یک برند در ذهن ها تداعی می شود. در برندینگ سعی می شود، افراد ذهنیت خاصی نسبت به کالای شما داشته باشند و آن را بر کالاهای مشابه ترجیح دهندما با برندینگ سعی می کنیم، احساسات و ذهنیات افراد را نسبت به یک برند جلب کنیم که این ترفند خود باعث بالا رفتن فروش و حتی گران تر شدن کالای شما می گردد.
اگر برند شما به یک برند معتبر تبدیل شود؛ به این معنی است که افراد دوست دارند در صف استفاده کنندگان محصولات شما قرار گرفته و حتماً آن را حتی برای یکبار تجربه کنند.


ویژگی های یک برندینگ اصولی و با کیفیت چه دستاوردهایی در پی دارد:
- پیام و شعار شما را بخوبی منتقل میکند
- اعتبار شما را تایید کرده و افزایش میدهد
- هویت مناسب برند مشتریان را براحتی متقاعد خواهد کرد
- وفاداری مشتریان به شما را افزایش میدهد
- برقرای ارتباط عاطفی و ایجاد حس شناخت در مشتریان
اهمیت و موفقیت برندینگ در چیست؟
زمانی برندینگ شما موفق خواهد بود، که هرروز در تلاش برای جلب رضایت بیشتر و جذب مشتریان جدید باشید. این ترفند را، میتوان با تعیین استراتژی تبلیغاتی صحیح وبررسی عملکرد رضایت مشتریان انجام داد.و از همه مهمتر شما باید نیازهای مشتری خودتان را به خوبی بشناسید،تا استراتژی برند خودتان و شرکتتان را، همگام و متناسب با آن برنامه ریزی کنید. برندینگ شما با تجربیات قبلی مشتریان از بازار در ارتباط خواهد بود،و درعین حال که مشتریان جدیدی جذب می شوند،مشخصا بخشی از مشتریان از شما دور خواهدشد. برندسازی صرفا از این لحاظ پیچیده است که شکست و موفقیت آن توسط فیدبک مشتریان، نسبت به فعالیت های بازاریابی و برندینگ شما، سنجیده می شود.
بااین روش ها هویت و شخصیت لوگو و برندتان را می توانید با مخاطبتان به اشتراک بگذارید
- نوع لباس پوشیدن کارکنان تان
- محصولاتی که عرضه می کنید
- قیمتی که برای محصولات تان مشخص می کنید
- بسته بندی محصولات
- اسپانسرشیپ یا حامی مالی شدن
- تبلیغات
نام برند شما از کجا آمده است؟


نام گذاری و برندسازی اصولی،هنر انتخاب پیامی خاص است. هرچه نام برند و پیام شرکت شما عمیق تر باشد، شما فاصله بیشتری با رقبای خود می گیرید مثلا سعی کنید ارتباط خود را با طبیعت حفظ کنید. زیرا طبیعت منبع عظیمی از پیام رسانی پرانرژی و شادابی است مانند برندAppleکه حس تازگی را تحریک می کند ویا (آمازون)نام فروشگاه اینترنتی برگرفته از جنگلی با وسعت بسیار زیاد و…
بهترین برندهای جهان در۲۰۱۹ یک نگاه


۱-اپل-آمریکا (اولین و برترین برند در 2019 نام گرفت) :
ارزش برند: ۲۰۵.۵ میلیارد دلار
۲- گوگل-آمریکا :
ارزش برند: ۱۶۷.۷ میلیارد دلار
۳- مایکروسافت-آمریکا :
ارزش برند: ۱۲۵.۳ میلیارد دلار
۴- آمازون-آمریکا :
ارزش برند: ۹۷ میلیارد دلار
۵- فیسبوک-آمریکا :
ارزش برند: ۸۸.۹ میلیارد دلار
۶- کوکا کولا-آمریکا :
ارزش برند: ۵۹.۲ میلیارد دلار
۷- سامسونگ- کره جنوبی :
ارزش برند: ۵۳.۱ میلیارد دلار
پس از این شرکتها نام شرکتهای ای تی اند تی، لوئی ویتون، اینتل، نایک، سیسکو، جنرال الکتریک، مرسدس بنز، اوراکل، ورایزون، آیبیام، بامو، ساپ، مارلبرو، بادوایزر، ویزا، والمارت، امریکن اکسپرس، هوندا، پپسی و گوچی به عنوان یازدهمین تا سیامین برندهای با ارزش جهان در سال ۲۰۱۹ دیده میشود.
یکی از برندینگ های جالب دنیا گوسفندی به نام (دولان)
برندینگ دولانی


جالب است بدانید که نژادی خاص و البته کمیاب از گوسفند به نام “دولان” در دنیا وجود دارد که گوشت آن به کیلویی ۲۵ میلیون تومان میرسد و قیمت یک عدد از آنها با قیمت دو اتوموبیل پورشه یکیست! با فروش یکی از آنها میشود چند قلاده شیر خرید! موضوع از آنجا جالب میشود که بر خلاف تصور اولیه شما، گوشت این حیوان تفاوتی با گوشت یک گوسفند معمولی ندارد و آنچه بین او و سایر همنوعانش تفاوت ایجاد کرده تا جاییکه یقینا بر شیر و ببر و پلنگ یا حتی طاووس هم برتری جسته، صرفا طی نمودن مسیر برندینگ موفقی است که احتمالا از سوی افرادی زیرک، آگاهانه یا نا آگاهانه طی شده است.
نتیجه گیری از برندینگ دولانی
کمیاب بودن، خاص بودن وغیر قابل دسترس بودن این نژاد خاص باعث گردیده شما از امروز ۲ نوع تقسیمبندی در ذهن برای گوسفندان قائل شوید: دولانها – بقیه گوسفندان!!
نکته مهمی که میتواند از این مطلب برداشت کرد و شما به راحتی آن را در اطراف خود مشاهده میکنید، این است که نوع شغل و حرفه و سطح اجتماعیاش مهم نیست، در همه جا میشود برند شد و از مزایای فوقالعادهاش بهره برد. برندینگ خاص شغلهای لوکس ولاکچری نیست به عقیده من برندینگ و طی نمودن مسیر موفق آن خارج از اینکه ورودی اولیه به این کوریدور چه کالا، خدمت، شخص و یا سازمانی و از چه موقعیت اجتماعی یا جایگاهیست، میتواند جادوی خود را به نمایش بگذارد.
چرا یک شرکت به مرحله ریبرندینگ (rebranding) می رسد؟


روز به روز در دنیای کسب و کار وبازاریابی عادات و خلق وخو مشتریان درحال تغییر است و گاها در بعضی از مواقع، برند شما فاکتور جذابیت را از دست می دهد و برندهای دیگر جذاب بنظر می رسند،حالا زمان ان می رسد که شما به برندینگ مجدد (rebranding) احتیاج دارید،ریبرندیگ فرایندی ای است که اکثر شرکت های بزرگ جهان آن را انجام می دهند.
همچنین بخوانید :Digital Marketing
از همین حالا مسیر برندینگ خود را آغاز کنید
۰


