بازاریابی محتوا چیست؟

کسب و کار ها روز بروز بیشتر بر استراتژی های جدید بازاریابی محتوا تمرکز میکنند.

آغاز عصر تکنولوژی و دیجیتال و توسعه ی ، کاملا نحوه ی برخورد شرکت ها با مشتریان را متحول کرده است.

درحال حاضر، شبکه ی جهانی وب لبریز از ایده ها و پیشرفت های بی شمار است.

تبدیل کاربران اینترنتی ساده به مشتریان وفادار، کار دشواریست.

بازاریابی مجتوا
بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا چیست؟

بطور خلاصه، بازاریابی محتوا  یک شیوه ی بازاریابی استراتژیک است.

این شیوه به خلق و توزیع محتوای ارزشمند کسب و کارها جهت جذب مخاطبین مشخصی توجه دارد.

بازاریابی محتوا به شما کمک میکند بجای آنکه محصولات و خدمات را با تقلید از نحوه ی فروش دیگران همینطور بی فکر ارائه دهید، اطلاعاتی را به مشتری برسانید که به دانش وی بیفزاید.

استراتژی های بازاریابی محتوا طراحی شده اند تا به شما در خلق زیربنایی مشتری محور و هوشمند کمک کنند.

که درنهایت این امر، پاداش تلاش و کوشش شما را با وفاداری و کسب و کار مشتریان می دهد.

چه کسی از بازاریابی محتوا استفاده میکند؟

باوجود اینکه افزایش اعتماد بر شبکه ی وب اساسا باعث رشد استراتژی های بازاریابی محتوای کسب و کار ها شده است، خود مفهوم بازاریابی محتوا مدتها وجود داشته است.

یکی از نمونه های برجسته، John Deere است که مجله ی خود را در سال ۱۸۹۵ راه اندازی کرد.

وی هدفش دادن اطلاعات مفید به کشاورزان بود که چگونه کسب و کارشان را سودمند تر سازند.

باوجود گذشت بیش از یک قرن، این مجله هنوز پرقدرت و با تیراژ بیش از ۱٫۵ میلیون خواننده در ۴۰ کشور به کار خود ادامه میدهد.

راهنمای رستوران Michelin و کتاب های سنتی اشپزی Jell-O با همان انگیزه در همان دوران اغاز به کار کردند.

در عصر جدید تر، نوشیدنی های انرژی زای Red Bull بعنوان یکی از نیروهای رهبر بازاریابی محتوا ظاهر شد.

این برند با حضور مستمر و مداوم در یوتیوب، حضور در ساخت فیلم ها و مجله ها، اطلاعات زیادی به مصرف کنندگان بی شماری داده که این امر موجب شده این برند بطور شگفت انگیزی شناخته شده باشد.

چطور می توانم از بازاریابی محتوا برای کسب وکارم استفاده کنم؟

مهم نیست چه نوع کسب و کاری دارید یا در چه نوع صنعتی فعالیت می کنید.

بازاریابی محتوا میتواند یک استراتژی بسیار موثر و مفید برای پیشرفت باشد.

اگر علاقمندید یک استراتژی بازاریابی محتوا ایجاد کنید و کسب و کارتان را پیشرفت دهید، اول باید جمعیت مخاطب هدفتان و نیازهایشان را تعریف کنید.

درنظر بگیرید که چه کسانی هدفتان هستند، معمولا به دنبال چه نوع اطلاعاتی هستند و چگونه میتوانید اطلاعات مفیدی فراهم کنید تا نیاز هایشان را برطرف سازید.

سپس، باید مشخص کنید که آن محتوا را کجا و چگونه تولید کنید.

اگر کمی در بازار جست و جو کنید، باید بتوانید بفهمید که مشتریانتان زمان انلاینشان را کجا میگذرانند.

همچنین باید بتوانید چهره ی دیجیتال خود را با تولید ویدیوهایی در یوتیوب، نوشتن پست های روزانه در لینکدین، یا حضور بعنوان مهمان در مقالاتی در مجله های صنعت مرتبط، بزرگ کنید.

بعدازاینکه مطمئن شدید چه نوع محتوایی باید تولید کنید و کجا ان را قرار دهید، بهتراست یک تقویم محتوا ایجاد کنید.

که این تقویم می تواند شما را وادار به استمرار در تلاشتان کند.

اگر قصد دارید وبسایت شرکت خودتان را بعنوان منبع اطلاعات براه اندازید، میتوانید سیستم مدیریت محتوایی ساده ایجاد کنید که تولید و توزیع محتوای شما را سرعت می بخشد.

در آخر…

در آخر باید بگوییم که تغریبا تمامی کسب و کار ها میتوانند از گسترش یک استراتژی بازاریابی محتوا سود برند.

برای انکه زحماتتان نتیجه دهد، به تفکر بسیار و سختکوشی فراوان نیاز است.

فقط این نکته را بیاد داشته باشید که هیچ دو کسب و کاری عین هم نیستند.

بنابراین استراتژی شما نیز باید از دیگران متفاوت باشد. فقط کافیست کارتان را درست انجام دهید و متعهد بمانید.

همچنین بخوانید:۴ دلیل نیاز کسب و کار کوچکتان به بازاریابی محتوا


مترجم: یاسمن حاج سیدجوادی

ترجمه اختصاصی پین استارتاپ

منبع: Small Business Trends

۰
یاسمن
Author: یاسمن

FavoriteLoadingافزودن به مورد علاقه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *