دیگر مقالات:

دسته بندی ها:

پربازدیدها:

4دلیل نیاز کسب و کار کوچکتان به بازاریابی محتوا

امروزه کسب و کارهای کوچک با سر و صدای زیادی درحال رقابت با یکدیگر هستند. مصرف کنندگان در این هرج و مرج به سختی کارشان را انجام می دهند و مجبور هستند از DVRها استفاده کنند تا تبلیغات را رد کنند.  برنامه ی بلاک تبلیغ نصب میکنند تا بدون مزاحمت تبلیغات، در سایت مورد علاقه شان گشت بزنند و بتوانند اطلاعاتی که در صفحه ی شبکه ی مجازیشان ظاهر می شود سازمان دهی کنند.

به همین علت،  شما حتما باید راه هایی پیدا کنید که  مطئن شوید کسب و کار کوچک شما دیده شود.  پیام هایی بنویسید که مخاطبین هدفتان میخواهند ببینند و بخوانند. اگر به دنبال موضوع  برای پست شبکه ی مجازی هستید یا ایده هایی می خواهید که پست هایتان مشتری جذب کند، باید شیوه ی ارتباطتان با مشتریان را دوباره ارزیابی کنید. موارد مربوط به فروش را با اطلاعات مفید جایگزین کنید آنگاه مشتریان برایتان سراپا چشم و گوش میشوند. بااین هدف بازاریابی کنید که مشتریان برند شما را بعنوان یک تولید کننده ی اطلاعات ارزشمند ببینند، نه یک مزاحم.

این نوع بازاریابی، بازاریابی محتوا نامیده می شود. بازاریابی محتوا بر ارتباط با مشتری و تولید و توزیع اطلاعات به قصد جذب مخاطبین هدف و بالابردن آگاهی از برند تمرکز می کند. اطلاعات باید مرتبط و ارزشمند باشد تا کسب و کار کوچکتان بتواند مشتریان را جذب و نگه دارد. در زیر به چهار روش بازاریابی محتوا می پردازیم که میتوانند مفید و موثر باشند.

راه های استفاده از بازاریابی محتوا


1-تقویت آگاهی دیگران از برند شما

یکی از کلیدی ترین نکات داشتن یک استراتژی بازاریابی محتوا، استقامت است. مرتباً محتوای جدید منتشر کنید تا احتمال این که اسم شرکتتان در بازار هدف دیده شود بالا رود. این یکی از راه هایی ست که در رقابتتان بمانید و علاوه بر آن، تکرار و استمرار موجب می شود که برندتان شناخته تر شود. همیشه چند قدم از ذهن و نیاز مشتریانتان جلوتر باشید تا هروقت به محصولات یا خدماتی که شما ارائه می دهید نیاز داشتند، شما را حمایت کنند.


2-در صنعت خود بعنوان رهبر شناخته شوید

اگر هشت برق کار در شهرتان وجود داشته باشد و فقط یکی از آنها به مردم اطلاعات مفیدی دهد، اسم و برند او، او را بعنوان یک متخصص معتمد از سایرین متمایز می کند. یکسری اقدامات ضروری انجام دهید و مهارت خود را به نمایش بگذارید تا مشتریان اینده تان مهارت هایتان را زیرسوال نبرند یا نیاز نباشد درموردتان تحقیق کنند. کسب و کار کوچکی که به مصرف کنندگان کمک میکند، خصوصا وقتی هزینه ای هم دریافت نمی کند نیز بعنوان یک شرکت معتمد شناخته می شود.


3-با محتوای قابل اشتراک گذاری، دیگران را کنترل کنید

 جریان ثابتی از اطلاعات جدید در موضوعات متنوع بسازید تا راه را برای بازدیدکنندگان باز کنید و ترافیک سایتتان را بالا برید. شما می خواهید مردم را از طریق سرچ، رسانه ی سنتی، شبکه ی اجتماعی و ... جذب کنید. تاکتیک های بازاریابی مثل تبلیغات "پرداخت با هر کلیک"، و بنرهای تبلیغاتی دیجیتال اگر محتوایی برای ترویج نداشته باشند، کارایی ندارند. این وسایل نیازمند چیزی برای بحث و جایی برای پیوند می باشند. محتوای مرتبط و رایج منتشر کنید. آنوقت مردم برای کلیک کردن بر سایت شما دلیلی خواهند داشت و بازدید هایتان بالا می رود. محتوا هایی از این قبیل، همچنین رتبه بندی موتور جست و جو را بالا میبرد و احتمال اینکه مشتریان بلقوه کسب و کار کوچک  شما را قبل از رقیبتان پیدا کنند، بالا برد.


4-وبسایت خود را بروز نگاه دارید

مشتریان امروزه برای یافتن اطلاعاتشان بسیار به شبکه ی وب وابسته هستند. معمولا یک وبسایت، نخستین تصویر و ذهنیت مشتری از کسب و کار است. پس داشتن یک سایت خوب ضروریست. یک سایت خاک خورده و بروز نشده، مشتریانتان را تحت تاثیر قرار نمی دهد و حس بی تجربگی به آن ها می دهد. مشتریان ممکن است از پشت کامپیوترهایشان یک شبکه ی اجتماعی یا وبسایتی را بارها چک کنند پس مطمئن شوید که اطلاعات جدیدی برای دیدن داشته باشید و کاری کنید تجربه ی بهتری از سایت شما داشته باشند.


بازاریابی محتوا یکی از کم هزینه ترین و موثر ترین راه هایی ست که میتوانید با آن ترافیک و بازدید جذب کنید و آگاهی از کسب و کار کوچکتان را بالا برید. تلاش کنید محتوایی بسازید که مخاطبین هدفتان را جذب کند، آنها را بدست اورد و درگیرشان کند. ممکن است مدتی طول بکشد تا به نتیجه برسید ولی تسلیم نشوید. به استراتژی بازاریابی محتوای خود بچسبید و همواره آن را بهبود ببخشید. سپس خواهید دید که این امر موجب می شود کسب و کار کوچکتان به موفقیتی بزرگ برسد.


ترجمه اختصاصی پین استارتاپ

مترجم: یاسمن حاج سیدجوادی

منبع: Small Business Trends


پیشنهادات پین استارتاپ:

دیگر مقالات: